Αίγλη Ζαππείου: Ανοίγει ξανά μετά από 4 χρόνια – Το νέο concept

Η Αίγλη, των 120 ετών, είναι κλειστή από τον Οκτώβριο του 2020 - Το άλλο project που τρέχει αυτή την εποχή ο Βλάσης Γεωργάτος.

Το εμβληματικό κτιριακό συγκρότημα της Αίγλης Ζαππείου, με ιστορία 120 ετών, ετοιμάζεται να ανοίξει ξανά τις πόρτες του μετά από τέσσερα χρόνια παροπλισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες από πηγές κοντά στην εταιρεία Γρηγόρης η αναγεννημένη Αίγλη θα κάνει soft opening μέσα στον Νοέμβριο, προκειμένου να δοκιμαστούν οι επιμέρους λειτουργίες των θεματικών χώρων, ενώ θα ακολουθήσει το grand opening.

Ήδη από τις αρχές του καλοκαιριού φέτος ξεκίνησε να λειτουργεί ο πρώτος από τους 6 θεματικούς χώρους του συγκροτήματος, το ΑΙΓΛΗ Cinema.

Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία της Foodcorp Investments του ομίλου Κοπελούζου και της Γρηγόρης ΑΒΕΕ του Βλάση Γεωργάτου, έχει αναλάβει τη διαχείριση του πολυχώρου για τα επόμενα 20 χρόνια.

Το ακίνητο περιλαμβάνει το κατάστημα εστίασης συνολικής στεγασμένης επιφανείας 3.301,50 τ.μ., το οποίο εκτείνεται σε τέσσερις στάθμες και συγκεκριμένα στο δεύτερο υπόγειο επιφανείας 251,50 τ.μ., στο πρώτο υπόγειο επιφανείας 1.628,84 τ.μ., στο ισόγειο επιφανείας 850,93 τ.μ. και στον πρώτο όροφο επιφανείας 570,23 τ.μ. καθώς και τον θερινό κινηματογράφο Αίγλη, επιφανείας 766 τ.μ. μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο επιφανείας 961,30 τ.μ.

Αίγλη 120 ετών

Από το 1904 στα τραπεζάκια της Αίγλης, «το πλέον απολαυστικόν κέντρον των Αθηνών» όπως έλεγε χαρακτηριστικά μία διαφήμιση της εποχής, συγκεντρώνονταν λόγιοι, καλλιτέχνες και απλοί καθημερινοί άνθρωποι, για να απολαύσουν τον καφέ ή την πορτοκαλάδα τους.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1910 λειτούργησε ο κινηματογράφος της Αίγλης, ένας από τους πρώτους θερινούς που λειτούργησαν στην Αθήνα. Με χωρητικότητα 400 ατόμων σήμερα είναι ο παλαιότερος εναπομείναντας υπαίθριος κινηματογράφος της πόλης, οποίος συνεχίζει να λειτουργεί χαρακτηρισμένος ως διατηρητέο μνημείο ήδη από τη δεκαετία του ’90.

Στην εποχή του Μεσοπολέμου και τα μεταπολεμικά χρόνια η Αίγλη σημάδεψε την κοινωνική ζωή και την καθημερινότητα των Αθηναίων, αποτελώντας έναν κοινωνικό-δημόσιο χώρο με διαστρωματική εμβέλεια.

Η Αίγλη συνέχιζε την πολύβουη και ζωηρή ιστορία της και τα επόμενα (πολλά) χρόνια με την crème de la crème της αθηναίικής αλλά και της διεθνούς σκηνής να παρελαύνει από τα τραπέζια της.

Σημειωτέον ότι μετά την καταστροφική πυρκαγιά εν έτει 1998 είχε διακοπεί η λειτουργία του συγκροτήματος για να επανέλθει μετά από ολοκληρωτική ανακαίνιση δυόμισι ετών.

Ο τελευταίος μισθωτής της Αίγλης ήταν η «Αίγλη Χώροι Εστίασης και Αναψυχής Α.Ε.», συνδεόμενη με τον αποβιώσαντα Δημήτρη Κοντομηνά. Η εταιρεία ύστερα σειρά δικαστικών αποφάσεων, εξαναγκάστηκε να αποχωρήσει λόγω αδυναμίας καταβολής των οφειλών ενώ άφησε στο Ζάππειο «φέσια» ύψους περίπου 350.000 ευρώ.

Πριν τον Κοντομηνά τον χώρο εκμεταλλευόταν ο Θάνος Πλατής με το Platis Bistrot Cafe στις αρχές της δεκαετίας του 2000.

Το καλοκαίρι του 2022, η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων, που διαχειρίζεται το Ζάππειο Μέγαρο πραγματοποίησε διαγωνισμό για την εικοσαετή μίσθωση του συγκροτήματος. Στον εν λόγω διαγωνισμό, που έθετε ως προϋπόθεση ο μισθωτής να διαθέτει κατώτατο όριο εγγυημένου ετήσιου κύκλου εργασιών, το ποσό των 5 εκατ. ευρώ, τη μοναδική προσφορά κατέβαλε η αλυσίδα καφεστίασης Γρηγόρης (όπως πρώτος έγραψε ο ΟΤ).

Και νέο concept από την Γρηγόρης

Δεν είναι όμως μόνο το project της Αίγλης που «τρέχει» αυτή την εποχή ο Βλάσης Γεωργάτος.

Μετά τη συμφωνία για την αγορά του 20% των μετοχών της Mailos από τη VG Holding (επενδυτικό όχημα του υπερδραστήριου επιχειρηματία), έναντι τιμήματος 4 εκατ. ευρώ, λανσαρίστηκε ένα «φρέσκο» και μοντέρνο foodcourt στη Θεσσαλονίκη με διαχειρίστρια εταιρεία τη Γρηγόρης, που στοχεύει να καθιερωθεί ως το νέο σημείο συνάντησης για όσους θέλουν να απολαμβάνουν μια μεγάλη ποικιλία γεύσεων σε έναν ενιαίο, καλαίσθητο χώρο.

Το νέο Foodcourt Thermi βρίσκεται στο 5ο χιλιόμετρο Χαριλάου-Θέρμης, σε μία από τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες περιοχές της Θεσσαλονίκης. Φιλοξενεί 8 διαφορετικά και αγαπημένα, στους καταναλωτές, concepts φαγητού και είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε κάθε γωνιά να έχει τη δική της ταυτότητα.

Με πάνω από 360 καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο, Γερμανία και Ρουμανία, η αλυσίδα εστίασης Γρηγόρης αναπτύσσεται συνεχώς και σήμερα κατέχει την 10η θέση στην ευρωπαϊκή κατάταξη με τις μεγαλύτερες αλυσίδες καφέ.

Πηγή: ot.gr

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.