Μετά το 5 η γαλλική φίρμα αναβιώνει το επόμενο ρετρό έμπνευσης μοντέλο της με την μορφή της έκδοσης παραγωγής του Renault 4, «απόγονο» του δημοφιλούς Quatrelle το οποίο στα περίπου 30 χρόνια της «βασιλείας» του, με αφετηρία το 1961, αξιώθηκε με πάνω από οκτώ εκατομμύρια πωλήσεις όντας ένα από τα πλέον επιτυχημένα μοντέλα της Renault.
H αναγεννημένη εκδοχή του ακολουθεί τις επιταγές του πρωτότυπου 4ever Trophy που παρουσιάστηκε πριν δύο χρόνια και φροντίζει να δημιουργεί τους απαραίτητους συνειρμούς με το παρελθόν, απεμπολώντας ωστόσο την σπαρτιάτικη λογική του hatchback μιας απώτερης εποχής προς όφελος χαρακτηριστικών που προσιδιάζουν στο ήδη γνωστό Renault 5 τόσο εξοπλιστικά όσο και, φυσικά, τεχνολογικά.
Επίσης αν και μπορεί εύκολα κανείς να αναγνωρίσει την αισθητική ομοιομορφία με το R5, η έμφαση στη λεπτομέρεια όπως π.χ το μοτίβο για τα μπροστά και τα πίσω φώτα, το σχεδιαστικό παιχνίδι με τις γραμμές της τελευταίας κολώνας, η παρουσία μιας υφασμάτινης ηλεκτρικής αναδιπλούμενης οροφής που συνόδευε το Quatrelle, στοιχεία όπως τα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (18,1 εκ.), έχουν δημιουργήσει μια πλήρη νοήματος εικόνα ενός απολύτως σύγχρονου όσο και απολύτως χρηστικού μικρού crossover.
Αφετηρία (και) για το R4 αποτελεί η πλατφόρμα AmpR Small με το νέο “Quatrelle” να έχει ωστόσο κατά 22,0 εκατοστά μεγαλύτερο μήκος ως απόρροια και του αυξημένου κατά 8,0 εκατοστά μεγαλύτερου μεταξονίου.
Το πλάτος είναι ανάλογο του Renault 5 (1,8 μ.) ενώ για τους προφανείς λόγους έχει μεγαλύτερο ύψος (1,57 μ.). Οι αναλογίες του έχουν εξασφαλίσει και μεγαλύτερη πρακτικότητα από το R5 με το πορτ μπαγκάζ να έχει όγκο 420 λίτρων και να αυξάνεται σε έως και 1.400 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων ενώ προσφέρει σαφώς περισσότερη για τους επιβάτες των πίσω θέσεων.
Επίσης ως μια επιπλέον αναφορά στο αρχέτυπο, η πέμπτη πόρτα έχει σχεδιαστεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να ανοίγει και ένα μέρος του «προφυλακτήρα» τοποθετώντας το άνοιγμα της θύρας μόλις σε ύψος 61 εκ. από το έδαφος, διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο την φόρτωση. Την εικόνα του ηλεκτρικού crossover συμπληρώνουν τροχοί 18 ιντσών οι οποίοι θα ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό.
Στις προδιαγραφές του μοντέλου συνυπολογίστε και την παρουσία διάταξης πολλαπλών συνδέσμων στην ανάρτηση του πίσω άξονα, μια «ιδιότητα» που έχει και το R5 αλλά δεν είναι και τόσο συχνή στο B-Segment.
Στα ενδότερα, το R4 ακολουθεί την ίδια σχεδιαστική γραμμή με το R5 με κυρίαρχη μια οθόνη 10,1 ιντσών και ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων συν κάποιους επιπλέον φυσικούς διακόπτες κάτω από την κεντρική οθόνη για ευκολότερη και αμεσότερη διαχείριση των περιφερειακών συστημάτων.
Με δεδομένη την τεχνολογική συνάφεια με το R5, το R4 θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδοχές ισχύος 122 και 150 ίππων με την απόδοση ροπής να διαμορφώνεται σε 225 Nm και 245 Nm, αντίστοιχα. Η ισχυρότερη έκδοση εγγυάται την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο 8,5 δευτερολέπτων.
Δύο είναι και οι επιλογές μπαταριών, 40 και 52 kWh. Η πρώτη υπόσχεται αυτονομία 300 χλμ. και η μεγαλύτερη 400 χλμ. πριν χρειαστεί επίσκεψη σε φορτιστή όπου θα χρειαστεί σε αμφότερες τις περιπτώσεις μισή ώρα για την αναπλήρωση της ενέργειας από 15%-80% με την προϋπόθεση ότι πρόκειται για ταχυφορτιστή DC ισχύος 100 kW. Διατίθεται επίσης και αμφίδρομος φορτιστής 11 kW.
Να σημειωθεί ότι η γαλλική φίρμα αποκαλύπτει ότι το συνολικό βάρος του R5 είναι 1.410 κιλά αν και προφανώς το συγκεκριμένο μέγεθος αφορά την πιο «ελαφριά» σε επίπεδο εξοπλισμού έκδοση.