H iX3 θα είναι το πρώτο μοντέλο των Βαυαρών που θα επωμιστεί το βάρος των συστάσεων της πολυδιαφημισμένης αρχιτεκτονικής Neue Klasse η οποία θα αποτελέσει εφαλτήριο για το σύνολο των νέων ηλεκτρικών μοντέλων της BMW. Από την στιγμή που τα πράγματα ξεκίνησαν να σχηματοποιούνται σε σχέση με το αυτό το πρώτο μοντέλο της νέας ηλεκτρικής τάξης, η iX3 έχει αποτελέσει αντικείμενο τόσο κατασκοπικών λήψεων όσο και διαρροών, ωστόσο πλέον η BMW αποφάσισε να δημοσιοποιήσει τις πρώτες επίσημες εικόνες της καθώς έχει ήδη ξεκινήσει την παραγωγή δοκιμαστικών πρωτοτύπων με στόχο, όπως ενημερώνουν οι Βαυαροί, «η παραγωγή να ξεκινήσει το δεύτερο μισό του 2025».

Φωτογραφία: Automedia

Πηγαίνοντας λίγο τον χρόνο πίσω, τον Μάρτιο του 2024 η BMW παρουσίασε ένα πρωτότυπο ονόματι Vision Neue Klasse X Concept το οποίο αποτέλεσε προπομπό της iX3. H νέα εμφάνισή της με καμουφλάζ δείχνει ότι οι Βαυαροί αποφάσισαν να μείνουν πιστοί στις αισθητικές προδιαγραφές του πρωτοτύπου με μικρές εξαιρέσεις όπως π.χ. στην σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων.

Ανεξαρτήτως των μικρών διαφορών όπως η προφανής αντικατάσταση των καμερών με συμβατικούς πλευρικούς καθρέπτες και η ενσωμάτωση αναδυόμενων χειρολαβών αντί των ιδιαζουσών σχεδιαστικά του πρωτοτύπου, η συνολική εικόνα παραμένει πιστή στα όσα υποσχέθηκε το πρωτότυπο, μια εικόνα που θα μεταφερθεί προοδευτικά σε όλα τα μοντέλα με αφετηρία την Neue Klasse.

Αν ήδη αναρωτιέστε ποια είναι αυτά, όπως έχει ανακοινώσει με κάθε αφορμή η βαυαρική φίρμα, την iX3 θα ακολουθήσει κατά πόδας η ηλεκτρική Σειρά 3 που με τη σειρά της προεικονίστηκε από το πρωτότυπο Vision Neue Klasse που παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2023 στην έκθεση του Μονάχου. Θα ακολουθήσει η νέα Χ5 και τουλάχιστον ακόμα τρία ηλεκτρικά μοντέλα, μεταξύ των οποίων ένα coupe και ένα station wagon που στο σύνολό τους αναμένονται μεταξύ 2025 και 2027.

Εκτός από την τεχνολογία και την νέα όψη που παραπέμπει λίγο στην τετράθυρη Neue Klasse 2000 της δεκαετίας του ’60 τα νέα μοντέλα θα επωφεληθούν από το Panoramic Vision, το σύστημα προβολής που μετατρέπει το παρμπρίζ σε ένα ευμέγεθες Head-Up Display, συντείνοντας σε μια πιο μινιμαλιστική σχεδίαση στο εσωτερικό και παράλληλα εξαλείφοντας την ανάγκη για πολυάριθμες οθόνες.

Στην αθέατη πλευρά της νέας iX3 όσο και των υπολοίπων μοντέλων της Neue Klasse θα βρεθεί η έκτη κατά σειρά γενιά ηλεκτρικής τεχνολογίας κινητήρων και μπαταριών της BMW, eDrive. Σε αριθμούς η νέα τεχνολογία υπόσχεται 30% επιπλέον αυτονομία, μειωμένους χρόνους φόρτισης επίσης κατά 30% αλλά βελτιωμένη αποδοτικότητα κατά 25%. Στην περίπτωση της επικείμενης iX3 αυτό αναμένεται σημαίνει, αυτονομία που θα ξεπερνά τα 560 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση.

Να σημειωθεί ότι το μεσαίο ηλεκτρικό SUV θα διατεθεί τόσο σε εκδόσεις με ένα ηλεκτρικό μοτέρ όσο και με περισσότερα ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η αρχιτεκτονική Neue Klasse έχει την ευελιξία και τη δυνατότητα να ενσωματώσει έως και τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ, μια ιδιότητα που προφανώς θα εκμεταλλευτούν σε ό,τι αφορά τα μεγαλύτερα μοντέλα και τις εκδόσεις Μ. Οι τελευταίες θα πρέπει να θεωρούνται εξίσου δεδομένες καθώς οι ιθύνοντες του τμήματος M έχουν ήδη επιβεβαιώσει ότι εξελίσσουν το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο Μ με ορίζοντα το 2027. Άλλωστε η BMW έχει ήδη δώσει δείγματα γραφής προς την συγκεκριμένη κατεύθυνση, έχοντας από καιρό παρουσιάσει την τετρακινητήρια πρωτότυπη i4 M50.