H κορεατική φίρμα προσθέτει το τρίτο κατά σειρά μοντέλο στην ηλεκτρική οικογένεια των Ioniq με την μορφή ενός πληθωρικού σε κάθε πτυχή του SUV, το οποίο θα υιοθετήσει τον διακριτικό αριθμό 9 και αυτονόητα θα τεθεί επικεφαλής της γκάμας, έχοντας τη δυνατότητα να φιλοξενήσει στο επιβλητικό σκαρί του που υπερβαίνει τα πέντε μέτρα, έως επτά επιβαίνοντες.
Σύμφωνα με τις συστάσεις το Ioniq 9 θα διατεθεί αρχικά, από το 2025, στην χώρα καταγωγής του και στις ΗΠΑ με την προοπτική να φτάσει στην Ευρώπη σε δεύτερο χρόνο.
Στο προκείμενο, αρχικά οφείλουμε να σημειώσουμε ότι το Ioniq 9 έχει μήκος 5,06 μ., πλάτος 1,98 μ. και ύψος 1,79 ενώ το μεταξόνιό του, μήκους 3,13 μέτρων αποτυπώνει με τον πλέον εμφατικό τρόπο τόσο τις φυσικές διαστάσεις του όσο και τα σαφή πλεονεκτήματα μιας αμιγώς ηλεκτρικής υλοποίησης.
Όπως εύκολα υποθέτει κανείς το Ioniq 9 μοιράζεται πολλά κοινά χαρακτηριστικά με το ομογάλακτο KIA EV9 τόσο σε τεχνολογικό επίπεδο όσο και σε ό,τι αφορά τη διαμόρφωση του εσωτερικού. Βέβαια η λιγότερο τετραγωνισμένη λογική της αισθητικής φιλοσοφίας των Ioniq συν οι λεπτομέρειες όπως τα φώτα που θυμίζουν pixel και είναι συνυφασμένα με την σχεδίαση της premium επιδιώξεων ηλεκτρικής σειράς της Hyundai, οι χαρακτηριστικοί διαμόρφωση των θόλων καταφέρνουν να κρύψουν καλύτερα τον όγκο του Ioniq 9.
Μιλώντας για φωτιστικά σώματα, εκτός από την σειρά LED που διατρέχει το καπό, ιδιαιτέρως περίτεχνη είναι η πρόσπάθεια των σχεδιαστών της Hyundai σε ό,τι αφορά το πίσω τμήμα καθώς εκτός από την διαμόρφωση των δύο σε καθ΄ύψος διάταξη παράλληλων φώτων θέσης και φρένων, με την πέδηση το τρίτο φως φρένου περιβάλλει το ανώτερο σημείο της θύρας αποσκευών δημιουργώντας ένα μοτίβο αψίδας που τονίζει την σιλουέτα του Ioniq 9.
Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς με δεδομένα τα χωροταξικά μεγέθη του Ioniq 9, το εσωτερικό είναι αρκούντως ευρύχωρο ανεξαρτήτως των απαιτήσεων που μπορεί να έχει κανείς με ένα αυτοκίνητο. Ταυτόχρονα είναι και εξαιρετικά οικείο με δεδομένο ότι το Ioniq 9 διαθέτει την ίδια διαμόρφωση οθονών 12 ιντσών εκάστη για τον πίνακα οργάνων και το infotainment. Αυτονόητα, το λειτουργικό έχει εμπλουτιστεί με όλες τις τελευταίες εξελίξεις στην τεχνολογία, ενσωματώνοντας προηγμένο AI ψηφιακό βοηθό, διαθέτοντας τα sine qua non Apple CarPlay και Android Auto, θύρες USB- C ισχύος έως 100W, σύστημα επαγωγικής φόρτισης smartphone και φυσικά τη δυνατότητα Over-The-Air Updates.
Εκτός από την επταθέσια διάταξη λόγω μεγεθών, το Ioniq 9 θα είναι διαθέσιμο και σε εξαθέσια διάταξη. Σε αυτήν την διαμόρφωση η δεύτερη σειρά καθισμάτων αποτελείται από θέσεις αντίστοιχες των δύο μπροστινών και οι οποίες επιπλέον έχουν την ιδιότητα περιστροφής 180 μοιρών που συνδυαστικά με το επίπεδο δάπεδο δημιουργούν μια διάταξη lounge.
Άφθονος είναι ο και διαθέσιμος χώρος φόρτωσης με τον όγκο του πορτ μπαγκάζ σε επταθέσια/εξαθέσια διαμόρφωση να ξεκινά από τα 620 λίτρα ενώ με την αναδίπλωση της τρίτης σειράς καθισμάτων αυξάνεται σε έως και 1.323 λίτρα. Παράλληλα υπάρχει ο κενός μπροστινός χώρος κάτω από το καπό χωρητικότητας 88 ή 52 λίτρων αναλόγως με το αν η έκδοση είναι δικίνητη ή τετρακίνητη.
Αφετηρία και για το Ioniq 9 αποτελεί η αρχιτεκτονική E-GMP η οποία στην προκειμένη περίπτωση φιλοξενεί μπαταρία σύστασης NMC με χωρητικότητα 110,3 kWh σε συνδυασμό με κύκλωμα 800 Volt. To Ioniq θα είναι διαθέσιμο με ένα ή δύο ηλεκτρικά μοτέρ με τη βασική έκδοση να επωφελείται από ένα ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 218 ίππων . Η ενδιάμεση έκδοση ενσωματώνει δύο ηλεκτρικά μοτέρ προσφέροντας τετρακίνηση και 313 ίππους ενώ η κορυφαία, επίσης δικινητήρια και τετρακίνητη αυξάνει την ισχύ 435 ίππους.
Σε επίπεδο αυτονομίας το ηλεκτρικό SUV προσφέρει για την πιο αποδοτική δικίνητη βασική έκδοση 620 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας, μέγεθος που μειώνεται σε 557 χλμ. για την ισχυρότερη ενδιάμεση και σε 510 για την κορυφαία έκδοση. Επιπλέον η παρουσία κυκλώματος 800 Volt σημαίνει ότι η μπαταρία των 110,3 kWh μπορεί να επαναφορτίσει με ισχύ έως και 350 kW. Aυτό με τη σειρά του μεταφράζεται στη δυνατότητα αναπλήρωσης της ενέργειας έως το 80% σε 24 λεπτά. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις η τελευταία υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,2 δευτερόλεπτα ενώ στη βασική έκδοση ο συγκεκριμένος χρόνος διαμορφώνεται σε 9,4 δευτερόλεπτα.
Αυτονόητα την εναλλακτική πολυτέλεια του Ioniq 9 συμπληρώνει μια εκτεταμένη σουίτα συστημάτων, μεταξύ των οποίων σύστημα αποτροπής μετωπικής σύγκρουσης, υποβοήθησης διατήρησης της πορείας στην λωρίδα κυκλοφορίας, επιτήρησης τυφλών σημείων, αυτόνομης πέδησης, ασφαλούς εξόδου και ανίχνευσης της κόπωσης του οδηγού.