O όμιλος Stellantis αποκάλυψε μια νέα αρχιτεκτονική πάνω στην οποία θα βασίσει τα μεγαλύτερα ηλεκτρικά και όχι μόνο, SUV και Pickup μοντέλα της στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.
Σύμφωνα με τις συστάσεις, η STLA Frame όπως ονομάζεται η νέα αρχιτεκτονική θα μπορεί –αυτονόητα- να υποστηρίξει πλήρως ηλεκτρικές υλοποιήσεις αλλά και κατασκευές όπου ένας μικρός κινητήρας εσωτερικής καύσης αναλαμβάνει τον ρόλο γεννήτριας ως range extender. Παρ΄όλα αυτά όπως σημειώνει o όμιλος θα μπορεί εξίσου να φιλοξενήσει ακόμα και υβριδικά σύνολα αλλά και τεχνολογία κυψελών καυσίμου.
Οι πρώτες δύο αυτοκινητοβιομηχανίες που θα αξιοποιήσουν την συγκεκριμένη αρχιτεκτονική θα είναι οι Jeep και Ram. Ωστόσο όπως διευκρίνισε ο επικεφαλής του ομίλου, Carlos Tavares θα υπάρξει και ευρωπαϊκή προοπτική για την συγκεκριμένη πλατφόρμα.
«Η STLA Frame θα έρθει στην Ευρώπη με όχημα αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά δεν θα χρησιμοποιηθεί από ευρωπαϊκές φίρμες» επεσήμανε χαρακτηριστικά το Νο1 του ομίλου. Αυτό σημαίνει ότι η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική θα αφιχθεί στη γηραιά ήπειρο προφανώς μέσω της Jeep και κάποιου μοντέλου της, μεγάλου μεγέθους με θέση στην κορυφή της πυραμίδας της γκάμας της.
Xάρη στο μέγεθος της και των αυτοκινήτων που πρόκειται να φιλοξενήσει, σε ηλεκτρική διαμόρφωση η STLA Frame θα μπορεί να φιλοξενήσει μπαταρίες 153 έως 200 kWh, εξασφαλίζοντας αυτονομία έως και 800+ χλμ. Για λόγους σύγκρισης αξίζει να σημειωθεί ότι αντίστοιχου μεγέθους μοντέλα όπως π.χ. το ηλεκτρικό pickup Ford F-150 υιοθετεί μπαταρία 132 kWh.
Τα μοντέλα που θα αξιοποιήσουν την STLA Frame, όπως εύκολα υποθέτει κανείς λόγω κατηγορίας και στόχευσης, θα επωφεληθούν και από τετρακίνηση ενώ σε ό,τι αφορά την ισχύ των μοντέλων η οποία θα προκύπτει από δύο ή και περισσότερους κινητήρες αναμένεται να φτάνει έως τους 340 ίππους, εξασφαλίζοντας επιταχύνσεις από 0-96 χλμ./ώρα, όπως επιβάλλει το αμερικανικό «πρωτόκολλο» των 0-60 μιλίων, σε 4,4 δευτερόλεπτα.
Στην περίπτωση των υβριδικών διαμορφώσεων όπου θα προστίθεται στην εξίσωση και κινητήρας εσωτερικής καύσης η αυτονομία θα ξεπερνά ακόμα και τα 1.100 χλμ. Επιπλέον, όπως σημειώνει ο πολυσυλλεκτικός όμιλος τόσο οι υβριδικές διαμορφώσεις όσο και η ηλεκτροκίνητες με αφετηρία την STLA Frame θα έχουν δυνατότητα ρυμούλκησης 6.350 κιλών και δυνατότητα φόρτωσης 1.224 κιλών. Παράλληλα, παρά τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά των συνόλων που θα φιλοξενεί η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική, τα αυτοκίνητα που θα την αξιοποιήσουν θα έχουν τη δυνατότητα να προσπελάσουν υδάτινα εμπόδια βάθους 61 εκατοστών.
Σε ό,τι αφορά τις δυνατότητες φόρτισης, η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική θα συνοδεύεται από κύκλωμα φόρτισης 800 Volt, δίνοντας τη δυνατότητα αναπλήρωσης ενέργειας με ισχύ έως 350 kW κάτι που θα σημαίνει επαναφόρτιση για διαδρομές έως 160 χλμ., σε μόλις 10 λεπτά. Στις υβριδικές διαμορφώσεις το κύκλωμα φόρτισης θα είναι 400 V και η μέγιστη ισχύς φόρτισης θα ανέρχεται σε 175 kW.
«Με τη διπλή διαμόρφωση –πλήρως ηλεκτρική και υβριδική με range extender-, προσφέρουμε πολλαπλές λύσεις χωρίς κανένα συμβιβασμό απευθυνόμενοι και σε εκείνους που διστάζουν να αποκτήσουν ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα. Είμαστε υπερήφανοι για την τεχνογνωσία μας και προσβλέπουμε στην υλοποίησή της από τις Jeep και την Ram», τόνισε χαρακτηριστικά ο Carlos Tavares.
Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα τα πρώτα μοντέλα των Jeep και Ram που θα αξιοποιήσουν την STLA Frame αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους, ήδη από την επόμενη χρονιά.