Στο τελικό στάδιο των δοκιμών βρίσκεται από την ΑΚΤΩΡ το σύστημα έκδοσης και διαχείρισης εισιτηρίων στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με στελέχη της ΑΚΤΩΡ πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο σύστημα και θα παραδοθεί στις 30 Νοεμβρίου, ημερομηνία κατά την οποία η εταιρεία μέλος του ομίλου της Intrakat θα έχει παραδώσει σε εμπορική λειτουργία και το Μετρό Θεσσαλονίκης.
Η συνεργασία ΑΚΤΩΡ με την αμερικανική Conduent
Για την υλοποίηση του συστήματος έκδοσης εισιτηρίων και προσωποποιημένων καρτών επιβίβασης στους συρμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης, η ΑΚΤΩΡ ανέθεσε την προμήθεια του εξοπλισμού και την ανάπτυξη του λογισμικού στην αμερικανική εταιρία Conduent.
Η Conduent αποτελεί κορυφαίο πάροχο αυτοματοποιημένων λύσεων «έξυπνης» κινητικότητας και δραστηριοποιείται για περισσότερα από 50 χρόνια, σε περισσότερες από 20 χώρες, με τα συστήματα κομίστρου της να χρησιμοποιούνται σε περισσότερα από 400 δίκτυα δημόσιας συγκοινωνίας ανά τον κόσμο.
Η συμβατική υποχρέωση
Η ΑΚΤΩΡ είχε αναλάβει και τη συμβατική υποχρέωση για την εγκατάσταση του συστήματος εισιτηρίων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, παράλληλα με την κατασκευή του έργου.
Το σύστημα κομίστρου εκτός από την έκδοση προσωποποιημένων καρτών και επαναφορτιζόμενων χάρτινων εισιτηρίων, όπως αναφέρουν στελέχη της ΑΚΤΩΡ, έχει τεράστιες δυνατότητες επεκτασιμότητας, με βάση πάντα τις ανάγκες της εκάστοτε συγκοινωνιακής αρχής.
Αυτές τις δυνατότητες, είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος. Πριν από λίγες μέρες επισκεπτόμενος το Μετρό Θεσσαλονίκης έκανε χρήση των λειτουργιών του συστήματος κομίστρου επισημαίνοντας τις καινοτομίες του.
Η προσωποποιημένη κάρτα
Η πρώτη φάση λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης θα εγκαινιαστεί και με τη δυνατότητα οι επιβάτες να προμηθεύονται προσωποποιημένες κάρτες. Σε αυτές θα «φορτώνονται» εκτός από τα συνηθισμένα προϊόντα κομίστρου και τα εκπτωτικά προγράμματα των δικαιούχων.
Επιπλέον, το σύστημα θα έχει δυνατότητα έκδοσης χάρτινων εισιτηρίων, τα οποία διαθέτουν ενσωματωμένο τσιπ και τη δυνατότητα να επαναφορτίζονται μέχρι 10 φορές, περιορίζοντας έτσι δραστικά τη χρήση χαρτιού.
Παράλληλα, πολλαπλά κλειδιά ασφαλείας θα αποκλείουν τη καταχρηστική χρήση των εισιτηρίων για την ταυτόχρονη διέλευση επιβατών από τις πύλες καθώς και τη χρήση πλαστών εισιτηρίων, κάτι που ήταν δύσκολο να ελεγχθεί στο απλό χάρτινο εισιτήριο, το οποίο εκδιδόταν από τα παλιά συστήματα των δημοσίων συγκοινωνιών.
Οι ανέπαφες συναλλαγές
Σύμφωνα με στελέχη της ΑΚΤΩΡ σε επόμενη φάση, θα είναι δυνατή η προσθήκη επιπλέον λειτουργιών, όπως η ανάγνωση QR code στις πύλες και η διέλευση με ανέπαφη συναλλαγή, με τη χρήση κινητής συσκευής.
Το σύστημα κομίστρου του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι τμήμα της σύμβασης κατασκευής του Μετρό, που εκτελεί η ΑΚΤΩΡ, και δεν έχει καμία σχέση με το έργο του ενιαίου εισιτηρίου των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, για το οποίο γίνεται λόγος τελευταία.
Το τελευταίο εντάσσεται στη σύμβαση του δημοσίου διαγωνισμού «Ψηφιακός Μετασχηματισμός, Τηλεματική και Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΟΣΕΘ)».
Πηγή: ot.gr