Η Toyota αποφάσισε να αξιοποιήσει το «φιλόξενο» για υψηλές επιδόσεις περιβάλλον της SEMA προκειμένου να δώσει μια γεύση για το μέλλον αλλά και για τις… «προεκτάσεις» που μπορεί να έχει ένα αυτοκίνητο όπως η GR86. Αφορμή αποτέλεσε η επιθυμία των Ιαπώνων να γιορτάσουν εμφατικά την ιστορία τους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και όχημα το GR86 Rally Legacy Concept, όπως είναι η πλήρης ονομασία του πρωτότυπου που αντλεί έμπνευση από την Toyota Celica GT-Four που αγωνιζόταν στο WRC τις δεκαετίες του ’80 και του ’90. Από εκεί προφανώς έχουν προκύψει και οι χρωματισμοί του αμαξώματος και από το λογότυπο της Castrol που η Toyota χρησιμοποιούσε στις αγωνιστικές Celica της εποχής.

Στις αλλαγές συγκαταλέγονται η χαρακτηριστική τετράδα των επιπλέον φωτιστικών σωμάτων ίδιον επίσης των αγωνιστικών της εποχής, με την εικόνα να συμπληρώνεται από μια μεγάλη πτέρυγα στο πίσω τμήμα, μια κεντρική τοποθετημένη για το σύστημα εξαγωγής ενώ το δικό τους ρόλο στην συνολική ρετρό αισθητική παίζουν οι λευκοί τροχοί και τα κόκκινα προστατευτικά.

Η Toyota ωστόσο δεν έμεινε στην εμφάνιση καθώς η GR86 έχει αποκτήσει ένα νέο κινητήρα, εν προκειμένω τον τρικύλινδρο κινητήρα που εφοδιάζει την αμερικανικών προδιαγραφών GR Corolla ο οποίος εξασφαλίζει στο μοντέλο ισχύ 300 ίππων. Αυτός συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης ενώ σύμφωνα με την Toyota η ανταλλαγή κινητήρων με την GR Corolla αποτέλεσε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πείραμα.

Για να γίνει εφικτή η κατασκευή χρειάστηκαν νέα υποπλαίσια και βάσεις στήριξης κινητήρα καθώς και πλήρης ανασχεδιασμός της ανάρτησης η οποία αποτελείται από ειδικά κατασκευασμένους για την περίσταση. βραχίονες και ελατήρια. Νέα είναι και η κολώνα του τιμονιού ενώ στις προσθήκες συγκαταλέγεται ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για τον πίσω άξονα, επίσης με προέλευση την Corolla, ενώ πλήρως αναθεωρημένη με βάση αγωνιστικά πρότυπα, είναι και η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα.

Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι και το γεγονός ότι στελέχη της Toyota, ανέφεραν ότι υπάρχουν περαιτέρω περιθώρια βελτίωσης σε ότι αφορά τα μεγέθη ισχύος, κάτι που παραπέμπει σε μια διαδικασία περαιτέρω εξέλιξης για την GR86 και την προσθήκη μιας αντίστοιχης έκδοσης στις επιλογές της.

Στα ενδότερα, η Toyota έχει αξιοποιήσει εξίσου την αθλητική της τεχνογνωσία όσο και λιτότητα αφαιρώντας το infotainment, τοποθετώντας αγωνιστικά καθίσματα Recaro με ζώνες έξι σημείων, κλωβό ασφαλείας και μια σειρά διακόπτες που συνήθως παρεπιδημούν σε αγωνιστικά του WRC. Το ίδιο μοτίβο ακολουθεί και το τιμόνι της Sparco.