Σταθερές (προς το παρόν) οι τιμές των κινεζικών EV στην Ευρώπη

Στάση αναμονής και σταθερές τιμές, τουλάχιστον μέχρι το τέλος της χρονιάς θα διατηρήσουν οι εταιρείες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα στην Κίνα

Η πρόσφατη απόφαση της Ευρώπης να επιβάλει νέους δασμούς από 7,8% έως 35,3% στα ηλεκτροκίνητα οχήματα που εισάγονται από την Κίνα στην Ευρώπη, δεν θα επηρεάσει, τουλάχιστον προς το παρόν, τις τιμές στις οποίες οι Κινέζοι κατασκευαστές διαθέτουν τα αντίστοιχης τεχνολογίας οχήματά τους στη γηραιά ήπειρο.

Ειδικότερα, SAIC και BYD φέρονται, σύμφωνα με πληροφορίες, να επιθυμούν, προσωρινά να απορροφήσουν, τα επιπλέον κόστη που θα προκύψουν από τους νέους δασμούς οι οποίοι σημειωτέον υπολογίζονται επιπρόσθετα στο ήδη υφιστάμενο 10% που ίσχυε ανέκαθεν.

Στάση αναμονής μέχρι νεωτέρας 

Η «γαλλική» MG εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία χαρακτηρίζει τους νέους δασμούς «υπερβολικούς», σημειώνοντας παράλληλα ότι θα λειτουργήσουν ανασταλτικά για την «πράσινη μετάβαση της Ευρώπης». Όπως ωστόσο τονίζεται από την σχετική ανακοίνωση «παρ΄όλα αυτά η MG Motor France, αποφάσισε να μην “τιμωρήσει” τους πελάτες της για το 2024, διατηρώντας τις ήδη υφιστάμενες αρχικές τιμές σε όλα τα ηλεκτρικά της μοντέλα».

Αντίστοιχη θα είναι η πολιτική της MG Motors στην Ιταλία καθώς, σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στο ζήτημα, στόχος της εκεί αντιπροσωπείας είναι να μεγιστοποιήσει τις πωλήσεις της ενώ σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι τυχόν αλλαγές θα αποφασίζονται μήνα με το μήνα.

Εν είδει υπενθύμισης η MG ανήκει στην κινεζική κρατική SAIC η οποία με την σειρά της υπόκειται στην υψηλότερη δασμολόγηση που επιβλήθηκε [(35,3%) συν το υφιστάμενο 10%] λόγω «μη συνεργασίας» με τις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές. Σε ό,τι αφορά τις άλλες εταιρείες με παραγωγή ηλεκτρικών στην Κίνα με προορισμό την Ευρώπη, η Geely υπόκειται σε δασμούς 18,8%, η BYD σε 17%, η Tesla σε 7,8% ενώ οι υπόλοιποι κατασκευαστές σε 20,7%.

Να σημειωθεί ότι η MG είναι η κινεζική εταιρεία με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη, έχοντας διαθέσει σχεδόν 160.000 μονάδες από τις αρχές του έτους έως τον περασμένο Αύγουστο. Βέβαια αξίζει να σημειωθεί ότι, προς το παρόν τουλάχιστον, η πλειονότητα των πωλήσεών της στη γηραιά ήπειρο αφορά συμβατικά, plug-in υβριδικά και υβριδικά οχήματα τα οποία, ούτως ή άλλως δεν υπόκεινται στους αυξημένους δασμούς.

Αντίστοιχη πολιτική με την SAIC, σχεδιάζει να ακολουθήσει και η BYD που ανακοίνωσε ότι στην Ιταλία θα διατηρήσει τις τιμές της αμετάβλητες τουλάχιστον μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Αναλόγως θα πράξει και η Cupra που κατασκευάζει το Tavascan στην Κίνα, σημειώνοντας πάντως ότι οι δασμοί είναι «τιμωρητικοί»  και θα μπορούσαν δυνητικά να αποτελέσουν απειλή για το μέλλον του Tavascan. «Η εταιρεία θα πράξει ότι είναι δυνατόν προκειμένου να αποτρέψει το ενδεχόμενο, οι επιπλέον δασμοί να επηρεάσουν την τιμή του Tavascan ως μέρος της δέσμευσης της σε συνεργάτες και στους πελάτες της. Ως πρώτη απτή απόδειξη της δέσμευσής μας, η τιμή του αυτοκινήτου θα παραμείνει αμετάβλητη για όλο το 2024″.

Προς το παρόν δεν έχουν τοποθετηθεί επί του θέματος η Tesla που κατασκευάζει στην Κίνα το Model 3 η BMW που εισάγει από την κινεζική αγορά τα BMW iX3 και MINI Electric, o όμιλος Renault που παράγει τοπικά το Dacia Spring και η Volvo που εισάγει στην Ευρώπη τα ΕΧ30 και Polestar αλλά και η smart η παραγωγή της οποίας πραγματοποιείται σχεδόν εξολοκλήρου σε κινεζικό έδαφος.

Να σημειωθεί πάντως ότι σε ό,τι αφορά την ιδιοκτησίας Geely Volvo, έχει ήδη ανακοινωθεί ότι η παραγωγή του ΕΧ30 θα μεταφερθεί από το 2025 σε ευρωπαϊκό έδαφος και συγκεκριμένα στο εργοστάσιο της Γάνδης.

Εργοστάσιο σε ευρωπαϊκό έδαφος έχουν δρομολογήσει επίσης οι BYD, Geely καθώς και η Chery.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.