H βρετανική φίρμα των εκκεντρικών τετράτροχο με το έντονο στοιχείο της ιδιοκατασκευής, κάνει ένα ακόμα βήμα προς την παραγωγή του ηλεκτρικού coupe, Project V το οποίο παρουσίασε υπό την μορφή πρωτοτύπου στο περσινό φεστιβάλ του Goodwood. Σύμφωνα με τις νεότερες συστάσεις το Project V ως μελλοντική έκδοση παραγωγής θα αναλάβει να εφοδιάσει με ηλεκτροκινητήρα η Yamaha. Αν και η επιλογή του ιάπωνα κατασκευαστή μπορεί να ακούγεται λίγο παράδοξη, δεν είναι η μόνη παραδοξότητα που ακολουθεί το coupe των «δυνητικά» μόλις 1.190 κιλών καθώς μένει να δούμε αν το συγκεκριμένο μέγεθος θα επαληθευτεί και στην πράξη.
Σε ό,τι αφορά τα όχι και τόσο αναμενόμενα στοιχεία που ακολουθούν το Project V, σε μια προσπάθεια προφανώς των Βρετανών να μειώσουν το κόστος, τα καθίσματα με τα οποία εφοδιάζεται προέρχονται από την Maserati ενώ οι πόρτες του «ανήκουν» στο πάλαι ποτέ Audi ΤΤ, στοιχεία που αναμένεται να διατηρηθούν και στην έκδοση παραγωγής η οποία θα πρέπει να αναμένεται το 2026.
Προς το παρόν ούτε η Caterham ούτε η Yamaha δίνουν στη δημοσιότητα στοιχεία για τα χαρακτηριστικά του ηλεκτρικού μοτέρ. Ωστόσο αν ακολουθήσει την λογική που υπαγορεύτηκε από το πρωτότυπο μοντέλο που προηγήθηκε, η ισχύς του θα πρέπει να πληροί την φιλόδοξη προϋπόθεση να προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο μικρότερο των τεσσάρων δευτερολέπτων.
Την απαραίτητη ενέργεια στην περίπτωση του concept car αναλάμβανε να προσφέρει μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 55 kWh. Aυτή, συνδυαστικά και με το εξαιρετικά χαμηλό βάρος της κατασκευής είναι αρκετή για να εξασφαλίσεις έως και 400 χλμ. αυτονομίας, ενώ η φόρτισή της θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί με ισχύ έως και 150 kW η οποία και θα εξασφάλιζε την αναπλήρωση της ενέργειας έως το εθιμοτυπικό 80% σε μόλις 15 λεπτά.
Για εκείνους που ήδη αναρωτιούνται για την επιλογή της Yamaha, αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από τις γνωστές δραστηριότητές της σε δίτροχα και κινητήρες σκαφών ή ταχύπλοα, η ιαπωνική φίρμα είχε ενεργό ρόλο στην εξέλιξη του κινητήρα μοντέλων όπως το Toyota 2000 GT αλλά και ορισμένων V6 και V8 μοντέλων της Ford τη δεκαετία του ’60. Πιο πρόσφατα έχει εμπλακεί στη διαδικασία εξέλιξης του ατμοσφαιρικού V10 που εφοδίασε το Lexus LFA αλλά και των πιο «ταπεινών» τετρακύλινδρων που εξόπλισαν τα Toyota Celica, MR2 και Lotus Elise.
Σε ό,τι αφορά τους ηλεκτροκινητήρες η Yamaha διαθέτει ήδη ηλεκτρικά scooter και ένα φιλόδοξο τμήμα εξέλιξης ηλεκτροκινητήρων με πλείστες στοχεύσεις και χρήσεις καθώς και έναν ευρύ αριθμό συνεργασιών με τον ίδιο στόχο.