H βρετανική φίρμα ανακοίνωσε το περασμένο το καλοκαίρι ότι θα οδηγήσει στην έξοδο το σύνολο των μοντέλων της, συμπεριλαμβανομένης της αμιγώς ηλεκτρικής I-Pace και με προσωρινή εξαίρεση την F-Pace, προκειμένου να προχωρήσει σε μια ολιστική αναθεώρηση της γκάμας της και να στρέψει το portfolio της προς ηλεκτρικές ατραπούς αλλά και να δώσει περισσότερη έμφαση στην πολυτέλεια και στην εκζήτηση, αποκτώντας το status ενός niche κατασκευαστή.
Ήδη στην χώρα καταγωγής της, για πρώτη φορά από τον καιρό του B’ ΠΠ, δεν υπάρχει διαθέσιμο προς αγορά κανένα μοντέλο των Βρετανών και αυτό θα εξακολουθήσει να ισχύει σε παγκόσμια κλίμακα έως τα μέσα του 2026 καθώς η διακοπή της παραγωγής των E-Pace και I-Pace θα ολοκληρωθεί με το τέλος της χρονιάς στις εγκαταστάσεις της Magna Steyr όπου παράγονται ενώ αυτή των XE, XF και F-Type έχει διακοπεί ήδη αφήνοντας την F-Pace μοναδικό «υπερασπιστή» της Jaguar ως κατασκευαστή αυτοκινήτων.
Να σημειωθεί δε ότι η F-Pace θα εξακολουθήσει να διατίθεται ως το 2026 σε επιλεγμένες αγορές και όχι σε όλες εξ ου και οι Βρετανοί δεν έχουν πλέον την επιλογή να αποκτήσουν κανένα μοντέλο της Jaguar. Η παραδοξότητα που προκύπτει από την μείωση της γκάμας της Jaguar μοντέλων σε ένα και μοναδικό θα μπορούσε τελικά να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους της μιας και όπως είχε δηλώσει ο CEO της φίρμας Adrian Mardell όταν ανακοινώθηκε η παραπάνω απόφαση η κερδοφορία των πέντε μοντέλων «βρισκόταν κοντά στο 0».
Τον Σεπτέμβριο η βρετανική φίρμα ανακοίνωσε ότι επενδύει 250 εκατομμύρια στερλίνες στο εργοστάσιο του Halewood προκειμένου να το προετοιμάσει για την νέα, ηλεκτρική εποχή της και θα ακολουθήσουν και άλλα, ενώ προ ολίγων ημερών λάνσαρε τη νέα διαφημιστική εκστρατεία για το rebranding της φίρμας και το νέο της λογότυπο ως ενός niche κατασκευαστή με ηλεκτρικό πρόσημο η οποία έτυχε μεικτής αποδοχής. Πλέον γράφει και την καταληκτική σελίδα αυτής της εκστρατείας παρουσιάζοντας το πρωτότυπο Type 00 το οποίο πρακτικά αποτελεί το πρώτο απτό στοιχείο της νέας εποχής και της στροφής που αποφάσισε να κάνει η Jaguar στην 90χρονη ιστορία της.
Χωρίς υπερβολή θα μπορούσε να πει κανείς ότι το Type 00 κατάφερε να αποτελέσει το επίκεντρο της προσοχής προτού καν εμφανιστεί και τελικά η αποκάλυψή του δείχνει να επιβεβαιώνει την πρόθεση των Βρετανών να διαρρήξουν τους δεσμούς με το παρελθόν τους, ανοίγοντας ένα εντελώς νέο κεφάλαιο.
Οι σχεδιαστές του είχαν προφανώς την πρόθεση να εντυπωσιάσουν αλλά και να αποσταθεροποιήσουν την όποια «προκατάληψη» μπορεί να έχει κανείς για την εικόνα της Jaguar. Στο προκείμενο, το Type 00 αποτελεί ένα super coupe με μήκος τουλάχιστον 5,0 μέτρων, εξαιρετικά μακρύ καπό, τροχούς 23 ιντσών και αναλογίες που θυμίζουν περισσότερο το batmobile της δεκαετίας του ’90 ή αυτοκίνητο που πρωταγωνιστεί σε anime που εκτυλίσσεται στην εποχή της ποτοαπαγόρευσης παρά μια ρεαλιστική σπουδή για το μέλλον. Την ίδια ακριβώς λογική αποπνέει και το εσωτερικό του που αν και διαθέτει τις «απαραίτητες» οθόνες αυτές αναδιπλώνονται δίνοντας τη διάσταση της αποκοπής και μιας «ψηφιακής αποτοξίνωσης» ενώ ένα σχεδιαστικό στοιχείο χωρίζει τον θάλαμο στα δύο.
Την εικόνα συμπληρώνουν butterfly λογικής πόρτες και η επιλογή των Βρετανών να επιλέξουν το Miami Pink για την φυσική παρουσίαση του που πραγματοποιήθηκε στην πόλη. Σε κάθε περίπτωση η Jaguar να δώσει στη δημοσιότητα μια σειρά εικόνων με το αμάξωμα σε γαλάζια απόχρωση. Όπως και να έχει από αισθητικής άποψης το Type 00 αποτελεί σίγουρα μια ηχηρή δήλωση των Βρετανών.
Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές του, εκτός από το να προσελκύσει τα βλέμματα, το Type 00 θα αποτελέσει την έμπνευση για ένα τετράθυρο GT μοντέλο που αναμένεται το 2027 και το οποίο θα έχει αρχική τιμή «τουλάχιστον 100.000 στερλίνες» στοιχειοθετώντας την niche στροφή της Jaguar και το οποίο αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη τελεί υπό εξέλιξη.
Αυτό βέβαια που δεν έχει αποκαλυφθεί ακόμα είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αν και προφανώς θα πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο με αφετηρία μια νέα αρχιτεκτονική την οποία οι Βρετανοί ονομάζουν JEA (Jaguar Electric Architecture) και θα αποτελέσει τη βάση για δύο ακόμα μοντέλα έως το 2028, ένα μεγάλο SUV και ένα πολυτελές τετράθυρο.
Σε κάθε περίπτωση, όπως σημειώνεται η προσφερόμενη αυτονομία θα ξεπερνά τα 750 χλμ. ενώ το κύκλωμα φόρτισης θα εγγυάται την αναπλήρωση ενέργειας που αντιστοιχεί σε 321 χλμ., σε 15 λεπτά. Αυτό που αξίζει να συγκρατήσει κανείς είναι ότι παρά την τρέχουσα κάμψη των EV, η Jaguar επανέλαβε ότι σκοπεύει να επενδύσει σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον, απεμπολώντας πλήρως τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.