Η McDonald’s υπέστη δεύτερη συνεχόμενη πτώση των πωλήσεων το τρίτο τρίμηνο, λόγω αδύναμης καταναλωτικής ζήτησης σε διεθνείς αγορές όπως η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Μέση Ανατολή και η Κίνα.
Η αλυσίδα fast-food ανακοίνωσε ότι οι παγκόσμιες συγκρίσιμες πωλήσεις διολίσθησαν κατά 1,5% σε ετήσια βάση, περισσότερο από τη μείωση 0,6% στις εκτιμήσεις έρευνας της Visible Alpha μεταξύ αναλυτών, όπως σημειώνουν οι Financial Times.
Η πτώση ήταν η πρώτη συνεχόμενη πτώση των πωλήσεων της McDonald’s από την πανδημία, μετά από μια πτώση 1% το δεύτερο τρίμηνο, καθώς η αλυσίδα προσπαθεί να κερδίσει πίσω τις επιχειρήσεις από πελάτες που έχουν καταπονηθεί από τον πολυετή πληθωρισμό των τροφίμων, ιδίως από νοικοκυριά με χαμηλότερο εισόδημα.
Τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 3% στα 6,9 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας την πρόβλεψη συναίνεσης για 6,8 δισ. δολάρια. Ωστόσο, τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 3% στα 2,26 δισ. δολάρια, ελαφρώς χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις για 2,3 δισ. δολάρια.
«Θα παραμείνουμε εστιασμένοι στην παροχή μιας απαράμιλλης εμπειρίας με απλή, καθημερινή αξία και προσιτή τιμή, στην οποία μπορούν να βασίζονται οι καταναλωτές μας, καθώς συνεχίζουν να προσέχουν τις δαπάνες τους», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Κρις Κεμπζίνσκι.
Σε μια προσπάθεια να προσελκύσει τους πελάτες στις ΗΠΑ που έχουν αντιδράσει στο υψηλότερο κόστος στα burgers, τις πατάτες και τα αναψυκτικά, η McDonald’s επέκτεινε την προσφορά γεύματος των 5 δολαρίων που εισήχθη το καλοκαίρι. Υπάρχουν ενδείξεις ότι η προωθητική δραστηριότητα έχει αποδώσει: οι συγκρίσιμες πωλήσεις στα περίπου 13.500 εστιατόρια της McDonald’s στις ΗΠΑ ανέκαμψαν μετά από μια πτώση στο δεύτερο τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση 0,3%.
Παρά την άνοδο των αμερικανικών πωλήσεων, οι ελπίδες για αναζωογόνηση επισκιάστηκαν από ένα ξέσπασμα E. coli που συνδέεται με κρεμμύδια που χρησιμοποιούνται στα χάμπουργκερ Quarter Pounder σε περιοχές των κεντρικών ΗΠΑ. Το ξέσπασμα εντοπίστηκε αυτό το μήνα, πλήττοντας τη μετοχή της αλυσίδας, αλλά μετά το τέλος του τρίτου τριμήνου.
Η McDonald’s επαναφέρει τις πωλήσεις των Quarter Pounders στην περιοχή αυτή την εβδομάδα, αφού οι υγειονομικές αρχές και η εταιρεία εντόπισαν τη μόλυνση σε έναν μόνο επεξεργαστή λαχανικών στο Κολοράντο. Η McDonald’s σταμάτησε να αγοράζει κρεμμύδια από τον προμηθευτή.
Οι παγκόσμιες συγκρίσιμες πωλήσεις περιλαμβάνουν τα εστιατόρια που είναι ανοιχτά για τουλάχιστον 13 μήνες τόσο στις ΗΠΑ όσο και στις ξένες αγορές. Στις διεθνείς αγορές όπου η McDonald’s λειτουργεί και διαθέτει εστιατόρια με franchising, οι συγκρίσιμες πωλήσεις μειώθηκαν κατά 2,1%, «με κινητήρια δύναμη τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο», ανέφερε η εταιρεία.
Οι συγκρίσιμες πωλήσεις στις διεθνείς αγορές με άδεια λειτουργίας μειώθηκαν κατά 3,5%. Η McDonald’s επικαλέστηκε τις επιπτώσεις του πολέμου στη Μέση Ανατολή και τις ασθενέστερες πωλήσεις στην Κίνα, ακόμη και όταν οι δραστηριότητές της στη Λατινική Αμερική αυξήθηκαν.
Η McDonald’s άρχισε τον Αύγουστο να προσφέρει σετ συλλεκτικών φλιτζανιών σε περισσότερες από 30 χώρες, κάτι που σύμφωνα με την Bernstein Research θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση των συγκρίσιμων πωλήσεων. Η εταιρεία διέθετε 42.406 εστιατόρια παγκοσμίως τον Ιούνιο, εκ των οποίων το 95% ήταν franchising.
Πηγή: ot.gr