H κορεατική φίρμα έχει ήδη δηλώσει την πρόθεσή της να αποκτήσει μια πλήρη γκάμα ηλεκτρικών vans με αφετηρία το 2025. Το πρώτο μέλος της επίμαχης γκάμας εντοπίστηκε από τον φωτογραφικό φακό σε δοκιμές εξέλιξης, δίνοντας μια γεύση από τα χαρακτηριστικά του τα οποία η KIA είχε φροντίσει επίσης να προεικονίσει μέσω concept car που παρουσιάστηκε στη διοργάνωση CES τον περασμένο Ιανουάριο.
Με βάση τις νέες εικόνες, οι Κορεάτες διατηρούν τις τετραγωνισμένες αναλογίες εκείνου του πρωτότυπου και παρόλο που προς το παρόν δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα οι διαστάσεις του PV5 όπως ονομάζεται το ηλεκτρικό van, είναι δεδομένο ότι η KIA έχει «ακούσει» εκείνους που διαχειρίζονται στόλους επαγγελματικών μοντέλων και τις απαιτήσεις τους σε ό,τι αφορά το δίπτυχο ευρυχωρίας – χαμηλού κόστους ιδιοκτησίας. Με αυτό ακριβώς το σκεπτικό το PV5 αναμένεται να επιδιώξει να τοποθετηθεί, σε ό,τι αφορά το πρώτο σκέλος και τα μεγέθη, στην κορυφή της κατηγορίας όπου διαγωνίζονται μοντέλα όπως το VW ID.Buzz και το Ford Tourneo Custom.
Αυτή η πρόθεση θα μεταφραστεί σε ένα μεγαλύτερο μεταξόνιο αλλά και μια πιο τετραγωνισμένη λογική σε σχέση με το ID.Buzz, αμφότερα στοιχεία που εξασφαλίζουν περισσότερο χώρο αλλά και θα συνδυαστούν με χαρακτηριστικά όπως οι συρόμενες πλευρικές πόρτες και στις δύο πλευρές προς όφελος της χρηστικότητας.
Στις λεπτομέρειες μπορεί να ξεχωρίσει κανείς την χαμηλή κάτω γραμμή των παραθύρων προς όφελος καλύτερης ορατότητας, τις σκούρες κολώνες που στοχεύουν να μειώσουν κατά κάποιο τρόπο τον ορατό όγκο του δίνοντας στην οροφή ένα “floating” εφέ. Να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο μοντέλο θα διατεθεί τόσο σε επιβατική έκδοση όσο και σε παραλλαγή cargo van οι οποίες αναμένεται να διαφοροποιούνται και από την χάραξη της πίσω θύρας η οποία στην πρώτη περίπτωση θα είναι μονοκόμματη και στη δεύτερη διαιρούμενη στην μέση προς όφελος της ευκολότερης φόρτωσης αντικειμένων.
Στην περίπτωση του πρωτοτύπου η KIA είχε επιλέξει μια πιο ασυνήθιστη διάταξη στο εσωτερικό με μία και μόνο θέση πίσω από το τιμόνι και τον χώρο δίπλα κενό για την τοποθέτηση αποσκευών. Αν και δεν αποκλείεται να υπάρξουν εκπλήξεις στις επιλογές, δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται μια πιο συμβατική διάταξη με δύο καθίσματα μπροστά και δύο ακόμα σειρές καθισμάτων ή και τρεις, χωρίς το ένα να αναιρεί το άλλο με δεδομένη την πληθώρα διατάξεων στην οποία διατίθενται τα συγκεκριμένης κατηγορίας αυτοκίνητα.
Όποια και να είναι η διάταξη το ζητούμενο πάντως του αξιοπρεπούς χώρους για τα κάτω άκρα των επιβατών θα είναι δεδομένα προς ικανοποίηση όπως και η δυνατότητα να μπορεί να περπατήσει κανείς από την μία άκρη στο εσωτερικό του οχήματος ως την άλλη όρθιος. Η KIA μπορεί κάλλιστα να δώσει την επιλογή για περιστρεφόμενα ή/και αφαιρούμενα καθίσματα που θα διευρύνουν τις διαθέσιμες επιλογές διαμόρφωσης και θα επιτρέπουν τις διαφορετικές χρήσεις του μοντέλου.
Αν και προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστά στοιχεία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, αυτό που επισημαίνει η KIA είναι ότι η διαδικασία αναπλήρωσης της ενέργειας των μπαταριών έως το 80% θα πραγματοποιείται σε περίπου 30 λεπτά κάτι που σημαίνει ότι πιθανότατα το PV5 θα υιοθετήσει την αρχιτεκτονική των 400 Volt που εφοδιάζει το KIA EV3 και επιτρέπει ισχύ φόρτισης έως 150 kW.
Από το EV3 αναμένεται να προέλθει και η μπαταρία των 81 kWh με την οποία αναμένεται να εφοδιάζεται το κορεατικό van και η οποία αναμένεται να του εξασφαλίζει αυτονομία που θα ξεπερνά τα 480 χλμ. Ωστόσο κάθε άλλο παρά πρέπει να αποκλειστεί ότι θα υπάρξουν και εκδόσεις με μικρότερες μπαταρίες που θα ανταποκρίνονται σε πιο «αστική» χρήση. Στα δεδομένα στοιχεία θα πρέπει να θεωρείται η δυνατότητα V2L, δηλαδή φόρτισης τρίτων συσκευών αλλά και ο μετέπειτα μετασχηματισμός του σε campervan, μια ολοένα και πιο δημοφιλή κατηγορία με μια σειρά αντίστοιχου εξοπλισμού.
Να σημειωθεί επίσης ότι εκτός από το PV5 η KIA έχει ανακοινώσει –αρχικά- την εξέλιξη vans με τις διακριτικές ονομασίες PV1 και PV7 με διαφορετικά μεγέθη και στόχο να καλύψουν διαφορετικές ανάγκες στην ευρεία κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών αυτοκινήτων.
Φωτογραφίες: Automedia