Ο όμιλος Stellantis επιβεβαίωσε την αποχώρηση του επικεφαλής του, Carlos Tavares από το 2026 οπότε και λήγει το συμβόλαιό του, ανακοινώνοντας παράλληλα μια σειρά πολυάριθμων αλλαγών στην διοικητική πυραμίδα του Group καθώς, επιθυμεί να δώσει περισσότερη έμφαση στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού όπου σύμφωνα τουλάχιστον με τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα οι πωλήσεις φθίνουν.
Σε ό,τι αφορά την αντικατάσταση του C.Tavares ο οποίος θα μπορούσε να θεωρηθεί και ως ο συνδημιουργός του ομίλου καθώς ήταν εκείνος που από την θέση του επικεφαλής της PSA από το 2014 ανέλαβε να συγχωνεύσει και μετέπειτα ως CEO του νέου ομίλου από το 2021 να «ομογενοποιήσει» από εταιρικής άποψης, τις PSA και Fiat-Chrysler, αναμένεται να ανακοινωθεί στα τέλη του 2025 χωρίς προς το παρόν να έχουν δημοσιοποιηθεί τυχόν υποψήφιοι. Αυτό που τονίζεται είναι ότι ο πρόεδρος του ομίλου Stellantis έχει δημιουργήσει επιτροπή υπό την εποπτεία του ειδικά για να βρουν τον άνθρωπο που θα αναλάβει τα ηνία του ομίλου.
Πλην της προδιαγεγραμμένης αποχώρησης του C.Tavares ο όμιλος ανακοίνωσε επίσης την μετακίνηση του Jean Philippe Imparato από επικεφαλής της Alfa Romeo σε επικεφαλής της Pro One, της νέας σχετικά μονάδας επαγγελματικών του group ενώ διατηρεί και την θέση του ως επιχειρησιακού διευθυντή για τις χώρες της διευρυμένης Ευρώπης. Ο νυν επικεφαλής της Pro One, Uwe Hochgeschurtz αποχωρεί από τον όμιλο.
Tα ηνία της Alfa Romeo αλλά και της Maserati την οποία διοικούσε ο Davide Grasso θα περάσουν στον Santo Ficili ο οποίος μέχρι πρότινος ήταν υπεύθυνος για την αγορά της Ιταλίας. Σε ό,τι αφορά το επόμενο βήμα του Davide Grasso παραμένει άγνωστο και μάλλον θα είναι εκτός ομίλου.
Σημαντικές αλλαγές συντελούνται και στην οικονομοτεχνική πυραμίδα του ομίλου καθώς την οικονομική διευθύντρια του ομίλου, Nathalie Knight η οποία αποχωρεί μετά από μόλις ένα χρόνο παραμονής στην εταιρεία, θα αντικαταστήσει ο Doug Ostermann μέχρι πρότινος οικονομικός διευθυντής στις δραστηριότητες του ομίλου στην Κίνα. Την θέση του D. Ostermann για την αγορά της Κίνας θα αναλάβει ο Gregoire Olivier ο οποίος θα διατηρήσει επίσης τον ρόλο του συνδέσμου ανάμεσα σε Stellantis και τον κινεζικό εταίρο του ομίλου, Leapmotor.
Tην «δύσκολη» εκ των τελευταίων αποτελεσμάτων, αγορά των ΗΠΑ, σε επίπεδο οικονομικής διοίκησης θα αναλάβει ο Antonio Filosa, διαδεχόμενος τον Carlos Zalegna, ενώ θα διατηρήσει επίσης και τον ήδη γνωστό ρόλο του ως επικεφαλής της Jeep.
Αλλαγές υπάρχουν και σε επίπεδο οργάνωσης καθώς η διαχείριση της προμηθευτικής αλυσίδας θα αλλάξει δομή και χέρια με τον συγκεκριμένο ρόλο να μεταβιβάζεται στον Arnaud Deboeuf από τον Maxime Picat ο οποίος θα αναλάβει να βελτιστοποιήσει τις διαδικασίες με τους προμηθευτές.
Όλες οι παραπάνω αλλαγές θα έχουν άμεση ισχύ εκτός φυσικά από την αντικατάσταση του Carlos Tavares που θα ακολουθήσει το προδιαγεγραμμένο χρονοδιάγραμμα. Υπενθυμίζεται ότι ο πορτογάλος CEO ανέλαβε τα ηνία του ομίλου το 2021 και αφού επέβλεψε από την θέση του επικεφαλής της PSA την συγχώνευση με την Fiat Chrysler Automobiles.
Παρά το γεγονός ότι μέχρι τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου, για το α΄εξάμηνο του 2024, οπότε και η Stellantis εμφάνισε μείωση εσόδων, «γράφοντας» 5,6 δισεκατομμύρια ευρώ μέγεθος κατά 48% μειωμένο σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023, το group υπό την ηγεσία του πορτογάλου, εμφάνιζε αξιοζήλευτα μεγέθη κάθε χρονιά από το 2021 σε Ευρώπη και ΗΠΑ, τελευταίως, τα οικονομικά μεγέθη και οι συνθήκες σε συνδυασμό με ένα κύμα δυσαρέσκειας κυρίως εξ Αμερικής αλλά και Ιταλίας προς το πρόσωπο του ηγέτη του ομίλου, προφανώς ανησύχησε τους επενδυτές.
Προσφάτως με φόντο το αυξημένο απόθεμα σε αδιάθετα αυτοκίνητα και τα μειωμένα έσοδα και κέρδη κυρίως στις ΗΠΑ, οδήγησαν προσφάτως τον όμιλο να αναθεωρήσει τις προβλέψεις για το 2024 από θετικές σε αρνητικές, αφήνοντας να εννοηθεί ότι αυτό θα έχει επίδραση και στα μερίσματα και στην τιμή των μετοχών από το 2025.
Ως αποτέλεσμα, οι καθ΄ύλην αρμόδιοι για τις σχετικές αναλύσεις υποβάθμισαν τις μετοχές του ομίλου οι οποίες έχουν απωλέσει το 42% της αξίας τους φέτος εξαιτίας κυρίως της επίδοσης του ομίλου στην αγορά των ΗΠΑ και συγκεκριμένων των αυτοκινητοβιομηχανιών Jeep και Ram στην τοπική αγορά, οι οποίες παραδοσιακά αποτελούν την «ατμομηχανή» της Stellantis στη Βόρεια Αμερική.
Επιπλέον τον περασμένο Ιούλιο με αφορμή την μείωση των εσόδων του α΄εξαμήνου, o Carlos Tavares δεν δίστασε να δηλώσει ότι ο όμιλος Stellantis δεν θα διστάσει να διακόψει την λειτουργία/θέσει προς πώληση εταιρείες που δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα.
Για τους παραπάνω λόγους και για μερικούς ακόμα ο Carlos Tavares, έχει συγκεντρώσει τα βέλη και την κριτική των εργαζομένων, των αντιπροσώπων αλλά και των μετόχων του ομίλου στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.
Εκ παραλλήλου ο όμιλος βρίσκεται σε μια συνεχή διαδικασία αναμόρφωσης με στόχο τον πλήρη εξηλεκτρισμό του στόλου των επιβατικών του στην Ευρώπη έως το 2030, και τον έως τον κατά 75% εξηλεκτρισμό του παγκόσμιου στόλου του με τον ίδιο χρονικό ορίζοντα.
Παρ΄όλα αυτά όπως τονίζεται στην συνοδευτική ανακοίνωση του ομίλου Stellantis για τις αθρόες αλλαγές σε πρόσωπα, ο στόχος είναι να αντιμετωπιστούν οι ανησυχίες όλων των ενδιαφερομένων.
Να σημειωθεί πάντως πως όπως παρατηρούν και οι αναλυτές του κλάδου, ο νέος «ανασχηματισμός» της διοικητικής πυραμίδας του ομίλου Stellantis προστίθεται σε μια μακρά λίστα αντίστοιχων κινήσεων τους τελευταίους 12 μήνες μιας και έχουν αποχωρήσει-αλλάξει θέση-αντικατασταθεί, 21 άνθρωποι τον τελευταίο χρόνο, κατ΄επέκταση ούτε οι «νέες» μετακινήσεις προβλέπεται να καθησυχάσουν τους επενδυτές.