Ενόσω οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα σε Κίνα και ΕΕ συνεχίζονται προς αναζήτηση εναλλακτικής στους δασμούς, τα κινεζικά EV χάνουν έδαφος για τρίτο συνεχή μήνα στην ευρωπαϊκή αγορά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία για τον μήνα Σεπτέμβριο, τα κινεζικής παραγωγής EV απέσπασαν μερίδιο 8,5% στην ευρωπαϊκή επικράτεια έναντι 9,6% τον Αύγουστο. Το μεγαλύτερο πλήγμα αφορά την SAIC και την MG η οποία είναι η δημοφιλέστερη σινική φίρμα στην Ευρώπη και της οποίας οι πωλήσεις συρρικνώθηκαν έως και κατά 28% τον πρώτο μήνα του φθινοπώρου.
Να σημειωθεί ότι η πτώση στις πωλήσεις των κινεζικών EV έχει ξεκινήσει από τον μήνα Ιούλιο οπότε και τέθηκαν σε ισχύ οι προσωρινοί δασμοί για τα ηλεκτρικής τεχνολογίας οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα και εισάγονται στην Ευρώπη.
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με πληροφορίες ευρωπαίοι αξιωματούχοι βρίσκονται ήδη στο Πεκίνο προκειμένου να αναζητηθούν εναλλακτικές στους δασμούς που φτάνουν έως το 45,3% με δεδομένο ότι οι νέοι δασμοί υπολογίζονται επιπλέον του ήδη ισχύοντος εξαρχής 10%.
Από την άλλη το Πεκίνο έχει σκληρύνει την στάση του, ωθώντας τους κινέζους κατασκευαστές να παγώσουν προσωρινά τα σχέδια τους για την Ευρώπη και να μην επιδιώξουν να διαπραγματευτούν κατά μόνας με τις ευρωπαϊκές αρχές.
Παρά τα παραπάνω δεδομένα, οι κινεζικές φίρμες κερδίζουν σε δημοτικότητα στην Ευρώπη με κυρίαρχη την BYD η οποία είδε τις πωλήσεις της τον Σεπτέμβριο να αυξάνονται κατά 200%, σε 5.007 μονάδες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Παράλληλα ήδη σχεδιάζει την πρώτη της βιομηχανική μονάδα στην Ευρώπη.
Εν τω μεταξύ οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά την διάρκεια του Σεπτεμβρίου κατά 13% αθροίζοντας σε 212.631 μονάδες εν μέσω συνολικής συρρίκνωσης της αγοράς κατά 4,4%.