Δεν είναι απλώς μια σειρά με μυθιστορηματική πλοκή, στέρεα δομημένους και γι’ αυτό ενδιαφέροντες χαρακτήρες και σύγχρονη ματιά, οπτική και αισθητική. Ούτε μόνο η πρώτη ελληνική σειρά μυθοπλασίας που πέτυχε την εμφατική, αν κρίνουμε από την υποδοχή που της επιφύλαξαν οι τηλεθεατές, είσοδό της στο διεθνή κατάλογο του Netflix, δηλαδή της πιο δημοφιλούς on demand πλατφόρμας ψυχαγωγίας. Το «Maestro» έγινε ο πήχης και το παράδειγμα αναφορικά με τι σημαίνει σύγχρονη, ζωντανή και ενδιαφέρουσα τηλεοπτική αφήγηση. Αυτή που μοιάζει σπάνια, αλλά είναι αναντίρρητα απαραίτητη.
Γι’ αυτό και μάλλον με αίσθημα χαρμολύπης μπορεί να υποδεχτεί κανείς την πρεμιέρα του τρίτου κύκλου της σειράς του Χριστόφορου Παπακλιάτη που θα φέρει μεν τη λύτρωση και την κάθαρση για τους ήρωες και τους τηλεθεατές, αλλά και κατά πως φαίνεται το τέλος της ιστορίας – αν και με τον ευφυή και αεικίνητο δημιουργό κανείς ποτέ δεν μπορεί να είναι βέβαιος για τίποτα.
165 ημέρες μετά το συγκλονιστικό φινάλε του δεύτερου κύκλου που σφραγίστηκε από την αναπάντεχη αλλά όχι μη αναμενόμενη εκτέλεση του Φάνη στα ανοιχτά του νησιού, ο τρίτος κύκλος του «Maestro» κάνει πρεμιέρα αποκλειστικά στο MEGA τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου στις 22:00. Αν η αρχή – ακόμα και του τέλους- είναι η το ήμισυ του παντός, ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης φαίνεται πως επιστρέφει στη μικρή οθόνη αποφασισμένος για μία ακόμα φορά να σκοράρει από τα αποδυτήρια.
Κι αυτό γιατί επέλεξε να μην επανέλθει πιάνοντας το νήμα της ιστορίας από εκεί που το είχε αφήσει στην αυλαία του δεύτερου κύκλου. Αλλά πραγματοποιώντας μια αναπάντεχη αλλά διαφωτιστική και ενδιαφέρουσα για το θεατή αναδρομή σε όσα μεσολάβησαν και διαδραματίστηκαν πριν από τους τίτλους τέλους του επεισοδίου που προβλήθηκε στις 20 Ιουνίου.
Λίγα λόγια για το έργο
Η επίσημη σύνοψη του πρώτου από τα τέσσερα επεισόδια του τρίτου κύκλου είναι εύλογα φειδωλή: «Βρισκόμαστε χρονικά πριν την εκτέλεση του Φάνη και παρακολουθούμε την πορεία της έρευνας του Δημοσθένη, ο οποίος έχει αρχίσει να υποψιάζεται τον Αντώνη και τον Σπύρο. Όλοι οι ήρωες συνεργάζονται προκειμένου να εξαφανιστεί το όπλο από τον τόπο του εγκλήματος και να αποπροσανατολίσουν τον Δημοσθένη, ο οποίος γνωρίζει ότι όλοι του λένε ψέματα.
Αν η αρχή – ακόμα και του τέλους- είναι η το ήμισυ του παντός, ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης φαίνεται πως επιστρέφει στη μικρή οθόνη αποφασισμένος για μία ακόμα φορά να σκοράρει από τα αποδυτήρια
Ο Ορέστης και η Κλέλια ζούνε για πρώτη φορά ελεύθερα τον έρωτα τους, πράγμα που μπερδεύει ακόμα περισσότερο τον αστυνομικό. Οι Ιταλοί πιέζουν τον Φάνη να κάνει τα πάντα προκειμένου να σταματήσει η αστυνομική έρευνα. Η Χάρις και η Μαρία αρχίζουν πάλι να οργανώνουν το Φεστιβάλ».
Για όσους είχαμε το προνόμιο να παρακολουθήσουμε το επεισόδιο στη δημοσιογραφική προβολή που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες εβδομάδες, η ιδέα για το flashback όχι μόνο λειτουργεί περίφημα (και ξαφνιάζει ευχάριστα), αλλά έρχεται να φωτίσει πλευρές των ηρώων και να αναδείξει πτυχές της ιστορίας που μεγεθύνουν ακόμα περισσότερο την προσδοκία για όσα θα ακολουθήσουν στα τρία επόμενα επεισόδια, με τα οποία θα ολοκληρωθεί ο τρίτος κύκλος του «Maestro».
Μάεστρος της εικόνας
Όμως ο Παπακαλιάτης δεν αποδεικνύεται μαέστρος (ή κατά το ελληνικότερο μάστορας) μόνο για το twist που αποφασίζει κάνει στην αφήγησή του. Τα πλάνα του είναι ζυγισμένα, ώστε να μην επισκιάζουν την πλοκή, οι διάλογοι (ή οι μονόλογοι στην περίπτωση της Στεφανίας Γουλιώτη) των χαρακτήρων περιεκτικοί, η ισορροπία μεταξύ δραματικής κορύφωσης και πνευματώδους αποφόρτισης ιδανική, ο τρόπος που μεταφέρει σε εικόνες την ιστορία καθηλωτικός, καρτ-ποσταλικός αισθητικά αλλά καθόλου «τουριστικός».
Ο Παπακαλιάτης κάνει μια αναπάντεχη αλλά διαφωτιστική και ενδιαφέρουσα για το θεατή αναδρομή σε όσα μεσολάβησαν και διαδραματίστηκαν πριν από τους τίτλους τέλους του επεισοδίου που προβλήθηκε στις 20 Ιουνίου
Το πρώτο επεισόδιο του τρίτου κύκλου της σειράς, το οποίο μπορεί να στοιχηματίσει κανείς – και να είναι βέβαιος ότι δε θα βγει ζημιωμένος- πως θα κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον του τηλεθεατή μέχρι το τελευταίο λεπτό του, έχει κι ένα ακόμα συγκριτικό πλεονέκτημα στο οπλοστασιό του.
Τίποτα δε θα ήταν ίδιο χωρίς τις πηγαίες και καλοδουλεμένες ερμηνείες του ίδιου του Παπακαλιάτη αλλά και του καστ που επέλεξε αριστοτεχνικά να δώσει σάρκα και οστά στους ήρωές του: την Χάρις Αλεξίου, την Μαρία Καβογιάννη, τον Φάνη Μουρατίδη, την Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, τον Αντίνοο Αλμπάνη, την Στεφανία Γουλιώτη, την Κλέλια Ανδριολάτου, τον Ορέστη Χαλκιά, τον Γιώργο Μπένο, τον Δημοσθένη Κίτσο, την Τόνια Μαράκη, τον Γιάννη Τσορτέκη και βέβαια τον Κώστα Μπερικόπουλο που αποδομεί και δίνει μια ολόδική του καθηλωτική εκδοχή για όσα γνωρίζουμε για τους αστυνομικούς επιθεωρητές.
Info: Το «Maestro» κάνει πρεμιέρα με το πρώτο επεισόδιο αποκλειστικά στο MEGA, τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου. Τα υπόλοιπα τρία επεισόδια της τρίτης σεζόν θα προβληθούν back-to-back στο MEGA την Τρίτη 3, την Τετάρτη 4 και την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου στις 22:00