Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης απολαμβάνει ή, για να είμαστε ακριβείς και δίκαιοι, έχει κατακτήσει να απολαμβάνει ένα προνόμιο, το οποίο μοιραία του γεννά και μια σειρά αστάθμητων, απρόβλεπτων αλλά τελικά υπαρκτών υποχρεώσεων.
Είναι ένας από τους μετρημένους στα δάχτυλα (του ενός χεριού) Έλληνες δημιουργούς το έργο του οποίου δεν καταφέρνει απλώς να συνομιλεί με το τώρα, να συγκινεί και να ενδιαφέρει ένα ποίμνιο ετερόκλητων θεατών και βέβαια να «καταναλώνεται» μαζικά – με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το virality και τα θέματα συζήτησης που γεννά στα κοινωνικά δίκτυα αλλά και στην αληθινή ζωή.
Τα έργα του πολύπειρου (πια) και τελειομανούς (διαχρονικά) σεναριογράφου, σκηνοθέτη και ηθοποιού πετυχαίνουν να συνιστούν και να επέχουν θέση γεγονότος, ακόμα και σε έναν κόσμο όπου οι μισοί διασπούν κάθε λεπτό της ώρας τη συγκέντρωσή τους σε απειράριθμα ερεθίσματα και οι άλλοι μισοί σχεδόν επετούν γι’ αυτήν ακριβώς την προσοχή.
Χθες, λοιπόν, στην επετειακή συνθήκη των δύο χρόνων έπειτα από τη θριαμβική, μα κυρίως δίκαιη, ένταξη του «Maestro» στον κατάλογο του Netflix – υπενθυμίζεται ότι ήταν η πρώτη ελληνική σειρά που «εκπόρθησε» το κάστρο της παγκόσμιας on demand ψυχαγωγίας-, ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης απόλαυσε το προνόμιο να παρουσιάσει το πρώτο επεισόδιο του τρίτου κύκλου της πιο ολοκληρωμένης μέχρι σήμερα δουλειάς του σε μια μέχρι κεραίας κουρδισμένη δημοσιογραφική προβολή στην Εθνική Πινακοθήκη.
Στο πρώτο επεισόδιο του τρίτου κύκλου του «Maestro» ο Παπακαλιάτης ισορροπεί μαεστρικά ανάμεσα στη δραματική κορύφωση και τη χιουμοριστική – με ψήγματα τραγικής ειρωνείας- αποφόρτιση
Και μάλιστα περιστοιχισμένος από το εξαιρετικό – και άρα σπάνιο για τηλεοπτική σειρά και δη εγχώρια- καστ των ηθοποιών (Καβογιάννη, Αλεξίου, Μουρατίδης, Ανδριολάτου, Μπερικόπουλος, Αλμπάνης, Χαλκιάς, Μπένος, κ.α.) της δημοφιλούς σειράς.
Ανέλαβε όμως και την υποχρέωση να απαντήσει σε μια ερώτηση που του τέθηκε αρχικά μεταξύ σοβαρού και αστείου από το συντονιστή του q&A Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και επαναλήφθηκε πολλές φορές, με διαφορετικές διατυπώσεις, ακαταπόνητα και μετ’ επιτάσεως. Εάν το «Maestro» θα συνεχίσει και για τέταρτη σεζόν.
Ο 48χρονος δημιουργός δεν έδωσε απάντηση. Δε θα ήταν άλλωστε ο εαυτός του, εάν το έπραττε. Ωστόσο πιο σημαντική από τη μη απάντηση του Παπακαλιάτη, ο οποίος τις αμέσως επόμενες ημέρες θα ταξιδέψει στις ΗΠΑ για τις ανάγκες της προώθησης της σειράς, για το μέλλον του «Maestro» ή για τα ενδεχόμενα ή πιθανά spin offs, βασισμένα στους γερά δομημένους και καλοδουλεμένους χαρακτήρες της σειράς, ήταν η ίδια η προβολή του επεισοδίου, του πρώτου από τα τέσσερα που θα κάνει πρεμιέρα αποκλειστικά στο MEGA τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου.
Αντί, όσο ωριμάζει ως δημιουργός, να γίνεται μακρινός ή απρόσιτος, ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης καταφέρνει να δημιουργεί σειρές με τις οποίες όλοι μπορούμε να σχετιστούμε
Κι αυτό γιατί ο Παπακαλιάτης δεν ιχνηλάτησε στο δρόμο μιας βεβιασμένης παράκαμψης προς τη λύτρωση και την κάθαρση, αλλά αντιθέτως επέλεξε να δώσει στον θεατή κάποιες αθέατες και άγνωστες πληροφορίες, περιστρέφοντας το δείκτη του ρολογιού αριστερόστροφα. Κοινώς κάνοντας ένα διαφωτιστικό flashback και μάλιστα ισορροπώντας μαεστρικά ανάμεσα στη δραματική κορύφωση και τη χιουμοριστική – με ψήγματα τραγικής ειρωνείας- αποφόρτιση.
Επενδύοντας στο αδιαφιλονίκητο υπερόπλο της σειράς: δηλαδή τους ήρωες που έπλασε και τους ηθοποιούς που επέλεξε για να τους δώσουν πνοή, σάρκα και οστά.
Προφανώς, δεν έχει νόημα να μπει κανείς στη διαδικασία της γραμμικής εξιστόρησης όσων παρακολούθησε στη δημοσιογραφική avant premiere του «Maestro», υποβάλλοντας τους θεατές στη βάσανο των spoilers. Ωστόσο, όσο σθένος και αντίσταση κι αν διαθέτει κάποιος, δεν μπορεί να μην αφιερώσει μια έστω φευγαλέα μνεία στην κορυφαία ίσως σκηνή του πρώτου επεισοδίου του τρίτου κύκλου της λαοπρόβλητης σειράς.
Εκείνην του σχεδόν μοναχικού δείπνου (και του παρολίγον μονολόγου) της Στεφανίας Γουλιώτη που ο Παπακαλιάτης υλοποίησε με πρώτες ύλες το ταλέντο της ηθοποιού, την αμηχανία της ηρωίδας του απέναντι στην ίδια την ζωή, τις επιλογές, τελικά τον εαυτό της και βέβαια την αδιαμφισβήτητα σύγχρονη και γι΄αυτό τόσο οικεία στον καθένα μας αισθητική του.
Τελικά μάλλον εκεί οφείλεται η επιτυχία και η απήχησή του έργου του. Αντί, όσο ωριμάζει ως δημιουργός, να γίνεται κατά τα ειωθότα μακρινός ή απρόσιτος, ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης καταφέρνει να δημιουργεί σειρές, ταινίες, προϊόντα της ποπ κουλτούρας με τα οποία όλοι μπορούμε να σχετιστούμε. Δηλαδή να επικοινωνήσουμε και κυρίως να αισθανθούμε.
Info: Το «Maestro» κάνει πρεμιέρα με το πρώτο επεισόδιο αποκλειστικά στο MEGA, τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου ενώ τα επόμενα τρία επεισόδια της τρίτης σεζόν θα προβληθούν στο MEGA την Τρίτη 3, την Τετάρτη 4 και την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου. Η νέα σεζόν του «Maestro» θα είναι διαθέσιμη στο Netflix σε Ελλάδα και Κύπρο από την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου και στις υπόλοιπες χώρες της πλατφόρμας από το Σάββατο 28 Δεκεμβρίου.