Στην πλήρη διερεύνηση περιστατικού για «παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία», που δημοσιεύουν ΜΜΕ την Τετάρτη, προχωρούν πολύ προσεκτικά τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ, με την κατασκευάστρια εταιρεία του συστήματος σηματοδότησης, αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση του ο ΟΣΕ.

«Στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου», όπως σημειώνεται, «λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας, που απαιτούνται από τη σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ.

Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό», καταλήγει η ανακοίνωση του ΟΣΕ, επιβεβαιώνοντας επί της ουσίας το νέο επικίνδυνο περιστατικό με την παραλίγο σύγκρουση δύο τρένων, την περασμένη Δευτέρα, με την τραγωδία κατά πώς φαίνεται, να αποφεύγεται μόνο χάρη στον επαγγελματισμό και την άμεση αντίδραση και επικοινωνία των μηχανοδηγών.

«Θα ερευνηθεί οπωσδήποτε» το περιστατικό με τα τρένα στον Κορινό Πιερίας, δήλωσε το πρωί της Τετάρτης ο υφυπουργός Μεταφορών. Ο Βασίλης Οικονόμου υποστήριξε ότι στην περιοχή λειτουργεί και η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση, ενώ με βάση τις δικές του πληροφορίες, στην αναφορά που έχει υποβάλλει ο μηχανοδηγός του Intercity, αναφέρεται πως «δε λειτούργησε το φανάρι, δηλαδή ότι δεν ήταν κόκκινο, ήταν πράσινο».

«Μέχρι σήμερα έχουν γίνει πολλά δοκιμαστικά στο συγκεκριμένο φανάρι, το οποίο ανταποκρίνεται. Το ότι δε λειτούργησε, είναι κατά δήλωση του μηχανοδηγού», τόνισε ο κ. Οικονόμου και πρόσθεσε: «Δε γνωρίζω αν είναι τεχνικό το πρόβλημα, το θέμα θα ερευνηθεί οπωσδήποτε».

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, ο συρμός 2591 είχε σταματήσει από βλάβη μέσα στον σταθμό Κορινού. Στην ίδια γραμμή έτρεχε και η αμαξοστοιχία Ιντερσίτι 57 (Θεσσαλονίκη-Αθήνα), με τον φωτεινό σηματοδότη να ανάβει πράσινο αντί για κόκκινο, που θα υποδείκνυε τον ακινητοποιημένο συρμό, Ευτυχώς, οι μηχανοδηγοί της Intercity άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον Σταθμό του Κορινού, λίγο πριν την Κατερίνη, ακινητοποιημένος, θορυβήθηκαν και επικοινώνησαν μαζί του μέσω κινητού τηλεφώνου. Τελικά, το Intercity μπόρεσε να σταματήσει με ασφάλεια, πριν φτάσει στο σημείο.

Εως χθες βράδυ δεν είχε γίνει γνωστό εάν έχει ξεκινήσει κάποια εσωτερική διερεύνηση του συμβάντος μέσα στον ΟΣΕ και τη Hellenic Train. Πάντως, οι μηχανοδηγοί είχαν ενημερώσει τη διοίκηση της Hellenic Train και συζήτησαν το θέμα στο Διοικητικό Συμβούλιο της ένωσής τους (ΠΕΠΕ), ζητώντας να ληφθούν μέτρα για την ασφάλεια τη δική τους και των επιβατών.

ΚΚΕ: Πάλι οι εργαζόμενοι έσωσαν την κατάσταση

«Νέο σοβαρό περιστατικό σημειώθηκε το απόγευμα της 25ης Νοεμβρίου, στον Κορινό (έξω από την Κατερίνη), όταν το τρένο IC57 με περίπου 200 επιβάτες και δρομολόγιο Θεσ/κη-Αθήνα παραλίγο να πέσει πάνω σε προαστιακό τρένο Θεσ/κης-Λάρισας που χάλασε και ήταν σταθμευμένο μέσα στο σταθμό του Κορινού. Ευτυχώς, οι μηχανοδηγοί της αμαξοστοιχίας IC57 άκουσαν στο ραδιοτηλέφωνο τον μηχανοδηγό του προαστιακού να γνωστοποιεί ότι το τρένο έχει βλάβη και είναι ακίνητο στο σταθμό Κορινού και μίλησαν μαζί του στο κινητό τηλέφωνο.

Πάλι οι εργαζόμενοι έσωσαν την κατάσταση και όχι τα ανύπαρκτα ή τα συνεχώς χαλασμένα συστήματα διαχείρισης και ασφάλειας της κυκλοφορίας», επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η ΤΟ Μεταφορών της ΚΟΑ του ΚΚΕ.

«Ένα ακόμα περιστατικό που επιβεβαιώνει ότι, παρά τις φιέστες και τους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης (την ίδια ώρα με το συμβάν, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών παρουσίαζε στο Υπουργικό Συμβούλιο, παρουσία του πρωθυπουργού, το νομοσχέδιο για την «Οργανωτική Μεταρρύθμιση του Σιδηροδρομικού Τομέα»), η μετακίνηση με τα τρένα παραμένει επικίνδυνη, η πολιτική του «πάμε και όπου βγει» είναι εδώ, τα «επόμενα Τέμπη» είναι εδώ και θα συνεχίσουν να είναι εδώ, όσο είναι εδώ η πολιτική που θυσιάζει την ασφάλεια των συγκοινωνιών στο βωμό του καπιταλιστικού κέρδους.

Όσους νόμους και να ψηφίσουν, αφού θα υλοποιούν την πολιτική της απελευθέρωσης και εμπορευματοποίησης των μεταφορών της ΕΕ, δε θα θεωρούν αναγκαία τα έργα εκσυγχρονισμού και συντήρησης, την εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας στην κυκλοφορία, τις προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού. Όλα αυτά θα μπαίνουν στη ζυγαριά του «κόστους-οφέλους» και δε θα επιλέγονται.

Την ίδια στιγμή οι ίδιοι αντιλαϊκοί σχεδιασμοί επιλέγουν να τροφοδοτούν με δισ. ευρώ τους πολεμικούς σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ με κόστος τη ζωή του ελληνικού και των γειτονικών λαών και για το όφελος των μονοπωλίων», προσθέτει η ανακοίνωση και καταλήγει:

«Σήμερα είναι αναγκαίο να δυναμώσει ο αγώνας των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο, στις μεταφορές, συνολικά των εργαζομένων στην Αττική για σύγχρονη, ασφαλή, φθηνή, τακτική συγκοινωνία μακριά από τις ράγες του κέρδους. Να δυναμώσει ο αγώνας για να μην θυσιάζονται οι βασικές καθημερινές μας ανάγκες, τα νοσοκομεία και τα σχολεία και να γίνονται φρεγάτες, πύραυλοι και αεροπλάνα για το ΝΑΤΟ. Να δυναμώσει ο αγώνας, για να βγει η Ελλάδα απ’ του πολέμου τα σφαγεία!».