H βρετανική φίρμα έκανε τα αποκαλυπτήρια του κορυφαίου της μοντέλου το οποίο με ισχύ 1.275 ίππων από ένα υβριδικό σύνολο φιλοδοξεί να ανταποκριθεί στην παράδοση των F1 και P1 προσφέροντας ακόμα περισσότερα, ως το τρίτο ιστορικά μέλος της αλληλουχίας των supercars δια χειρός McLaren.
Η καταιγιστική ισχύς, απόρροια ενός υβριδικού συνόλου με επίκεντρο έναν V8, εξασφαλίζει στο W1 όπως ονομάζεται τη δυνατότητα να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,7 δευτερόλεπτα, από 0-200 χλμ./ώρα σε 5,8 δευτερόλεπτα και από 0-300 χλμ./ώρα σε 12,7 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά του διαμορφώνεται σε 350 χλμ./ώρα με την παρέμβαση του ηλεκτρονικού περιοριστή ταχύτητας.
Τα παραπάνω μεγέθη το καθιστούν ταχύτερο από την McLaren Speedtail αλλά και από την Senna στις διαδικασίες επιτάχυνσης βάσει δοκιμών που έχουν πραγματοποιηθεί στην πίστα του Nardo στην Ιταλία. Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι μπορεί να επιβραδύνει από τα 200-0 χλμ./ώρα μέσα σε μια απόσταση 100 μέτρων.
Το κινητήριο σύνολο του W1 αποτελείται από ένα ηλεκτρικό σύμπλεγμα που η McLaren ονομάζει «Power-dense E-Module» και το οποίο συνεισφέρει στην ισχύ με 347 ίππους ενώ επίκεντρο εξακολουθεί να αποτελεί μια νέα εκδοχή του V8 των Βρετανών που υπόσχεται περισσότερη ισχύ από κάθε «πολιτική» MacLaren (928 ίπποι).
To συγκεκριμένο μέγεθος σημαίνει επίσης την καλύτερη αναλογία ίππου/ανά λίτρο κυβισμού (234 ίπποι) αλλά και εξασφαλίζει στην W1 την βέλτιστη αναλογία ισχύος/βάρους η οποία διαμορφώνεται σε 912 ίππους/τόνο με δεδομένο το ιδιαίτερα χαμηλό βάρος του μοντέλου (1.399 κιλά) που, σημειωτέον, υπερέχει κατά 4,7 εκ. σε μήκος (4,635 μ.) από την πρόγονό της P1.
Αν αναρωτιέστε ήδη σε ποια κατηγορία ανήκει το βρετανικό supercar, είναι αυτή των plug-in hybrid, καθώς η μπαταρία 1,4 kW φορτίζεται μέσω πρίζας αν και η McLaren σημειώνει ότι η συγκεκριμένη επιλογή έγινε προκειμένου να μπορεί να επιτευχθεί η βέλτιστη κατάσταση και προετοιμασία της μπαταρίας για τη διαδικασία επαναφόρτισης. Αν και μάλλον λίγη σημασία έχει με δεδομένη την φύση της W1, η μπαταρία της εξασφαλίζει τη δυνατότητα να εκτελεί ελιγμούς και να εκκινεί με αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια καθώς η αυτονομία της προσδιορίζεται σε 2,6 χλμ. Επίσης με ηλεκτρική ενέργεια πραγματοποιείται και η όπισθεν με το σύνολο να συμπληρώνεται από ένα κιβώτιο DCT οκτώ σχέσεων.
Όπως εύκολα υποθέτει κανείς ένα μεγάλο μερίδιο «ευθύνης» για τις παραπάνω επιδόσεις αποδίδεται από την McLaren στην ενδελεχή αεροδυναμική προσέγγιση η οποία αντλεί τις επιρροές της από τα μονοθέσια της F1. Ενδεικτικά το βρετανικό supercar διαθέτει σύστημα αυξομείωσης της απόστασής του από το έδαφος κατά 3,7 εκ. αλλά και μια ενεργή και πτυσσόμενη αεροδυναμική πτέρυγα η οποία μπορεί να εκταθεί σε έως και 30 εκ. παράγοντας κάθετη δύναμη έως και 1.000 κιλών σε ταχύτητες έως και 200 χλμ./ώρα.
Για λόγους εξοικονόμησης βάρους, το κυρίαρχο υλικό στην W1 είναι το ανθρακόνημα ενώ carbon κεραμικά είναι και τα αγωνιστικά δισκόφρενα τόσο για λόγους εξοικονόμησης βάρους όσο και απόδοσης. Η διπλών ψαλιδιών ανάρτηση αποτελείται από καινοτόμου διάταξης ελατήρια και αμορτισέρ με μέρη που αποτελούν προϊόντα τρισδιάστατης εκτύπωσης. Το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει ένα ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα υποβοήθησης που εγγυάται την μέγιστη ακρίβεια ενώ τις προδιαγραφές της W1 συμπληρώνει ένα σετ τροχών από μαγνήσιο με ελαστικά Pirelli P-Zero Trofeo RS.
Σε ό,τι αφορά την σχεδίαση, όπως κάθε νέα McLaren, ο σχεδιασμός της αποτελεί μετεξέλιξη των προγόνων της αν και είναι σαφές ότι η αεροσήραγγα και οι 350 ώρες σε δοκιμές αεροδυναμικής έχουν σμιλεύσει κατά κύριο λόγο τις επιφάνειες της, ούσες υπεύθυνες για το πιο σφηνοειδές ρύγχος της.
Αντιθέτως, σχεδιασμένο από λευκό χαρτί είναι το εσωτερικό με το άνοιγμα των butterfly θυρών να αποκαλύπτει ένα λιτό αλλά απολύτως ενήμερο ψηφιακά θάλαμο επιβατών. Κρίσιμη λεπτομέρεια είναι ότι τα καθίσματα είναι συναρμοσμένα απευθείας στο πλαίσιο του αυτοκινήτου με τον οδηγό να ρυθμίζει τα πεντάλ και το τιμόνι, στοιχείο που σύμφωνα με την McLaren δημιουργεί «την καλύτερη σύνδεση ανάμεσα σε οδηγό και αυτοκίνητο». Την εικόνα συμπληρώνει το νέου σχεδιασμού τιμόνι που φιλοξενεί δύο διακόπτες για τις λειτουργίες Boost και τον έλεγχο του DRS, δηλαδή της επιβλητικής πτέρυγας.
Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 8,0 ιντσών ο οποίος συμπληρώνεται από ένα σύγχρονο σύστημα infotainment με ενσωματωμένο Apple CarPlay και συνδεσιμότητα USB-C. Tα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης ενεργοποιούνται μέσω φυσικών διακοπτών ενώ το ίδιο ισχύει και για τον τρόπο αλλαγής των σχέσεων αλλά και το πρόγραμμα Race που τοποθετούνται στην οροφή. Φυσικά όπως σημειώνουν οι Βρετανοί υπάρχουν «αναρίθμητες επιλογές εξατομίκευσης» μέσω του προγράμματος MSO και στις οποίες περιλαμβάνονται και Zero Waste δυνατότητες.
Ο σχεδιασμός της W1 έχει απαλείψει το πίσω παρμπρίζ με τα σχετικά δεδομένα να προέρχονται από κάμερα και να τροφοδοτούνται στις οθόνες του αυτοκινήτου. Παρ΄όλα αυτά η McLaren υπόσχεται βέλτιστη ορατότητα χάρη τόσο στις κάμερες όσο και στην πιο λεπτή πρώτη κολώνα.
Σύμφωνα με τις συστάσεις η W1 θα κατασκευαστεί σε 399 αντίτυπα τα οποία θα διατεθούν με αρχική τιμή τα δύο εκατομμύρια στερλίνες (περίπου 2,4 εκ. ευρώ).