H νέα «μικρή» των Γερμανών, η νέα CLA βρίσκεται προ των πυλών δίνοντας μια επίσημη πρώτη γεύση των χαρακτηριστικών της εν όψει της πρεμιέρας της το 2025. Αρχικά αυτό που αξίζει να συγκρατήσει κανείς πλην των καμουφλαρισμένων εικόνων που αποτυπώνουν ένα compact κομψό τετράθυρο coupe, είναι ότι θα είναι διαθέσιμη τόσο με υβριδική τεχνολογία όσο και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητη η οποία, σύμφωνα με τις πρώτες συστάσεις της γερμανικής φίρμας φιλοδοξεί να «επαναπροσδιορίσει τα δεδομένα της κατηγορίας σε όρους αυτονομίας, αποδοτικότητας και ταχύτητας φόρτισης».
Επίσης όπως έχει ανακοινώσει με κάθε ευκαιρία η γερμανική φίρμα και όπως υπογράμμισε προσφάτως ο Ola Kallenius επικεφαλής της γερμανικής φίρμας κάνοντας τις συστάσεις για το νέο μοντέλο, η CLA θα αποτελέσει το πρελούδιο μιας νέας τεχνολογικής εποχής για την Mercedes.
Αρχικά η ηλεκτρική CLA θα υιοθετήσει νέας τεχνολογίας κινητήριο σύνολο το οποίο έχει σχεδιαστεί από «λευκό χαρτί» και με γνώμονα τις ανάγκες του νέου μοντέλου. Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι εκτός από νέας τεχνολογίας ηλεκτροκινητήρες το σύνολο θα συμπληρώνεται από ένα σύστημα μετάδοσης δύο σχέσεων, ένα προνόμιο που μέχρι σήμερα ακολουθεί σαφώς μεγαλύτερα ηλεκτρικά μοντέλα και που έχει ευεργετική επίδραση τόσο σε επίπεδο επιδόσεων όσο και αυτονομίας.
Βάσει των όσων αποκάλυψε ο Ola Kallenius ο οποίος παρουσίασε την καμουφλαρισμένη CLA από την θέση του οδηγού, ο νέος ηλεκτροκινητήρας είναι «εξαιρετικά αποδοτικός» ενώ «το σύστημα μετάδοσης δύο σχέσεων συνηγορεί σε αυτό όσο και στις επιδόσεις ανεξαρτήτως της ταχύτητας με την οποία οδηγεί κανείς».
Εκτός από τους νέας τεχνολογίας ηλεκτροκινητήρες, όπως είναι γνωστό από καιρό η CLA θα έχει ως αφετηρία την νέα αρχιτεκτονική της γερμανικής φίρμας, ΜΜΑ η οποία έχει σχεδιαστεί με πρωταρχικό γνώμονα την ηλεκτροκίνηση και θα ενσωματώνει κύκλωμα φόρτισης 800 Volt. Αυτό θα μεταφράζεται στη δυνατότητα αναπλήρωσης της ενέργειας που απαιτείται για διαδρομές 400+ χλμ. σε περίπου 15 λεπτά με την συνδρομή ταχυφορτιστή DC 300 kW. H δε συνολική αυτονομία του μοντέλου αναμένεται να αγγίξει τα 740 χλμ. χάρη και στις νέας χημικής σύστασης μπαταρίες συνδυαστικά με τους νέας τεχνολογίας κινητήρες.
Ωστόσο η νέα CLA δεν θα είναι μονοδιάστατα ηλεκτρική με δεδομένη και την τρέχουσα συγκυρία και ζήτηση που ευνοεί τις μεικτές λύσεις. «Θα προσφέρουμε στους καταναλωτές την επιλογή ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου οχήματος αλλά και αυτές του συνδυασμού νέας υψηλής τεχνολογίας, απαράμιλλους τετρακύλινδρους κινητήρες σε υβριδικά σύνολα». Να σημειωθεί ότι η CLA αναμένεται να είναι διαθέσιμη τόσο με ήπια υβριδικά όσο και plug-in υβριδικά σύνολα καθώς η Mercedes θα συνεχίζει να προσφέρει και να εξελίσσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης της μέχρι να υποδείξουν διαφορετικά οι συνθήκες.
«Δεν θα είχε καμία λογική, υπό οποιαδήποτε συγκυρία, να σταματήσουμε την εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής στην Ευρώπη το 2027», είχε δηλώσει ο Ola Kallenius στο πρόσφατο παρελθόν συμπληρώνοντας ότι η Mercedes θα προσφέρει «ένα πλήρες portfolio, από τους νέας τεχνολογίας, υβριδικούς τετρακύλινδρους κινητήρες που εξελίσσουμε για την πλατφόρμα ΜΜΑ έως τον V8 που λατρεύουν οι αγοραστές των AMG».
Επίσης, όπως εύκολα υποθέτει κανείς με δεδομένο ότι η Mercedes ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που υιοθέτησε το AI στην μικρή κατηγορία, η νέα CLA θα ενσωματώσει την νέα εκδοχή του συστήματος MB.OS το οποίο θα την καταστήσει «το πλέον ευφυές αυτοκίνητο που έχουμε κατασκευάσει ποτέ» όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο Ola Kallienius. Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι «η νέα γενιά συστημάτων αυτόνομης οδήγησης της CLA θα είναι η πληρέστερη και η καλύτερη που έχουμε δημιουργήσει μέχρι σήμερα με διαφορά. Αυτονόητα, όσο το δυνατόν πιο σύντομα οι νέες λειτουργίες θα περάσουν και στην S-Class. Αν και μέχρι σήμερα τα αντίστοιχα συστήματα που την εφοδιάζουν είναι τα πιο προηγμένα στον κόσμο, η CLA θα είναι ακόμα καλύτερη».
Σε σχεδιαστικό επίπεδο, όπως είναι σαφές από τις καμουφλαρισμένες εικόνες η νέα CLA θα αντλήσει τις επιρροές της από το Concept CLA Class που η γερμανική φίρμα παρουσίασε το 2023.
Η νέα CLA θα αποτελέσει την αφετηρία για τη νέα γενιά «μικρών» Mercedes-Benz, με τους αντικαταστάτες των GLA και GLB να παίρνουν σειρά για τη συνέχεια μετά την πρεμιέρα της το 2025 και αφού η γερμανική φίρμα προσθέσει στην γκάμα την CLA Shooting Brake.