Η TWR επιστρέφει αν και με ελαφρώς διαφορετικό τρόπο από ότι είχαμε συνηθίσει στην πρώτη «νιότη» της, παραδίδοντας στο φιλοθεάμον κοινό το TWR Supercar, μια αναθεωρημένη restomod εκδοχή της Jaguar XJS της οποίας το αμάξωμα έχει επιμεληθεί αδιάψευστα η TWR, όπως εξάλλου και όσα βρίσκονται πίσω από αυτά, εν προκειμένω ένας V12 με μηχανικό υπερσυμπιεστή.
Το TWR Supercat, όπως ενημερώνει η εταιρεία θα κατασκευαστεί σε 88 αντίτυπα τα οποία θα διατεθούν προς 225.000 στερλίνες το καθένα και θα υπάρχει η επιλογή για δεξιοτίμονες όσο και αριστεροτίμονες παραλλαγές.
«Σχεδόν μετά από 40 χρόνια από την εποχή που η εταιρεία του πατέρα μου μονοπωλούσε τις αγωνιστικές πίστες, επαναφέρουμε το όνομα TWR εμφατικά με το νέο Supercat. Βασισμένο στην κλασική Jaguar XJS, αλλά με σύγχρονα υλικά και μεθόδους παραγωγής συν τον δική μας κατασκευής V12 o οποίος υπόσχεται να προσφέρει θηριώδη ισχύ και μια συμμετοχική εμπειρία εντός ή εκτός πίστας», δήλωσε για το νέο απόκτημα της TWR ο F. Walkinshaw, ιδρυτής και επικεφαλής της «νέας» TWR και γιος του Tom Walkinshaw που μεσουρανούσε με την Tom Wilkinshaw Racing to ’70 και το ’80.
Για όσους αγνοούν την ιστορία της TWR, ιδρύθηκε το 1975 με ειδίκευση στα αγωνιστικά αυτοκίνητα τουρισμού και έχοντας δημιουργήσει εμβληματικά μοντέλα όπως το Rover Vitesse και το Volvo 850 Estate. Εκτός πίστας συνέβαλε επίσης στην εξέλιξη μοντέλων όπως η Aston Martin DB7 και το Renault Clio V6. To πιο διάσημο δημιούργημα της TWR παρ΄όλα αυτά ήταν η Jaguar XJR με κινητήρα V12 η οποία νίκησε στο Le Mans το 1988 και το 1990. Η σχέση της TWR με την Jaguar ξεκίνησε το 1984 με την XJS οπότε και μια αγωνιστική έκδοσή της νίκησε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού το 1984. Εκείνη η πρώτη TWR πτώχευσε το 2000 υπό το βάρος της απόκτησης και της διαχείρισης της ομάδας F1 Arrows τη δεκαετία του ’90.
Στο προκείμενο, όπως εύκολα υποθέτει κανείς η TWR χρειάστηκε να αναθεωρήσει το πλαίσιο της κλασικής XJS. Έτσι το χαλύβδινο πλαίσιο της ιστορικής Jaguar έχει ενισχυθεί με ανθρακονήματα, υλικό από το οποίο αποτελείται και το επιθετικό bodykit το οποίο έχει επιμεληθεί η TWR, πρωτοβουλία η οποία έχει μειώσει το συνολικό βάρος του TWR Supercar σε σχέση με την XJS, κατά 165 κιλά σε 1.605 κιλά.
Τα νέα υποπλαίσια αποτελούνται από σωληνωτό χάλυβα ενώ η ανάρτηση υιοθετεί διάταξη διπλών ψαλιδιών με ενεργά αμορτισέρ στον μπροστινό άξονα και πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω. Την εικόνα συμπληρώνουν μεγαλύτεροι σφυρήλατοι τροχοί Monoblock 18 ιντσών και 19 ιντσών μπροστά και πίσω, πίσω από τους οποίους παρεπιδημούν εξαπίστονες και τετραπίστονες δαγκάνες αντίστοιχα.
Σε ό,τι αφορά τον κινητήρα, ο V12 των 5,6 λίτρων αποδίδει 670 ίππους και 730 Nm ροπής –σχεδόν το διπλάσιο από την XJS- και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων που μεταδίδει την ισχύ αποκλειστικά στους πίσω τροχούς με την συνδρομή ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, ενώ στα συστήματα υποβοήθησης εντάσσεται traction control με πέντε ρυθμίσεις καθώς και launch control.
Aν και η TWR δεν δημοσιοποιεί στοιχεία επιδόσεων, σημειώνει ότι το Supercat αποτελεί το «ιδανικό “εργαλείο” για να οδηγήσει κανείς στο Nurburgring».
H TWR δεν έχει παραλείψει να αναβαθμίσει και το εσωτερικό της XJS που εναρμονίζεται με τις σύγχρονες επιταγές, υιοθετώντας ανθρακονήματα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα επενδυμένα με μαύρο δέρμα καθώς και μια οθόνη αφής με λογισμικά Apple CarPlay και Android Auto.