Ο ΟΣΕ εξηγεί: Ετσι μπήκε στις γραμμές του Μετρό ο συρμός του Προαστιακού

Κανένας κίνδυνος για τους επιβάτες του Προαστιακού που μπήκε στο Μετρό, αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ – «Ο μηχανοδηγός παραβίασε φωτοσήματα»

Εντονη ανησυχία έχει προκαλέσει το περιστατικό  όπου συρμός του Προαστιακού μπήκε στις γραμμές του Μετρό, με την Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας να διατάσσει διενέργεια κατεπείγουσας έρευνας.

Από την πλευρά του ο ΟΣΕ με επίσημη ανακοίνωση μετά τη δημοσιοποίηση του συμβάντος εξηγεί πώς συνέβη το περιστατικό με τον συρμό την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, ενώ υπογραμμίζει ότι σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος για τους επιβάτες τόσο του προαστιακού, όσο και του Μετρό.

Όπως υπογραμμίζει ο ΟΣΕ ο μηχανοδηγός του προαστιακού αν και είδε τα 2 φωτοσήματα των οποίων οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδό του συρμού στις γραμμές του Μετρό, εν τούτοις τα παραβίασε και τα δύο και αφού τα προσπέρασε σταμάτησε. Ακόμη διασαφηνίζει ότι ο Ρυθμιστής Κυκλοφορίας τέθηκε άμεσα σε διαθεσιμότητα και επανεκπαίδευση.

Αναλυτικά η απάντηση ΟΣΕ για τον προαστιακό που μπήκε σε γραμμή μετρό

Την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου περί ώρας 17:44 η αμαξοστοιχία 4245 που εκτελούσε το δρομολόγιο ΚΑΝΤΖΑ – ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ του προαστιακού, κατευθύνθηκε προς την είσοδο της γραμμής 3 της ΣΤΑΣΥ.
Η διαδρομή οφείλεται σε σφάλμα χάραξης του Ρυθμιστή Κυκλοφορίας του ΣΚΑ.

Για το συμβάν αυτό επισημαίνονται τα ακόλουθα:

1. Σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος για τους επιβάτες τόσο του προαστιακού, όσο και για αυτούς του Μετρό. Ο εν λόγω συρμός κινήθηκε σε σηματοτεχνικά χαραγμένη (δηλαδή ασφαλή διαδρομή), που όμως δεν είχε διαπίστευση χρήσης καθόσον αφορά συρμούς του Μετρό.
2. Η κίνηση τόσο του εν λόγω συρμού, όσο και των υπολοίπων γίνεται με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση που λειτουργούν κανονικά από το 2004.
3. Τόσο οι συρμοί του προαστιακού, όσο και αυτοί του μετρό έχουν το ίδιο διαλειτουργικό περιτύπωμα, που συνεπάγεται την απόλυτη συμβατότητα περιτυπωμάτων, άρα ακόμη και αν εισερχόταν στην γραμμή του μετρό δεν θα «σφήνωνε» στην σήραγγα όπως υπερβολικά αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα.
4. Ο μηχανοδηγός του προαστιακού αν και είδε τα 2 φωτοσήματα των οποίων οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδό του συρμού στις γραμμές του Μετρό, εν τούτοις τα ΠΑΡΑΒΙΑΣΕ και τα δύο και αφού τα προσπέρασε σταμάτησε και επικοινώνησε με το ΣΚΑ.
5. Εν συνεχεία δόθηκαν οι κατάλληλες οδηγίες παλινδρόμησης και χαράχθηκε εκ νέου η διαδρομή του κανονικού δρομολογίου.

Επιγραμματικά:
1. Όλες οι κινήσεις των συρμών γίνονται με σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση.
2. Δεν υπήρξε αντίθετη κίνηση συρμού, αλλά ενδεχόμενη κυκλοφορία μη εξουσιοδοτημένου συρμού σε γραμμή μετρό.
3. Ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα, οι ενδείξεις των οποίων του έδιναν σαφή προειδοποίηση για πιθανή είσοδο σε μη εξουσιοδοτημένη τροχιά.
4. Ο Ρυθμιστής Κυκλοφορίας τέθηκε άμεσα σε διαθεσιμότητα και επανεκπαίδευση με το ερώτημα της περαιτέρω απασχόλησής του σε θέση Ρυθμιστή Κυκλοφορίας.

Πώς έγινε το περιστατικό

Το νέο περιστατικό αποκαλύφθηκε από δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών» σύμφωνα με το οποίο,  ένας συρμός του Προαστιακού  έλαβε εντολή την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου στη Δουκίσσης Πλακεντίας να μπει σε λάθος γραμμή και συγκεκριμένα σε σήραγγα του μετρό. Ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε το λάθος και προσπάθησε, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, να επικοινωνήσει με το σταθμάρχη. Οπως αποδείχθηκε, ο ίδιος έλαβε την απόφαση,  να ελαττώσει ταχύτητα και να  προχωρήσει αργά με αποτέλεσμα να γίνει αντιληπτό το λάθος από το σύστημα τηλεδιοίκησης  να  να αποφευχθούν τα χειρότερα. Ο οδηγός αναγκάστηκε  να κάνει οπισθοπορεία για περίπου 300 μέτρα, ώστε να βγει από τη σήραγγα.

Το νέο σοβαρό περιστατικό, όπου ευτυχώς αποφεύχθηκαν τα χειρότερα, δεν είναι δυστυχώς το μόνο στο σιδηροδρομικό δίκτυο, περιστατικό εξαιρετικά ανησυχητικό, αν σκεφθεί κανείς, πως ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες για την τραγωδία στα Τέμπη με τις εγκληματικές παραλείψεις και πράξεις που οδήγησαν στην απώλεια 57 συμπολιτών μας, κυρίως νέων παιδιών…

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.