Η απεργία που εξαγγέλθηκε και θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024, θα είναι γενική και 24ωρη, αφού η ΑΔΕΔΥ και η ΓΣΕΕ θα απεργήσουν την ίδια ημέρα.
Αρχικά, η ΑΔΕΔΥ είχε ανακοινώσει απεργία για τις 13 Νοεμβρίου. Ακολούθησε η ΓΣΕΕ που ανακοίνωσε απεργία για τις 20 Νοεμβρίου. Ωστόσο, στη συνέχεια η ΑΔΕΔΥ προχώρησε σε μετάθεση της ημερομηνίας για να συμπέσει η απεργία στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα.
Κατά αυτόν τον τρόπο οι δύο συνδικαλιστικές οργανώσεις θα απεργήσουν την ίδια ημέρα, μετατρέποντας σε γενική την απεργία. Παράλληλα, δεμένα θα μείνουν τα πλοία στα λιμάνια, αφού θα απεργήσει και η ΠΝΟ.
Απεργία την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου: Ραντεβού στην Κλαυθμώνος
Την ημέρα της απεργίας οι εργαζόμενοι στο δημόσιο θα πραγματοποιήσουν πορεία στο κέντρο της Αθήνας και σε άλλες πόλεις της χώρας. Το «ραντεβού» στην πρωτεύουσα έχει οριστεί στις 13:00 το μεσημέρι στην πλατεία Κλαυθμώνος.
Με την απεργία οι δημόσιοι υπάλληλοι διεκδικούν:
- Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς άμεσα
- Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού
- Συλλογικές συμβάσεις εργασίας
- Κατάργηση της εισφοράς 2% υπέρ της ανεργίας
- Ξεπάγωμα της διετίας 2016 – 2017
- Αφορολόγητο στα 12.000 ευρώ
- Αύξηση και επέκταση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας χωρίς καμία περικοπή του.
- Στήριξη του ΕΣΥ με γενναία χρηματοδότηση.
- Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας και στα σχολεία.
- Μείωση του αριθμού των μαθητών στο 1:15 και τέλος στις συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων.
- Κατάργηση του Νόμου Χατζηδάκη (Ν. 4808/21) και του Ν. 5053/23 (Γεωργιάδη) για τα εργασιακά, καθώς και κατάργηση όλων των νόμων που ιδιωτικοποιούν την κοινωνική ασφάλιση – Επαναφορά του Ν. 1264/82.
- Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για να καλυφθούν τα χιλιάδες οργανικά κενά που υπάρχουν στο Δημόσιο, ιδιαίτερα στους τομείς της Υγείας, της Παιδείας, της Κοινωνικής Ασφάλισης κ.ά.
- Ταυτόχρονα οι εργαζόμενοι λένε «όχι» στις ιδιωτικοποιήσεις δημόσιων οργανισμών και φορέων.
Τι θα γίνει με μετρό, λεωφορεία, τραμ – Απεργούν ΔΟΕ, ΟΛΜΕ
Παρά το γεγονός ότι η απεργία της ΓΣΕΕ έχει προγραμματιστεί από τον Σεπτέμβριο, δεν υπάρχει ακόμα ενημέρωση για το αν θα απεργήσουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και με ποιον τρόπο.
Συνήθως τα λεωφορεία λειτουργούν 09:00 με 21:00 συμμετέχοντας στην απεργία με στάσεις εργασίας ενώ το Μετρό λειτουργεί επίσης συγκεκριμένες ώρες για να εξυπηρετηθούν οι πολίτες που θέλουν να συμμετέχουν στην πορεία της απεργίας. Παρόλα αυτά εντός της ημέρας αναμένεται να ανακοινωθεί τι θα ισχύσει με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Στην απεργία θα συμμετέχουν εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων από τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, καθώς ΔΟΕ και ΟΛΜΕ έχουν ήδη προαναγγείλει την συμμετοχή τους.
Τι ζητά η ΑΔΕΔΥ από τη ΓΣΕΕ με επιστολή της
Η επιστολή που απέστειλε η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ στη διοίκηση της ΓΣΕΕ:
«Συνάδελφοι,
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. προτείνει για τη Γενική Απεργία της 20ης του Νοέμβρη κοινή εξέδρα στην Πλατεία Κλαυθμώνος και κοινό πανό.
Επισημαίνουμε ότι η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ, όπως και η ΓΣΕΕ, έχει ορίσει ως τόπο συγκέντρωσης την Πλατεία Κλαυθμώνος. Επειδή, μέχρι τώρα στις τηλεφωνικές επικοινωνίες που είχαμε με μέλη της διοίκησής σας δεν έχουμε λάβει καμία θετική απάντηση, παρακαλούμε να μας ενημερώσετε, το συντομότερο δυνατό, αν συμφωνείτε με την πρότασή μας. Θα έχει εξαιρετικά αρνητική απήχηση, για τους εργαζόμενους και την κοινωνία η εγκατάσταση δύο εξεδρών στον ίδιο χώρο, την ίδια μέρα και την ίδια ώρα».
Η ανακοίνωση της ΓΣΕΕ για την απεργία στις 20 Νοεμβρίου
Η αντιμετώπιση της ακρίβειας, των αυξημένων τιμών των ενοικίων και της αγοράς κατοικιών αλλά και η αποκατάσταση του Συλλογικού Εργατικού Δικαίου, βρέθηκαν στο επίκεντρο της σημερινής συνεδρίασης της Ολομέλειας της ΓΣΕΕ.
Η Συνομοσπονδία, με δεδομένο το γεγονός ότι η Κυβέρνηση δεν λαμβάνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την αντιμετώπιση αυτών των κρίσιμων ζητημάτων που ταλανίζουν τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα αλλά αντιθέτως εφαρμόζει μέτρα που γιγαντώνουν τα προβλήματά τους, αποφάσισε:
- την πραγματοποίηση 24ωρης Γενικής Απεργίας για την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024
- τη διενέργεια ενημερωτικής καμπάνιας, η οποία θα ξεκινήσει άμεσα σε όλες τις περιφέρειες της χώρας με ιδιαίτερη βαρύτητα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με στόχο τη μαζική κι ενωτική συμμετοχή στην 24ωρη Γενική Απεργία.
- Η Κυβέρνηση, αδυνατεί να εφαρμόσει πολιτικές που ενισχύουν την αγοραστική δύναμη των εργαζομένων, η οποία έχει μειωθεί κατά 8% από το 2019. Με την επιδοματική πολιτική και τα pass δεν λύνονται δυστυχώς τα προβλήματα. Απαιτούνται άμεσα μέτρα για την αντιμετώπιση της ολιγοπωλιακής συγκρότησης της αγοράς και των καρτέλ, επαναρρύθμιση των εργασιακών σχέσεων και των Συλλογικού Εργατικού Δικαίου καθώς και εφαρμογή προγραμμάτων κοινωνικής κατοικίας με το αποθεματικό του 1,5 δις από την πρώην Εργατική Εστία.
- Αυτά τα μέτρα ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα και για την εφαρμογή αυτών των μέτρων θα αγωνιστούμε.
Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια
Δεμένα θα παραμείνουν τα πλοία στα λιμάνια της χώρας την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου, μετά την ομόφωνη απόφαση της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) να συμμετάσχει στην 24ωρη πανεργατική πανελλαδική απεργία που προκήρυξε η διοίκηση της ΓΣΕΕ.
Η απεργία αρχίζει την 00.01 ώρα της 20-11-2024 και λήγει στις 24.00 της ίδιας ημέρας, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων πανελλαδικά, με κεντρικό αίτημα την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης, της αποκατάστασης του συλλογικού εργατικού δικαίου, καθώς και τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΝΟ:
«Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας κατά τη σημερινή της συνεδρίαση ομόφωνα αποφάσισε την συμμετοχή της στην 24ωρη Πανεργατική Πανελλαδική απεργία που προκήρυξε η Διοίκηση της ΓΣΕΕ για τις 20/11/2024 ημέρα Τετάρτη, η οποία αρχίζει την 00.01 ώρα της 20-11-2024 και λήγει στις 24.00 της ίδιας ημέρας, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων πανελλαδικά, με κεντρικό αίτημα την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης, της αποκατάστασης του συλλογικού εργατικού δικαίου, καθώς και τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων.
Οι Έλληνες Ναυτεργάτες, λόγω της ιδιαιτερότητας του ναυτικού επαγγέλματος, είναι από τους πρώτους που έρχονται αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις όλων των παραπάνω, γιατί είναι οι μόνοι, που στην καλύτερη περίπτωση, εργάζονται 5 με 6 μήνες το χρόνο για να ζήσουν αυτοί και οι οικογένειες τους όλο τον χρόνο.
Ταυτόχρονα, οι Ναυτεργάτες όπως και όλοι οι άλλοι εργαζόμενοι, έχουν πολύ σοβαρά κλαδικά προβλήματα τα οποία και είχαν αναδειχθεί στον 4ημερο απεργιακό αγώνα από 22-25/10/2024, με αποτέλεσμα να ανανεωθεί η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας Ε/Γ-Ο/Γ Ακτοπλοϊκά πλοία αλλά και στα Μ/Γ-Τ/Ρ και Ε/Γ διεθνών πλόων.
Βρίσκονται, όμως, ακόμη σε εκκρεμότητα μία σειρά πολύ σοβαρών θεσμικών ζητημάτων όπως η ανανέωση των ΣΣΕ στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων, οι μειώσεις των συνθέσεων από 1 Νοεμβρίου που επιβάλλει ο Ν. 4150/2013, η αύξηση των προστίμων για την παραβίαση της ναυτεργατικής νομοθεσίας και ειδικώς για την παραβίαση του χρόνου εργασίας και ανάπαυσης, η αύξηση του πενιχρού επιδόματος ανεργίας όπως και η βελτίωση των όρων και προϋποθέσεων για να δικαιούται κάποιος του επίδομα.
Παράλληλα, η κατάσταση η οποία επικρατεί στη δημόσια ναυτική εκπαίδευση και στις δημόσιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για την απόκτηση των διαφόρων πιστοποιητικών και πτυχίων που είναι απαραίτητα για την άσκηση του ναυτικού επαγγέλματος, δεν καλύπτουν τις αυξημένες ανάγκες των ναυτικών με αποτέλεσμα να οδηγούνται στον ιδιωτικό τομέα με αντίστοιχη οικονομική τους επιβάρυνση.
Η Ομοσπονδία μας προβάλλει και υπογραμμίζει συνεχώς την πάγια και σταθερή θέση της για την ασφάλεια των θαλάσσιων συγκοινωνιών και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα απαιτώντας την καθιέρωση αυξημένων οργανικών συνθέσεων και ενός νέου νομοθετικού πλαισίου που να ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες των πλοίων και της ναυτεργασίας ώστε να εξασφαλίζονται πλήρως οι ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς και κυρίως η ασφάλεια των πλοίων, των επιβατών και του πληρώματος. Και μέσα από τις νέες αυτές διαδικασίες, να αναβαθμιστεί και η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων Ναυτεργατών για ένα αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο».