Γαλακτοπωλεία: Πού ποντάρουν Στάμου, Δημητρίου, Βενέτης και Βάρσος

Τα σχέδια και η επόμενη μέρα για τους πιο δραστήριους παίκτες στην αγορά των σύγχρονων γαλακτοπωλείων.

Ρυζόγαλα, κρέμες βανίλια ή σοκολάτα, γιαούρτια με πέτσα, κεφίρ, κρεμοζελέ, γίδινο βούτυρο, φρέσκο παγωτό και παραδοσιακά γλυκά με βάση το γάλα είναι κάποια από τα προϊόντα των μοντέρνων γαλακτοπωλείων, που, όπως φαίνεται, καταφέρνουν να ευημερούν παρά τις πληθωριστικές πιέσεις και τη μόδα των φυτικών ροφημάτων και επιδορπίων.

Με ένα νοσταλγικό storytelling, υψηλή ποιότητα πρώτων υλών (μόνο φρέσκο ελληνικό γάλα), παραδοσιακές συνταγές -όπως παλιά- και αυστηρά συστήματα διαχείρισης ασφάλειας τροφίμων, τα γαλακτοπωλεία, στη σύγχρονη εκδοχή τους, έγιναν αλυσίδες, ενώ υπάρχουν και λίγα παλαιάς κοπής που κρατάνε ακόμα γερά, κάτι που αποτυπώνεται στα οικονομικά τους μεγέθη.

Επιστροφή στα κέρδη για Στάμου και Δημητρίου

Η εταιρεία γαλακτοκομικών Στάμου, με ιδιοκτήτρια από το 2018 τη Γιώτης, καθώς και η εταιρεία Γαλακτοκομικά Προϊόντα Δημητρίου, είναι οι βασικοί «παίκτες» στην Αττική, αθροίζοντας συνολικά 34 γαλακτοπωλεία.

Σαφώς μεγαλύτερη η Στάμου, διαθέτοντας σήμερα ένα δίκτυο 23 γαλακτοπωλείων, ιδρύθηκε ακριβώς πριν από 60 χρόνια και από τον Φεβρουάριο του 2022 ανήκει 100% στον όμιλο Γιώτης με διοικητικό και μετοχικό ηγέτη τον Ιωάννη Γιώτη, καθώς αποκτήθηκε το υπολειπόμενο 10% του μετοχικού κεφαλαίου.

Ο τζίρος της Στάμου το 2023 αυξήθηκε πάνω από 1 εκατ. ευρώ φθάνοντας τα 30,59 εκατ. από 29,48 εκατ. το 2022. Τα προ φόρων κέρδη της εταιρείας ήταν θετικά στα 207 χιλ. ευρώ από ζημίες 1,32 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, ενώ αναλόγως κινήθηκαν και τα αποτελέσματα μετά φόρων.

Βασικό ρόλο στη βελτίωση των μεγεθών παίζει και το κανάλι της διάθεσης των προϊόντων μέσω των σούπερ μάρκετ.

Και πέρσι η Γιώτης ενίσχυσε τη δυναμικότητα και την παραγωγικότητα της Στάμου με επενδύσεις σε κτιριακές βελτιώσεις και αγορές μηχανημάτων (1,17 εκατ. ευρώ).

Η εταιρεία παράγει μια σειρά προϊόντων, όπως φρέσκο παστεριωμένο γάλα, γιαούρτι πρόβειο, αγελαδινό, στραγγιστό, καθώς και επιδόρπια γάλακτος, όπως κρέμες και ρυζόγαλα, αλλά και ζελέ, μουστελευριά και βούτυρο. Διαθέτει επιπλέον παγωτά και γλυκά.

Παράλληλα, η Δημητρίου, σχεδόν «συνομήλικη» της Στάμου, καθώς ιδρύθηκε το 1969, διαθέτει δίκτυο που σήμερα αριθμεί 11 γαλακτοπωλεία και στόχος για εφέτος είναι να ξεπεράσει τα 9,5 εκατ. ευρώ τζίρο.

Συγκεκριμένα, επιδίωξη της διοίκησης υπό τον Λάμπρο Δημητρίου είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου της εταιρείας, παράλληλα με την αύξηση της παραγωγικότητας και την ανάπτυξη νέων προϊόντων. Προτεραιότητα είναι επίσης η μείωση του λειτουργικού κόστους, όπου είναι δυνατόν, καθώς και περαιτέρω ανάπτυξη του τμήματος μάρκετινγκ.

Οι κύριοι πελάτες της εταιρείες είναι τα σούπερ μάρκετ, όπου τα προϊόντα Δημητρίου, αλλά και τα προϊόντα Στάμου ανταγωνίζονται όλες τις μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες.

Η Γαλακτοκομικά Δημητρίου ΑΒΕΕ «έκλεισε» το 2023 με κύκλο εργασιών 9,19 εκατ. ευρώ από 7,75 εκατ. ευρώ το 2022, καταγράφοντας αύξηση 18,6%.
Τα αποτελέσματα μετά φόρων της εταιρείας ανήλθαν σε κέρδη 85.535 ευρώ από ζημιές 277.535 ευρώ το 2022.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία γαλακτοκομικών Δημητρίου εξειδικεύεται στη παραγωγή παραδοσιακών γιαουρτιών και επιδορπίων, κρέμες, ρυζόγαλα, μουσταλευριές ενώ η γκάμα των προϊόντων της συνεχώς εμπλουτίζεται με νέα είδη όπως κρεμοζελέ, κρεμοσοκολάτα και παραδοσιακή κρέμα καραμελέ. Στην παραγωγή χρησιμοποιείται αποκλειστικά 100% ελληνικό φρέσκο γάλα από επιλεγόμενες ελληνικές φάρμες, µε αγελάδες που παράγουν λιγότερο αλλά ποιοτικότερο γάλα.

Το φιλόδοξο πλάνο της εταιρείας Βενέτη

Στην αγορά των γαλακτοπωλείων δραστηριοποιείται και ο όμιλος Βενέτη μέσω της Cremeria Veneti με, ενώ έχοντας αποκτήσει πρόσφατα τα Παγωτά Δωδώνη, ο Παναγιώτης Μονεμβασιώτης, πρόεδρος και CEO της εταιρείας, δρομολογεί ένα νέο concept που περιλαμβάνει gelateria, γαλακτοπωλείο και ζαχαροπλαστείο με υπερψυγμένο γλυκό, όλα με «φυσικό γάλα», όπως τόνισε ο ίδιος.

Για την ανάπτυξη της Παγωτά Δωδώνη, ο νέος ιδιοκτήτης πρόκειται να επενδύσει περί τα 10 εκατ. ευρώ στην επόμενη διετία αγοράζοντας –μεταξύ άλλων- και μια φάρμα στη Βοιωτία, δυναμικότητας 5.000 κιλών γάλακτος ημερησίως.

Αύξηση κερδών 97% για τον Βάρσο της Κηφισιάς

Σερβίροντας από 1892 «γάλα σε ποτήρι» η εταιρεία Βάρσος Κηφισιά ΑΕ είναι κάτι σαν θεσμός στα γαλακτοπωλεία.

Ο κύκλος εργασιών της Βάρσος για την οικονομική χρήση που ολοκληρώθηκε στις 30 Ιουνίου του 2023 ήταν αυξημένος κατά 24,92% αγγίζοντας τα 2,89 εκατ. ευρώ από 2,31 εκατ. ευρώ το 2022, τα κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν κατά 86,56% στις 522.391 ευρώ και τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν 97,16% στα 394.761 ευρώ.

Η εταιρεία, που ξεκίνησε τη λειτουργία της από ένα γαλακτοπωλείο στη γωνία Πανεπιστημίου και Σανταρόζα στο κέντρο της Αθήνας το 1892, υπό τη σημερινή της νομική μορφή ιδρύθηκε το 1979 με κύρια δραστηριότητα την εκμετάλλευση ζαχαροπλαστείου – γαλακτοπωλείου και την παρασκευή και πώληση νωπών ειδών γαλακτοκομίας και ζαχαροπλαστικής.

Σήμερα στο τιμόνι της εταιρείας βρίσκεται η τέταρτη γενιά της οικογένειας.

Πηγή: ΟΤ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.