Θυμόμαστε κάποιες από τις πιο ένδοξες στιγμές της ελληνικής ιδιωτικής τηλεόρασης η οποία είναι συνυφασμένη με τη λειτουργία του MEGA. 35 χρόνια MEGA. 35 χρόνια μυθοπλασία.
Ήρωες και ηρωίδες με τους οποίους ταυτιστήκαμε, γελάσαμε, μεγαλώσαμε.
Κείμενα, ατάκες και ερμηνείες που καθόρισαν την αντίληψή μας για τον κόσμο και διαμόρφωσαν το χιούμορ μας.
Θυμόμαστε κάποιους από τους εμβληματικότερους χαρακτήρες των ιστορικών κωμωδιών του MEGA και επιστρέφουμε σε μία εποχή τόσο μαγική που όχι μόνο δεν ξεθωριάζει, αλλά επαναπροσδιορίζεται μέσα μας με την πάροδο των χρόνων.
Ντένη Μαρκορά – Δύο Ξένοι
Με πόση μαεστρία οι Αλέξανδρος Ρήγας και Δημήτρης Αποστόλου έχτισαν αυτόν τον ρόλο. Η σπουδαία Ντίνα Κώνστα έδωσε σάρκα και οστά στην Ντένη Μαρκορά, χαρίζοντας σε όλους εμάς μία από τις κορυφαίες ερμηνείες στην ιστορία της ελληνικής ιδιωτικής τηλεόρασης.
Το σενάριο καυτηρίαζε αριστοτεχνικά τις κοινωνικο-οικονομικο-πολιτικές συνθήκες. Άλλοτε βάζοντας το χιούμορ μπροστά κι άλλοτε ατόφια χωρίς περιτύλιγμα.
Η Ντίνα Κώνστα «κέντησε» δείχνονας τι σημαίνει πηγαίο ταλέντο και σκληρή δουλειά. Δεν μπορεί να θεωρηθεί τυχαίο ότι οι ατάκες των Δύο Ξένων παραμένουν ζωντανές και επίκαιρες, σχεδόν, τρεις δεκαετίες μετά την προβολή τους.
Η Κώνστα ήταν «δύσπιστη» με τους κωμικούς ρόλους υπό «τον φόβο της γελειοποίησης». Ως Ντένη κατάφερε να ισορροπήσει μεταξύ του «κρατήματος» και της εγγενούς υπερβολής του χαρακτήρα που υποδύθηκε.
«Δεν σε πνίγω μωρή γιατί θέλω να είμαι έξω στην κηδεία σου να μοιράζω 10χίλιαρα». «Η κατίνα και η πλατίνα, τον πρώτο χρόνο φαίνονται». «Εγώ να πάω στην εκκλησία να δω τον γιο μου να παντρεύεται με αυτό το πράγμα; Δεν νεκροφιλάω καλύτερα τη Φαλκονέρα;»
«Σε οικτίρω Φλώρα, σε οικτίρω. Αλλά τι να περιμένει κανείς από μια γυναίκα που είδε για πρώτη φορά παρκέ διαρκείας στα 35 της». «Χριστέ μου, τι ακούω και δεν σωριάζομαι;» «Τι λες μωρή διασταύρωση ασβού με μυρμηγκοφάγο;»
Κάποιες (ελάχιστες) από τις ατάκες των σεναριογράφων που απογείωσε η Ντένη Μαρκορά. Απολαυστική; «Μην μου λες εμένα ξόρτου».
Χριστίνα Μαρκάτου – Ντόλτσε Βίτα
Το Ντόλτσε Βίτα είναι πια μια από τις θρυλικές σειρές με την αείμνηστη Άννα Παναγιωτοπούλου, ως Χριστίνα Μαρκάτου, να παίζει έναν από τους χαρακτηριστικότερους ρόλους της καριέρας της.
Το σπαρταριστό δημιούργημα των Λευτέρη Παπαπέτρου και Αλέξανδρου Ρήγα, βγήκε στον αέρα του MEGA στις 5 Οκτωβρίου του 1995 και για δύο σεζόν κράτησε το ενδιαφέρον των τηλεθεατών αμείωτο.
Οι σεναριογράφοι με «όχημα» τη Χριστίνα Μαρκάτου θέλησαν να απενοχοποιήσουν τη σχέση μιας γυναίκας με έναν άντρα κατά πολύ νεότερό της.
Η σειρά θίγει για πρώτη φορά ανοικτά στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης το δικαίωμα στον έρωτα, τον πόθο, το πάθος πέρα από τον ηλικιακό ρατσισμό.
Η χαρακτηριστική μπάσα φωνή της Άννας Παναγιωτοπούλου «ντύνει» τις μοναδικές ατάκες της Χριστίνας Μαρκάτου. Δίπλα στη Μαρία Φωκά (Όλγα Μαρκάτου) και στην Κατιάννα Μπαλανίκα (Σάσα Παπαδήμα) λάμπει και κανένας δεν αναρωτιέται «τι είναι εδώ;»
Γιάννης – Οι Απαράδεκτοι
Όταν μιλάμε για εμβληματικούς χαρακτήρες δεν μπορεί από τη λίστα να λείπουν οι Απαράδεκτοι.
Το πρώτο επεισόδιο της σειράς προβλήθηκε στις 18 Σεπτεμβρίου 1991 στο MEGA και δεν αργήσαμε να καταλάβουμε ότι το κείμενο της Δήμητρας Παπαδοπούλου ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του.
Αν θα έπρεπε να ξεχωρίσουμε έναν από τους χαρακτήρες, αυτός θα ήταν ο Γιάννης του Γιάννη Μπέζου. Ο Γιάννης ήταν ο πρώτος γκέι χαρακτήρας σε ελληνική τηλεοπτική σειρά. Ένα ορόσημο για την ιστορία της ιδιωτικής τηλεόρασης.
Η Δήμητρα Παπαδοπούλου μιλώντας στο cosmo.gr και τον Θοδωρή Δημητρόπουλου είχε πει: «Φοβηθήκαν τον γκέι χαρακτήρα στην αρχή. Πάρα πολύ. Αλλά επιμείναμε σθεναρά όλοι. Ο Γιάννης που έπαιζε τον ρόλο αρνήθηκε οποιοδήποτε συμβιβασμό.
Η ιδέα τους ήταν ας πούμε σε κάποια επεισόδια να ήταν “άντρας” και να ήταν όλα αυτά ένα παιχνίδι. Αλλά δεν γουστάραμε. Και μας σεβάστηκαν. Ήταν πολύ απελευθερωτική η στάση του Γιάννη Μπέζου. Δεν το είδε καθόλου επιφυλακτικά και καθόλου κομπλεξικά».
Χοσέ Αντόνιο Μαρθελίνο Γκουτιέρες δε Ρινκόν – Σαββατογεννημένες
Οι Σαββατογεννημένες προβλήθηκαν από το MEGA τη σεζόν 2003–2004 και είναι η πρώτη σειρά που υπέγραφε ο Γιώργος Καπουτζίδης. Είναι επίσης η πρώτη σειρά στην οποία τον βλέπουμε και ως ηθοποιό.
Ο Χοσέ είναι ταυτισμένος με τον δημιουργό του. Είναι και ο μοναδικός ρόλος που ο Γιώργος Καπουτζίδης είχε σκεφτεί από πριν για τον εαυτό του. Αν και το κανάλι στην αρχή είχε τις ενστάσεις σου, ο Καπουτζίδης ήταν ο μοναδικός που θα μπορούσε να τον ερμηνεύσει στην τελειότητά του.
Ο ίδιος έχει δηλώσει σχετικά: «Φοβόταν το κανάλι γιατί σου λέει «δεν τον ξέρουμε και ήδη του φορτώνουμε μεγάλη ευθύνη, ένα ρίσκο, έναν άνθρωπο τον οποίο δεν έχουμε ξαναδεί ποτέ να τον εμπιστευθούμε να γράψει ένα ολόκληρο σίριαλ, θα παίξει κιόλας»;
Θυμάμαι είχαν πει «μπορεί να είναι και κανένα ψώνιο και από το δεύτερο επεισόδιο να κάνει τον εαυτό του πρωταγωνιστή». Αφού ήθελαν να υπογράψω συμβόλαιο που να λέει ότι θα έχω σε κάθε επεισόδιο το πολύ δύο σκηνές. Έτσι είχε ακουστεί.
Και τους λέω «αυτό μην μου το κάνετε γιατί είναι σαν να υπάρχει έλειψη εμπιστοσύνης». Μετά μου είπαν «είχες δίκιο τελικά». Χρειάστηκε να περάσω από δοκιμαστικό για να πάρω τον ρόλο που είχα γράψει για τον εαυτό μου».
Ο Χοσέ έκανε πατίνι τη ζωή της σενιόρας Σούλας αλλά και των τουριστών που επισκέπτονταν το μαγαζί της για να αγοράσουν ένα «άγαλμα της Μοθράκης». «Είναι Μοθράκης, είναι Σαμοθράκης».
Λάζαρος Καραγεωργόπουλος – Είσαι το Ταίρι μου
Στο «Είσαι το Ταίρι μου» ο Άρης Σερβετάλης πραγματοποίησε την πρώτη του τηλεοπτική εμφάνιση. Ήταν ο Λάζαρος Καραγεωργόπουλος, ο συγκάτοικος του Γρηγόρη με την κόκκινη μοϊκάνα και τον Μήτσο το Ιγκουάνα για κατοικίδιο.
Ήταν ένας από τους πιο iconic χαρακτήρες που έχουμε συναντήσει στην ελληνική τηλεόραση, δημιούργημα του σεναριογράφου, Λευτέρη Παπαπέτρου.
Το «κουτάκι με τις ατάκες» είναι πάντα εκεί για να σε ξελασπώσει (νοτ) στη δύσκολη στιγμή. Αν ακόμα κι αυτό δεν βοηθήσει το «πλάνο» για ταξίδι Ελλάδα-Αυστραλία είναι διαθέσιμο ανά πάσα ώρα και στιγμή. Ποτέ δεν ξέρεις πότε θα μπεις στη φελούκα.
Ντάλια Χατζηαλεξάνδρου – Στο Παρά 5
Η Ντάλια Χατζηλεξάνδρου, η χρυσή κληρονόμος της σειράς «Στο Παρά 5» με την παιδική αφέλεια, ξεχώρισε για τις απίθανες ατάκες της. Η σειρά προβλήθηκε τις σεζόν 2005-2007 και γνώρισε τεράστια επιτυχία.
Το σενάριο της σειράς υπέγραψε ο Γιώργος Καπουτζίδης, ο οποίος είχε και τον ρόλο ενός εκ των πέντε πρωταγωνιστών, ενώ τη σκηνοθεσία ανέλαβε ο Αντώνης Αγγελόπουλος.
Ο ρόλος της Ντάλιας (ντάρλινγκ) αγαπήθηκε πολύ και ταυτίστηκε με τη Σμαράγδα Καρύδη. Δύσκολα θα μπορούσε κανείς να την «αντικαταστήσει» στη σκέψη του κι όμως ο ρόλος αρχικά προοριζόταν για την Κάτια Δανδουλάκη.
«Αυτή θα ήταν η Ντάλια. Είχε όμως κλείσει σε ένα άλλο σίριαλ και για καλή μου τύχη δεν μπόρεσε να το κάνει. Θέλω να πω ότι ήταν γραμμένο για μια γυναίκα τελείως διαφορετική και όταν το πήρα εγώ το έφερα στα μέτρα μου.
Δηλαδή όλη αυτή η εμφάνιση με το μαλλί ήταν μια δική μου ιδέα και πήγε για μένα, γιατί μετά έγραφε για μένα, μετά από το δεύτερο επεισόδιο», έχει δηλώσει η Σμαράγδα Καρύδη που έβαλε τη δική της πινελιά στον χαρακτήρα της Ντάλιας.
Καλεσμένη στο Μega Καλημέρα η Σμαράγδα Καρύδη είχε αναφέρει: «Δεν με έχει κουράσει που με λένε Ντάλια. Ήταν μια δουλειά που πραγματικά την αγαπούσα».
Η Ντάλια είχε μια παιδική αγνότητα. Αντιμετωπιζε ανθρώπους και καταστάσεις με μια υπέροχη αθωότητα. Μέσα από τα δικά της μάτια ο κόσμος είχε χρώμα. Μπλε, πράσινο και πολύ μώβ.
Θεία Μπεμπέκα – Οι τρεις Χάριτες
Οι τρεις Χάριτες ξεκίνησαν να προβάλλονται στις 8 Φεβρουαρίου του 1990 και ήταν από τις πρώτες σειρές που προβλήθηκαν στη νεοσύστατη τότε ιδιωτική τηλεόραση.
Η σειρά του MEGA σημείωσε τεράστια επιτυχία και θεωρείται πλέον ένα από τα πιο πετυχημένα προγράμματα που έχει προβάλει ποτέ η ελληνική τηλεόραση. Στη σειρά πρωταγωνιστούσαν η Άννα Παναγιωτοπούλου (Όλγα Χαρίτου-Παπαχαρίτου), η Νένα Μεντή (Μαρία Χαρίτου), η Μίνα Αδαμάκη (Ειρήνη Χαρίτου) και η Άννα Κυριακού (θεία Μπεμπέκα).
Το σενάριο της σειράς υπέγραφαν οι Μιχάλης Ρέππας και Θανάσης Παπαθανασίου, τη σκηνοθεσία ο Θεόδωρος Πολυχρονιάδης.
H θεία Μπεμπέλα αξίζει μια ειδική μνεία. Η Μπεμπέκα ήταν μια γυναίκα έξω καρδιά, με προοδευτικές απόψεις και πάντα σταθερό στήριγμα για τις ανηψιές της.
Η Μπεμπέκα ήταν ετοιμόλογη. «Έκοβε» το μυαλό της και ήταν πάντα έτοιμη να δώσει τη σωστή συμβουλή, την κατάλληλη στιγμή.
Ασπασία Βαρδάτσικου – Ντόλτσε Βίτα
Και τι της είπες Σόφη μου;
I will survive.
Τη σιχτίρισες.
Θα μπορούσε να τελειώνει εδώ το κείμενο.
Ή εδώ;
Χρυσοχέρα. Πού τη χάνεις πού τη βρίσκεις με έναν τσεβρέ στο χέρι. Η μεγάλη; Μέχρι κι αργαλειό.
Ή κι εδώ.
Πού τα πουλάς αυτά μωρή;
Οι ατάκες της Ασπασίας Βαρδάτσικου στο λατρεμένο Ντόλτσε Βίτα είναι αμέτρητες και αμίμητες. Η Μαρία Καβογιάννη μάς χάρισε και μας χαρίζει αστείρευτο γέλιο.
Η αγαπημένη οικονόμος της οικογένειας Μαρκάτου, που άφησε εποχή στην ελληνική τηλεόραση με το μπρίο, τη νοικοκυροσύνη της, την καπατσοσύνη της και φυσικά το άγχος της να μην μείνει «γεροντοκόρη».
Το «Τι να κάνω ανύπαντρη γυναίκα;» επανέρχεται στη συζήτηση συχνά πυκνά. Κι όσο ο Αντώνης δεν τη θέλει, τόσο εκείνη επιμένει. Στα άκρα έφτασε για τα μάτια του: «Το πήρα απόφαση θα γίνω ερημίτισσα. Θα μπω σε μια σπηλιά στον βράχο του Καβομαλλιά».
Ευχαριστούμε για αυτόν τον χαρακτήρα και χορεύουμε όλοι μαζί «μακαρένια, να να να, μακαρένια».
Χαρούλα Πεπονάκη – Το ρετιρέ
«Το ρετιρέ» ήταν μια σειρά «καθρέφτης» της ελληνικής κοινωνίας. Μέσα από τη ματιά του Γιάννη Διαλιανίδη, «Το Ρετιρέ» σχολίαζε -βάζοντας μπροστά το χιούμορ- τα κακώς κείμενα, τις νοοτροπίες και τα στερεότυπα των αρχών της δεκαετίας του 1990.
«Τι γελά’ρε, είναι αστείο το Χάρις Πεπονάκη; Α πάαινε ρε». «Κόσμος, λέγεται παρακαλώ. Σου μοιάζω για Τάκης άνθρωπέ μου; Τι είναι εδώ; Κομμωτήριο. Εσύ πού πήρες χριστιανέ μου; Άντε τράβα από ‘δω ρε».
Μία από τις πιο χαρακτηριστικές παρουσίες της σειράς που δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχεις δει, ήταν η Χαρούλα Πεπονάκη την οποία υποδυόταν η Έλντα Παναπούλου.
Ήταν η τηλεφωνήτρια της «Κόσμος» που εκνευριζόταν με τους πάντες και τα πάντα. Η Χαρούλα δεν ήθελε πολύ για να εκραγεί.
«Είμαι ευγνώμων στον Δαλιανίδη, γιατί μου έδωσε να ερμηνεύσω αυτήν τη μαγική Χαρούλα Πεπονάκη και με βοήθησε να μπω στις καρδιές των ανθρώπων», έχει δηλώσει η ηθοποιός.
Θανάσης Καλημέρης – Κάτι Τρέχει με τους Δίπλα
«Θανάσης Καλημέρης Εισαγωγές, Εξαγωγές». Ένα όνομα, μια ιστορία. Ένας ανθρωπότυπος που αποτύπωσε με ακρίβεια τον Έλληνα προ κρίσης.
Ο Ρένος Χαραλαμπίδης κλήθηκε να υποδυθεί μια φυσιογνωμία στη σειρά «Κάτι τρέχει με τους δίπλα» μέσα στην οποία πολλοί είδαν τους εαυτούς τους. Ο Θανάσης διατηρούσε μαγαζί- βιτρίνα με κινητά. Από πίσω είχε στήσει επιχείρηση με παράνομα CD.
Ο Ρένος Χαραλαμπίδης είχε αναφερθεί σε αυτόν τον ρόλο, στη στήλη Vintage Stories του Πάμε Δανάη. «Ο Θανάσης Καλημέρης ήταν μια φυσιογνωμία με καλλιτεχνική τρέλα που ο Έλληνας είδε τον εαυτό του εκείνη την εποχή.
Μου έκανε εντύπωση που πρόπερσι που παίχτηκε σε επανάληψη, είχε πολύ μεγάλη τηλεθέαση. Είχα την τύχη να δουλέψω με εξαιρετικούς ηθοποιούς. Η σειρά ξεκίνησε να προβάλλεται το φθινόπωρο του 1999, ήταν 25 ή 27 επεισόδια και ολοκληρώθηκε την άνοιξη.
Στο τέλος μου έκανε εντύπωση που ο σεναριογράφος Βασίλης Νεμέας έδωσε ένα πολύ ωραίο φινάλε στη σειρά στο οποίο κανείς δεν τόλμησε να αλλάξει τη ζωή του. Αυτό που με δυσκόλεψε πιο πολύ στην προσέγγιση του Καλημέρη ήταν ο αέρας που έπρεπε να έχει, ενώ σαν άνθρωπος δεν είχε περιεχόμενο.
Ήταν αυτό που λέμε “μαζί τα φάγαμε” και ταυτόχρονα ήταν κι ένας ωραίος τύπος, έξω καρδιά, αλλά και αδίστακτος».