Στο καλοκαιρινό τεύχος του Sixty σας παρουσιάσαμε το Tellurium της SpaceOne, ένα μοντέλο με εξωπραγματικό design. Σχεδιαστής του; Ο Olivier Gamiette, ένας άνθρωπος που η βασική του δουλειά είναι να σχεδιάζει αυτοκίνητα για την Peugeot. Τον αναζήτησα και με μεγάλη περιέργεια ζήτησα να μάθω την ιστορία του. Ξαφνιάστηκε, αλλά τελικά η συζήτησή μας είχε μεγάλο ενδιαφέρον. Σας την παραθέτω…

Πώς γίνατε σχεδιαστής;

Για να είμαι ειλικρινής, συνειδητοποίησα με αρκετή καθυστέρηση ότι το design είναι επάγγελμα. Μέχρι τη στιγμή που ανακάλυψα ένα ντοκιμαντέρ γύρω από το έργο του Ελβετού σχεδιαστή αυτοκινήτων Franco Sbarro, είχα ήδη αρχίσει τις σπουδές μου στη μηχανολογία. Η εμπειρία με ενθουσίασε, πυροδότησε ένα πάθος που με έκανε να σχεδιάζω αυτοκίνητα ακατάπαυστα. Τελικά, η διπλή μου ιδιότητα ως μηχανολόγου και ως αυτοδίδακτου σχεδιαστή μου έδωσε τη δυνατότητα να ενταχθώ στο παγκοσμίου φήμης στούντιο σχεδιασμού αυτοκινήτων της Peugeot στο Παρίσι. Η σχεδίαση ρολογιών ήρθε πολύ αργότερα. Ουδέποτε είχα ενδιαφερθεί για την ωρολογοποιία, αλλά για να συνοδεύσω την παρουσίαση του φανταστικού πρωτότυπου αυτοκινήτου Peugeot Onyx το 2012, θέλησα να δημιουργήσω ένα ασυνήθιστο αντικείμενο που θα ενσωμάτωνε τους στιλιστικούς κώδικές του. Το ορθογώνιο πίσω μέρος αυτού του πρωτότυπου αυτοκινήτου με έκανε να οραματισθώ ένα ρολόι στο οποίο θα μπορούσε να διαβάσει κανείς την ώρα στο πλάι του καρπού. Προς μεγάλη μου έκπληξη, ανακάλυψα ότι αυτή η ιδέα, που ονομάζεται driver watch (ρολόι οδήγησης), υπάρχει από τη δεκαετία του 1970 (το Amida Digitrend). Ήταν σαν ηλεκτρική εκκένωση. Συνειδητοποίησαν ότι μόλις είχα εισέλθει σε ένα απέραντο σύμπαν που περιλαμβάνει όλα όσα έχω αγαπήσει από την παιδική μου ηλικία: γρανάζια όπως αυτά ενός σπειρογράφου, ζωγραφική, σχεδιασμός, γεωμετρία, ακρίβεια, δημιουργία, η ικανότητα να διηγείσαι ιστορίες και να πιστεύεις σε αυτές μέχρι σχεδόν να αγγίξουν την πραγματικότητα και ούτω καθεξής. Όλα ξεκίνησαν από εκεί.

Olivier Gamiette COPPERSHIELD

Είστε σχεδιαστής αυτοκινήτων για την Peugeot. Τι ακριβώς σχεδιάζετε; Αληθινά ή πρωτότυπα αυτοκίνητα;

Τις τελευταίες δύο δεκαετίες έχω αφοσιωθεί στο να οραματίζομαι και να δημιουργώ τα οχήματα του μέλλοντος της Peugeot. Η δουλειά μου περιλαμβάνει τόσο την παραγωγή αυτοκινήτων όσο και πρωτότυπων οχημάτων, όπως το ΕΧ1. Είμαι μέλος της ομάδας που είναι καθορίζει κάθε πτυχή του εξωτερικού σχεδιασμού των πρότζεκτ που πρόκειται να ξεκινήσουν τα επόμενα τέσσερα έως δέκα χρόνια. Είμαι εξειδικευμένος τόσο στο σχέδιο με το χέρι όσο και στην τρισδιάστατη μοντελοποίηση, γεγονός που μου επιτρέπει να εξερευνώ τις καλύτερες ιδέες. Μπορώ να αντιμετωπίσω πλήθος βιομηχανικών περιορισμών, συμπεριλαμβανομένων των κανονισμών, της αεροδυναμικής, της βιωσιμότητας, των διαδικασιών σφράγισης και, φυσικά, του κόστους.

Σχέδιο του concept αυτοκινήτου ΕΧ1 της Peugeot.

Τι σας ώθησε να σχεδιάσετε ρολόγια;

Έχω το προνόμιο το υπόβαθρό μου να μην είναι από την ωρολογοποιία, συνεπώς μπορεί να έχω μία διαφορετική, μία φρέσκια οπτική. Δεν δεσμεύομαι από συμβάσεις και αισθάνομαι μάλλον πιο ελεύθερος να αμφισβητώ άγνωστους κανόνες. Τα πάντα είναι δυνατά κατά την άποψή μου: τα μόνα όρια είναι η απλότητα, το εφικτό και η εργονομία. Ο μηχανολόγος και ο σχεδιαστής μέσα στο μυαλό μου συνεργάζονται δημιουργώντας νέες ρεαλιστικές ιδέες για ρολόγια. Η έμπνευση που βρίσκω σε τολμηρά γραφικά σε διάφορους τομείς τροφοδοτεί τη δημιουργικότητά μου, το ίδιο και το έντονο ενδιαφέρον μου για τους μηχανικούς μηχανισμούς και τα φυσικά φαινόμενα, τα οποία συχνά επιχειρώ να ενσωματώσω στα σχέδιά μου. Λατρεύω τα πράγματα που είναι θεαματικά, έξυπνα σχεδιασμένα και εκφραστικά. Δεν χρειάζονται πολλά για να οργιάσει η φαντασία μου και να ξεκινήσω ένα δημιουργικό ταξίδι. Παρόλο που οι δημιουργίες μου μοιάζουν φουτουριστικές, δεν μου αρέσει ιδιαίτερη η επιστημονική φαντασία. Νομίζω ότι έχω δει μόνο μία από τις ταινίες Star Wars, αλλά μέχρι εκεί.

Olivier Gamiette SIDECAR

Τα αυτοκίνητα είναι αντικείμενα μεγάλου μεγέθους. Τα ρολόγια είναι μικροσκοπικά. Η κλίμακα αποτελεί πρόβλημα ή είναι μια ευχάριστη πρόκληση για έναν σχεδιαστή;

Πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση. Ένα ρολόι είναι γενικά περίπου 120 φορές μικρότερο από ένα αυτοκίνητο, συνεπώς υπάρχει αναμφισβήτητα μία πνευματική μετατόπιση η οποία είναι απαραίτητη όταν αλλάζω από το ένα θέμα στο άλλο. Η προσαρμογή είναι πάντα μια δημιουργική ευκαιρία για έναν σχεδιαστή, καθώς η απώλεια οικείων αναφορών ανοίγει το δρόμο για νέους δρόμους και νέες προοπτικές. Λόγω του μεγέθους και της κατασκευής του, το ρολόι δεν επιτρέπει υπερβολές, ενώ τα αυτοκίνητα μερικές φορές προσφέρονται για γραφιστική υπερφόρτωση.

Ποιες είναι οι ομοιότητες και ποιες οι διαφορές όταν σχεδιάζετε αυτοκίνητα και ρολόγια;

Και στις δύο περιπτώσεις η προσέγγιση είναι η ίδια: Έχω ανάγκη να δημιουργήσω νέα πράγματα, μοναδικές φόρμες και πρωτότυπες ιδέες με κάτι παραπάνω. Δεν προσπαθώ να ταράξω τα νερά χωρίς λόγο ούτε ενδίδω σε υπερπολύπλοκα σχέδια. Ορισμένες φορές ξεκινώ με μία πιο συμβατική η κλασική ιδέα για ένα ρολόι και στη συνέχεια του προσδίδω ένα βαθύτερο νόημα. Για μένα το design και οι τεχνικές πτυχές είναι αλληλένδετα. Το να μπορώ να γεφυρώνω αυτούς τους δύο κλάδους είναι ένα πολύτιμο πλεονέκτημα, είμαι ευτυχής που μπορώ να τα χειρίζομαι αρμονικά και να δημιουργώ αυθόρμητα σχέδια αξιόπιστα, υλοποιήσιμα και βελτιστοποιημένα. Το να είμαι στενά συνδεδεμένος με τη μηχανική είναι μια κατευθυντήρια αρχή στη δουλειά μου, που μου εξασφαλίζει τέλεια ισορροπία ανάμεσα στον χαρακτήρα και τις αναλογίες. Όλα έχουν να κάνουν με την ψευδαίσθηση: η δημιουργία όγκων χωρίς μεγέθυνση του αντικειμένου είναι ο απόλυτος κοινός παρονομαστής στο σχεδιασμό αυτοκινήτων και ρολογιών. Στο ρολόι είναι σημαντικό να περιορίσεις το μέγεθός του. Διαφορετικά, γίνεται γρήγορα μη πρακτικό, βαρύ και στερείται κομψότητας.

Η διαδικασία που ακολουθώ; Ξεκινώ με σκίτσα –σχέδια με μολύβι σε πραγματικό χαρτί. Το μολύβι είναι το μόνο εργαλείο ικανό να αποτυπώσει τις φευγαλέες ιδέες μου με τον απαραίτητο αυθορμητισμό. Επιδίδομαι σε πολλή ελεύθερη εξερεύνηση, αφήνοντας τις ιδέες να σιγοβράζουν για να θρέψουν τη φαντασία μου. Ήδη από το στάδιο του σκίτσου μπορώ να οραματισθώ το τελικό αντικείμενο. Δεν χρειάζεται να περάσω από χρωματισμό, τρισδιάστατη μοντελοποίηση ή ρεαλιστική απόδοση για να το αναπαραστήσω στο μυαλό μου. Μόλις καταλήξω σε ένα σημαντικό σχέδιο, περνάω σε 3D για να εμβαθύνω στις λεπτομέρειές του. Μια σημαντική διαφορά έγκειται στην εμφάνιση του τελικού προϊόντος: το αμάξωμα ενός αυτοκινήτου είναι βαμμένο απλά, ενώ ένα ρολόι επιτρέπει διάφορες επιλογές φινιρίσματος των επιφανειών (βουρτσισμένο, λειασμένο, γυαλισμένο), οι οποίες προσθέτουν ρυθμό και πολυτέλεια. Αυτή η διαφορά πρέπει να ληφθεί υπόψη από το αρχικό σχέδιο. Και οι δύο τομείς έχουν ισχυρούς περιορισμούς που επηρεάζουν σημαντικά την εφικτότητα του σχεδιασμού. Ξεκινάμε με έναν υπάρχοντα μηχανισμό ή δημιουργούμε έναν ειδικά για το ρολόι; Είναι ο μηχανισμός ορατός μέσα από το κρύσταλλο; Εάν ναι, πρέπει να γίνει διαχείριση του φινιρίσματος των εξαρτημάτων.

Olivier Gamiette CARLING

Υπάρχουν ακόμη αυστηρότεροι περιορισμοί που είναι μοναδικοί στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας: οι κανονισμοί και η αεροδυναμική. Ο εξωτερικός σχεδιασμός ενός αυτοκινήτου πρέπει να τηρεί ένα σύνολο βασικών κανόνων (ως προς τις διαστάσεις, τις γωνίες, την απορρόφηση κραδασμών, την επισκευασιμότητα, το φωτισμό, την ορατότητα) ώστε να είναι εγκεκριμένος και εμπορεύσιμος σε μία χώρα. Οι κατασκευαστές επιβάλλουν επίσης αεροδυναμικές προδιαγραφές: αυτές είναι ακόμη πιο κρίσιμες σήμερα για τα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς συνδέονται άμεσα με την αυτονομία.

Το 2015 κυκλοφόρησε το «SOON Timepiece Phenomena«. Γιατί ένα βιβλίο για ρολόγια; Γιατί όχι για τα αυτοκίνητα; Ή μήπως έχετε και ένα τέτοιο στα σκαριά;

Από καιρό ένιωθα την ανάγκη να γράψω ένα βιβλίο για να μοιραστώ τον δημιουργικό μου κόσμο. Η αρχική μου ιδέα ήταν να δημοσιεύσω μια σειρά από σχέδια «αυτοκινήτων» που ήταν εντελώς ιδιότροπα ή και στη σφαίρα της φαντασίας. Ωστόσο, ως επαγγελματίας σχεδιαστής αυτοκινήτων συνειδητοποίησα ότι ένα τέτοιο βιβλίο θα μπορούσε να μου επιφέρει τριβές με τον εργοδότη μου, εξάπτοντας παράλληλα τη φαντασία του ανταγωνισμού. Η επαφή μου με τη σχεδίαση ρολογιών ήταν απροσδόκητη. Η ιδιαίτερη δημιουργικότητά μου και η άγνοιά μου για την ωρολογοποιία μου επέτρεψαν να προσεγγίσω σχέδια ρολογιών που ήταν αναζωογονητικά μοναδικά και διασκεδαστικά. Ενθουσιασμένος από τη διαδικασία, συγκέντρωσα μερικές ιδέες, οι οποίες τελικά με ενέπνευσαν να τις εκφράσω σε μια συλλογή.

To βιβλίο του Olivier Gamiette SOON TIMEPIECE PHENOMENA περιέχει 35 μόνο από τις χιλιάδες ιδέες του για ρολόγια.

Με το SOON ανοίξατε ένα πραγματικό «σεντούκι θησαυρών» στον κόσμο της ωρολογοποιίας. Δεν φοβάστε ότι μπορεί να σας κλέψουν τα σχέδιά σας; Έχετε φροντίσει να προστατεύσετε τα πνευματικά σας δικαιώματα;

Πράγματι πολλοί εξεπλάγησαν όταν κυκλοφόρησε αυτό το βιβλίο. Κάποιοι μάλιστα είπαν: «το πρώτο πράγμα που κάνει ένας σχεδιαστής με μία καλή ιδέα είναι να την κρατήσει για τον εαυτό του!» Στο βιβλίο αυτό αποκαλύπτω 35 φανταστικές ιδέες, σε συνδυασμό με ωραίες εικονογραφήσεις και έξυπνες μηχανικές λύσεις που επανερμηνεύουν τον τρόπο που απεικονίζεται ο χρόνος. Το έγραψα όμως χωρίς κανένα υπόβαθρο στην ωρολογοποιία, χωρίς να γνωρίζω τις ανεξάρτητες μάρκες, απλώς επειδή ήθελα να επιδείξω τη δημιουργικότητά μου σε έναν τομέα όπου είχα απόλυτη ελευθερία. Εκείνη την εποχή ο κίνδυνος κλοπής ή αντιγραφής δεν μου είχε περάσει καν από το μυαλό. Ήταν άλλωστε για μένα πιο πολύ ευφάνταστες ιδέες παρά σοβαρά σχέδια έτοιμα για παραγωγή.

Με τον καιρό άρχισα να αντιλαμβάνομαι ότι το βιβλίο ήταν πραγματικό διαμάντι και καθώς εντρυφούσα ολοένα και περισσότερο στον κόσμο των ρολογιών συνειδητοποίησα την ανάγκη προστασίας των ιδεών μου. Ενώ οι ιδέες μου είναι προστατευμένες, η υλοποίηση τέτοιων ιδεών θα χρειάζονταν σοβαρή οικονομική επένδυση και σημαντικό θάρρος. Επιπλέον τέτοια σχέδια δύσκολα θα ταίριαζαν στην τρέχουσα συλλογή κάποιας μάρκας. Πέρα από την ανάδειξη εμπνευσμένων ιδεών, αυτό το βιβλίο αντιπροσωπεύει έναν κόσμο, ένα στυλ που είναι αδύνατο να αντιγραφεί πραγματικά τελικά. Σχεδιάζω περίπου 30 ρολόγια την εβδομάδα εδώ και δώδεκα χρόνια. Κάντε τον υπολογισμό. Με αυτό το βιβλίο μόλις ξεκίνησα να μοιράζομαι όσα έχω αποθηκευμένα. (σ.τ.μ. 18.720 ρολόγια!)

Olivier Gamiette ASTRONAUT

Τα ρολόγια που προτείνετε είναι εντελώς εκτός της πεπατημένης, απέχουν παρασάγγας από την παραδοσιακή ωρολογοποιία. Είναι τα σχέδιά σας «ολοκληρωμένα», έτοιμα προς παραγωγή ή χρειάζονται αναθεώρηση ή προσαρμογή από κάποιον ωρολογοποιό, ώστε να γίνουν «αληθινά», φορέσιμα ρολόγια;

Ως μηχανολόγος μηχανικός δεν ξεκινώ από το μηδέν όταν οραματίζομαι μία ιδέα. Δεν δημιουργώ τέχνη. Ο στόχος μου είναι πάντοτε να σχεδιάζω ρολόγια που είναι εξίσου αξιόπιστα όσο και υλοποιήσιμα. Αν και έχω πολλά ακόμα να μάθω, ο στόχος παραμένει η ανάπτυξη αληθοφανών μηχανικών ιδεών. Βεβαίως, όταν βλέπουν τα σκίτσα μου οι ωρολογοποιοί μπορεί να θεωρήσουν ότι θα χρειαστεί κάποια εφευρετικότητα για γίνουν λειτουργικά ως έχουν, εκτός όμως από λίγα ενεργοβόρα στοιχεία (όπως ιμάντες) δεν έχω συναντήσει κατηγορηματική απόρριψη. Συχνά μοιράζομαι σύνθετα γραφικά για να παράσχω έν μέτρο πνευματικής προστασίας και κρατάω φυλαγμένα τα πιο ξεκάθαρα σχέδιά μου.

Από πού αντλείτε την έμπνευσή σας;

Από τα παιδικά μου χρόνια μου άρεσε να δημιουργώ, να εφευρίσκω, να φτιάχνω πρωτότυπα μοντέλα, να μαστορεύω, να ανακαλύπτω και να πειραματίζομαι. Το μυαλό μου κατακλύζεται από τρελές μηχανές, και κάθε ιδέα γεννάει την επόμενη. Σπανίως ξεκουράζομαι, αυτά τα οράματα όμως ήταν πάντοτε μέρος της ζωής μου. Σήμερα αμέτρητα εργαλεία ενισχύουν τη φαντασία μου, αν και κάνουν τις νύχτες μου ακόμα πιο σύντομες. Φαντάζομαι το αδύνατο, κάποιες φορές μαγικό, καθοδηγούμενος από μία παρόρμηση να είμαι διαφορετικός. Μου αρέσει να δημιουργώ μια εναλλακτική πραγματικότητα. Το ρολόι με τις βαθιά συντηρητικές ρίζες του είναι μια αστείρευτη πηγή έμπνευσης. Πεδία όπως τα συστήματα hi-fi, οι vintage φωτογραφικές μηχανές, τα ποδήλατα, οι μηχανισμοί για καλάμια ψαρέματος, τα πικάπ βινυλίου, ακόμη και τα γυναικεία παπούτσια με ψηλό τακούνι συχνά ανάβουν τη σπίθα για ένα νέο σχέδιο.

Olivier Gamiette PARADOX

Πώς σχεδιάζετε ένα ρολόι; Όταν σας γεννιέται μία δημιουργική ιδέα για το σχήμα μίας κάσας; Ή πρώτα οραματίζεστε έναν λειτουργικό μηχανισμό, μία περίπλοκη μηχανική κατασκευή, την οποία κατόπιν προσαρμόζετε σε μία ειδικά σχεδιασμένη κάσα;

Άλλη μία πολύ καλή ερώτηση! Το δυνατό μου σημείο είναι η ικανότητά μου να αντιμετωπίζω ένα θέμα από διαφορετικές πλευρές. Είναι μία καταπληκτική ελευθερία. Δεν ακολουθώ κάποια προκαθορισμένη φόρμουλα. Άλλες φορές είναι ένα πρωτότυπο σχήμα κάσας που υπαγορεύει τον εσωτερικό μηχανικό μικρόκοσμο. Άλλες φορές είναι μία ιδέα για την απεικόνιση του χρόνου που διαμορφώνει το σχήμα της κάσας ώστε να αναδεικνύεται με τον βέλτιστο τρόπο. Και στις δύο περιπτώσεις επιδιώκω την τέλεια σύνδεση ανάμεσα στην έκφραση της ιδέας και τη φόρμα της, ανάμεσα στην επιλεγμένη μηχανική ιδέα και το design. Πάνω απ’ όλα αναζητώ την ενότητα και τη συνοχή ανάμεσα στο στιλ και τη μηχανική, αυτό είναι που ενισχύει το χαρακτήρα και αναπτύσσει στο έπακρο την ιδέα.

Πρόσφατα παρουσιάστηκε από την SpaceOne το Tellurium, σχεδιασμένο από εσάς. Πώς γεννήθηκε αυτή η συνεργασία;

Ο ιδρυτής της μάρκας Théo Auffret, είχε ανακαλύψει το έργο μου στο Instagram. Ήρθε σε επαφή μαζί μου και με σύστησε στον Guillaume Laidet, τον συνέταιρό του στο εγχείρημα SpaceOne. Μου ζήτησε να σχεδιάσω το δεύτερο ρολόι τους. Οραματίσθηκαν ένα μικροσκοπικό τελλούριο, που να φοριέται στον καρπό. Πρότεινα μια κομψή, μινιμαλιστική κάψουλα για να περικλείσει αυτό το θαυμάσιο κοσμικό καρουζέλ.

To Tellurium της SpaceOne είναι το πρώτο πραγματικό ρολόι που βγαίνει στην αγορά και είναι βασισμένο σε σχέδιο του Olivier Gamiette.

Το Tellurium είναι υποψήφιο για το βραβείο «Πρόκληση» στο Grand Prix d’ Horlogerie de ve 2024. Τι θα σήμαινε για εσάς εάν κερδίζατε μία τέτοια διάκριση;

Καθώς προέρχομαι από τον κόσμο του αυτοκινήτου ίσως να μην αντιλαμβάνομαι απόλυτα τη βαρύτητα ενός τέτοιου βραβείου. Παρ’ όλα αυτά σίγουρα θα αποτελούσε έναν θετικό οιωνό για το μέλλον. Το ρολόι διακρίνεται από μία υπέροχη συνοχή, δεν είναι μόνο η αισθητική του. Έχει μία γοητευτική αντίληψη του χώρου, η οποία στεγάζεται σε ένα πρωτότυπο, υψηλής ποιότητας design και ζωντανεύει με ένα αριστοτεχνικά εκτελεσμένο μηχανικό σύνολο χάρη σε έναν έμπειρο ωρολογοποιό.

Εκτός από τη φουτουριστική του σχεδίαση, το δεύτερο πιο εκπληκτικό πράγμα σ’ αυτό το αστρονομικό ρολόι είναι η τιμή του, περίπου στα 3.000 ευρώ! Σε ποια κατηγορία τιμής θα προτιμούσατε να δείτε τα δικά σας σχέδια;

Η αποτίμηση του Tellurium κάτω από τα 3.000 ευρώ ήταν μια σκόπιμη επιλογή από τους ιδρυτές της SpaceΟne. Ο σχεδιασμός ενός πρωτότυπου ρολογιού με μια αυθεντικά πολύπλοκη λειτουργία σε αυτή την τιμή είναι μια τεράστια πρόκληση! Απαιτεί ακόμη περισσότερη δημιουργικότητα, καθώς τα περιθώρια έκφρασης στενεύουν. Δεν πρόκειται όμως για «έκπτωση στη δημιουργικότητα», αντιθέτως καλείσαι να επιστρατεύσεις έξυπνες τεχνικές και πόρους ώστε να μετατρέψεις αυτόν τον περιορισμό σε στιλιστικό πλεονέκτημα. Επιπλέον, οι ιδέες μου δεν καθορίζονται ούτε περιορίζονται από την τιμή ενός ρολογιού· απλώς προσαρμόζω τις λύσεις ανάλογα ώστε να δημιουργήσω ένα κομμάτι με ισχυρή ταυτότητα και συνοχή. Τούτου λεχθέντος, τα σχέδια που εκφράζουν το στιλ μου τείνουν να αντιστοιχούν σε ρολόγια τριάντα φορές πιο ακριβά, δεν είμαι όμως ακόμη σε θέση να τα υλοποιήσω. Το προσπαθώ… Οι υψηλότερες τιμές δημιουργούν σαφώς μία ευρύτερη, σχεδόν μαγική παλέτα έκφρασης, συνεπάγονται όμως και διαφορετικά είδη κινδύνων.

Olivier Gamiette IMPROBABLE

Θα προτιμούσατε να βλέπετε τα σχέδιά σας στον καρπό των απλών ανθρώπων ή να αφορούν μόνο μία μικρή μερίδα συλλεκτών;

Ανεξάρτητα από το υπόβαθρό τους, θεωρώ ότι οι άνθρωποι που ενδιαφέρονται για τα σχέδιά μου το κάνουν για συγκεκριμένο λόγο. Γιατί γοητεύονται από τον κόσμο, την τόλμη και τη μοναδικότητά τους. Φυσικά, οι πιο τρελές ιδέες που οραματίζομαι θα ήταν προσιτές πιθανότατα μόνο στους συλλέκτες, δεδομένης της υψηλής τιμής τους. Γενικά όμως δεν κάνω διακρίσεις μεταξύ των …καρπών.

Μετά την κυκλοφορία του βιβλίου σας το 2015, σας προσέγγισαν ανεξάρτητοι ωρολογοποιοί ή μεγάλες ωρολογοποιίες για να σας προτείνουν συνεργασία;

Ναι, δεν θέλησα όμως να συμβιβαστώ. Ονειρεύομαι ασυνήθιστα αντικείμενα και τα εγχειρήματα που μου πρότειναν δεν μοιράζονταν αυτή τη φιλοδοξία. Εκτός αυτού, έχω μια άκρως ενδιαφέρουσα δουλειά, μια μικρή οικογένεια και ένα μυαλό γεμάτο ιδέες, ώστε μου απομένει ελάχιστος χρόνος για να αναλάβω και εξωτερικές δουλειές.

Olivier Gamiette HULK

Υπάρχει κάποιος διάσημος σχεδιαστής που θαυμάζετε; Κάποιος που θεωρείτε μέντορά σας ή που σας έχει επηρεάσει σημαντικά;

Θαυμάζω τους δημιουργούς που, όπως εγώ, επιδιώκουν να επανεξετάζουν το οικείο, χαράσσοντας ένα μοναδικό μονοπάτι έκφρασης ενός δικού τους κόσμου. Είτε πρόκειται για το σχεδιαστή Luigi Colani, το μουσικοσυνθέτη και τραγουδιστή Stromae ή το γλύπτη Ron Mueck, το συνεκτικό τους σύμπαν μού γεννά ιδέες για το πώς να δημιουργήσω το δικό μου. Στην ωρολογοποιία, η ανακάλυψη της MB&F αφού είχα σκιτσάρει τα πρώτα μου σχέδια ήταν αναζωογονητική. Με έκανε να συνειδητοποιήσω ότι οι ιδέες μου δεν ήταν απλώς φαντασιώσεις, όπως θεωρούσα στην αρχή, αλλά κάτι που θα μπορούσε μια μέρα να πάρει μορφή.

Υπάρχει κάποιος κανόνας ή μάντρα με το οποίο πορεύεστε στη ζωή;

«Όταν θέλω να ακούσω καινούρια μουσική, τη δημιουργώ», Prince.

Ποιο είναι το πιο τρελό σας όνειρο;

Το πιο τρελό; Να δημιουργήσω ένα εμβληματικό αντικείμενο –ρολόι ή οτιδήποτε άλλο– που να είναι τόσο τολμηρό και μοναδικό σχεδιαστικά και μηχανικά ώστε να επαναπροσδιορίσει όσα θεωρούσαμε δυνατά σε αυτόν τον τομέα. Μία διαχρονική, εμβληματική, προοδευτική ιδέα, σχεδιασμένη να εμπνέει και να αντέχει πολύ πέρα από τη εποχή μου.