Ηλεκτρικό άλμα ετοιμάζει η Renault

Η νέα αρχιτεκτονική που ετοιμάζουν οι Γάλλοι για το ηλεκτρικό τους μέλλον και αναμένεται έως το 2028 θα ισοδυναμεί ως εξέλιξη «με δύο γενιές αυτοκινήτων»

H γαλλική φίρμα, έχει ήδη να επιδείξει στη νέα ηλεκτρική της εποχή το R5 ενώ ετοιμάζεται για το λανσάρισμα του R4 και εξελίσσει παράλληλα και το αναγεννημένο ηλεκτρικά Twingo. Παρά την έντονη δραστηριότητα σε ό,τι αφορά το ηλεκτρικό παρόν η γαλλική φίρμα, ήδη γράφει την επόμενη σελίδα για το ηλεκτρικό της μέλλον, υπό την μορφή μιας νέα γενιάς ηλεκτρικών οχημάτων για τα οποία αποκάλυψε ορισμένα στοιχεία ο επικεφαλής του ομίλου Luca de Meo.

Σύμφωνα με τις συστάσεις, η νέα γενιά ηλεκτρικών Renault θα δώσει τα πρώτα δείγματα γραφής το 2028 με ένα compact μοντέλο και θα έχουν ως αφετηρία μια νέα αρχιτεκτονική, μια από τις βασικές αρετές της οποίας θα είναι η μείωση του κόστους παραγωγής των αυτοκινήτων που θα βασίζονται σε αυτήν κατά 40%.

Η δεύτερη αρετή της νέας, υπό εξέλιξη αρχιτεκτονικής είναι η αποδοτικότητα καθώς η κατανάλωση ενέργειας σε compact μοντέλα εκτιμάται σε 12 kWh/100 χλμ. Για λόγους σύγκρισης να σημειωθεί για το ήδη γνωστό Renault 5 η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας διαμορφώνεται σε 13 kWh/100 χλμ. βάσει WLTP.

Χάρη στα παραπάνω η γαλλική φίρμα δεν διστάζει να επισημάνει ότι η νέα αρχιτεκτονική θα είναι τόσο προηγμένη που η πρόοδος που θα επιφέρει θα ισοδυναμεί με δύο γενιές αυτοκινήτων.

«Έως το 2028, χάρη στην επαναστατική πλατφόρμα C-Segment για EV και τη νέα γενιά αυτοκινήτων που θα προκύψουν από αυτήν, θα έχουμε καταφέρει να βρεθούμε στο ίδιο επίπεδο με τους καλύτερους κινέζους «παίκτες» σε ό,τι αφορά τα προϊόντα αλλά και το κόστος παραγωγής, σε ευρωπαϊκό επίπεδο», δήλωσε χαρακτηριστικά στο πλαίσιο της επετείου από την ίδρυση της Ampere, ο Luca de Meo, αναφερόμενος στη νέα γενιά ηλεκτρικών.

Εκτός από την εξέλιξη της αρχιτεκτονικής αυτής καθ΄αυτής, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στην αεροδυναμική των νέων μοντέλων ενώ θα αξιοποιηθούν και νέας τεχνολογίας ηλεκτροκινητήρες αλλά και νέας χημικής σύστασης μπαταρίες, χωρίς να αποκλείονται και οι εκπλήξεις.

Για την ακρίβεια, πριν λίγο καιρό ο Luca de Meo αποκάλυψε ότι η Renault σχεδιάζει να οδηγήσει στην παραγωγή το πρωτότυπο Embleme, ένα C-Segment crossover με εντυπωσιακό σχεδιασμό το οποίο παρουσιάστηκε στις αρχές Οκτωβρίου στο Παρίσι συνδυάζοντας ηλεκτροκίνηση και τεχνολογία υδρογόνου. Δεν αποκλείεται λοιπόν να δούμε το Embleme να επωμίζεται τις συστάσεις για τη νέα γενιά ηλεκτρικών Renault και όπως συνηθίζουν οι Γάλλοι τα τελευταία χρόνια θα έχει λίγες διαφορές –τουλάχιστον σε σχεδιαστικό επίπεδο- με το επιβλητικό concept car.

Εκ παραλλήλου, οι Γάλλοι επιχειρούν να βελτιστοποιήσουν τις συμφωνίες που σχετίζονται με την προμήθεια μπαταριών και την τεχνολογία τους, στοχεύοντας να μειώσουν το κόστος τους έως και κατά 50% με δεδομένο ότι οι μπαταρίες συνήθως εκπροσωπούν το 1/3 του κόστους παραγωγής ενός EV αλλά και ότι η χημική σύσταση μιας μπαταρίας καθορίζει έως και το 75% του κόστους της.

Βάσει των όσων έχουν γίνει γνωστά, προμηθευτής των μπαταριών με σύσταση Νικελίου Μαγγανίου Κοβαλτίου (NMC) θα εξακολουθήσει να αποτελεί ο μακροχρόνιος εταίρος των Γάλλων, LG Energy Solutions, ωστόσο σε αυτόν θα προστεθεί και η CATL η οποία θα προμηθεύει τον όμιλο Renault, με μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου. Ένας από τους δεδομένους στόχους της συνεργασίας LG –Renault είναι η εξέλιξη μπαταριών «cell to pack» η οποία έγκειται σε μια καινοτόμο διάταξη που επιτρέπει την τοποθέτηση περισσότερων συστοιχιών σε ένα δεδομένο χώρο, εξασφαλίζοντας περισσότερη αυτονομία και χαμηλότερα κόστη.

Επιπλέον η Ampere θα αναζητήσει και άλλες συνέργειες για τις μπαταρίες NMC σε γαλλικό έδαφος, συμπράττοντας με την ιαπωνική AESC η οποία κατασκευάζει εργοστάσιο παραγωγής συστοιχιών στο Douai καθώς και την Verkor, μια startup η οποία θα αναλάβει να προμηθεύει μπαταρίες στην Alpine ήδη από την επόμενη χρονιά.

Παρ΄όλα αυτά, σε ό,τι αφορά την νέα αρχιτεκτονική, η Ampere θα επιδιώξει να αποκτήσει μπαταρίες που δεν θα περιέχουν κοβάλτιο, με ανόδιο πυριτίου και στόχο φυσικά να προσφέρουν ανάλογη ενεργειακή πυκνότητα με τις μπαταρίες NMC αλλά και χαμηλότερο κόστος αντίστοιχο των συστοιχιών λιθίου φωσφορικού σιδήρου. Ο γαλλικός όμιλος διερευνά και την αξιοποίηση μπαταριών στερεού τύπου ωστόσο αυτές θα πρέπει να αναμένονται μετά το 2030.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.