Αντικαθιστώντας το Tiguan Allspace, το Tayron αποτελεί την νέα επταθέσια SUV πρόταση των Γερμανών που με την συγκεκριμένη επιβλητική χωροταξικά αλλά και εξοπλιστικά hi-end διαφοροποίηση φιλοδοξούν να αποσπάσουν πωλήσεις από την μεγάλη κατηγορία οικογενειακών SUV.
Ενδεικτικό είναι ότι με μήκος 4,77 μ. το νέο Tayron είναι μεγαλύτερο από το συναφές τεχνολογικά Skoda Kodiaq αλλά και σαφώς πιο επιβλητικό από το μοντέλο που καλείται να αντικαταστήσει.
Αυτονόητα σχεδιαστικά έχει πολλά κοινά στοιχεία με το νεότερο Tiguan, αλλά οι λεπτομέρειες φροντίζουν να τον διαχωρίσουν από αυτό τονίζοντας, την υπεροχή του. Επιπλέον οι σχεδιαστές της VW φρόντισαν εξίσου να μην θυμίζει το κορυφαίο Touareg που στοχεύει σε ένα διαφορετικό κοινό έχοντας τον τίτλο του κορυφαίου SUV της VW.
To σημαντικότερο στοιχείο σε αντίστοιχου μεγέθους προτάσεις είναι φυσικά οι χώροι και το Tayron διαθέτει άφθονους. Ο χώρος αποσκευών της επταθέσιας έκδοσης ξεκινά από τα 850 λίτρα εφόσον τα καθίσματα της τελευταίας σειράς δεν χρησιμοποιούνται και έχουν αναδιπλωθεί(εφόσον χρησιμοποιούνται ο όγκος του πορτ μπαγκάζ εξακολουθεί να φτάνει τα 345 λίτρα). Στην πενταθέσια έκδοση ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 850 λίτρα ενώ για λόγους σύγκρισης αξίζει να αναφερθεί ότι το Skoda Kodiaq προσφέρει μεταξύ 640 και 725 λίτρων όγκου ή 340 λίτρα στην επταθέσια διάταξη με την τρίτη σειρά σε χρήση.
Πλην του χώρου μοναδική είναι και η διαμόρφωση του ταμπλό του Tayron που διαθέτει μια διαφορετικής λογικής διάταξη ανάμεσα στις οθόνες των 15,0 ιντσών για το infotainment και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων.
Χαμηλότερα στην κεντρική κονσόλα παρεπιδημεί ένας περιστροφικός επιλογέας ο οποίος λειτουργεί ως ένας αμεσότερος τρόπος ελέγχου πλήθους συστημάτων από το ηχοσύστημα ως τον εσωτερικό φωτισμό και την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης. Το infotainment επωφελείται από σύστημα ChatGPT συνδυαστικά με το σύστημα φωνητικών εντολών ενώ στο βασικό εξοπλισμό ανήκουν τα Android Auto και Apple CarPlay με δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης.
Σε επίπεδο συνόλων, το Tayron διαθέτει αναβαθμισμένες επιλογές από την γκάμα του Tiguan με εφαλτήριο το ήπιας υβριδικής τεχνολογίας σύνολο 150 ίππων με επίκεντρο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου. Ακολουθούν δίλιτροι κινητήρες βενζίνης 204 και 272 ίππων αλλά και δύο diesel ίδιου κυβισμού ισχύος 150 και 193 ίππων με τις ισχυρότερες εκδόσεις βενζίνης και diesel να προσφέρουν τη δυνατότητα επιλογής και τετρακίνητης διαμόρφωσης.
Μεγαλύτερο ενδιαφέρον, λόγω εποχής αλλά και μεγέθους αναμένεται να έχουν οι δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις με ισχύ 204 και 272 ίππους με επίκεντρο κινητήρα 1,5 λίτρου, ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία 19,7 kWh που εγγυάται ηλεκτρική αυτονομία έως 100 χλμ. Αν και προς το παρόν η VW δεν δημοσιοποιεί τα κρίσιμα μεγέθη κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων, προδιαγράφονται θεαματικά χαμηλά για το μέγεθος του μοντέλου και την ισχύ των δύο PHEV εκδόσεων.
Τις προδιαγραφές του Tayron που βασίζεται επίσης στην μετεξελιγμένη αρχιτεκτονική MQB-EVO συμπληρώνουν επιλογές όπως τα αμορτισέρ διπλής βαλβίδας, το νέας γενιάς σύστημα προοδευτικής υποβοήθησης διεύθυνσης καθώς και το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης XDS.