Ο ιταλός σχεδιαστής που έκανε την υπογραφή του συνώνυμη με ορισμένες από τις πλέον διάσημες Mercedes των δεκαετιών ‘60 και ’70, Bruno Sacco απεβίωσε στις 19 Σεπτεμβρίου ένα μήνα πριν διαβεί το κατώφλι των 91 ετών. Γεννημένος στο Ούντινε τις Ιταλίας το 1933 ο B. Sacco ξεκίνησε την καριέρα του στην αυτοκινητοβιομηχανία θητεύοντας στην Ghia και τον οίκο Pininfarina, πριν το 1958 ενταχθεί στους κόλπους της Mercedes-Benz όπου και παρέμεινε μέχρι την συνταξιοδότησή του το 1999.

Ανάμεσα στα μοντέλα που υπέγραψε συγκαταλέγεται η Mercedes SL ή περισσότερο γνωστή ως Παγόδα καθώς και η ναυαρχίδα της γερμανικής φίρμας εκείνη την εποχή αθωότητας της δεκαετίας του ’60, Mercedes 600, όταν επικεφαλής των σχεδιαστηρίων της γερμανικής φίρμας ήταν ο Friedrich Geiger.

Από το 1975 αναδείχθηκε επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της γερμανικής φίρμας υπογράφοντας τα μοντέλα της, κατά κάποιο τρόπο, πιο παραγωγικής περιόδου της Mercedes-Benz και αφήνοντας πίσω ορισμένα τετράτροχα που συγκαταλέγονται ανάμεσα στους αειθαλείς θρύλους της αυτοκίνησης.

Ανάμεσά τους η πρώτη Mercedes-Benz G-Class του 1979, ένα από τα μακροβιότερα μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας, η εξαιρετικά δημοφιλής Mercedes 190 του 1982 η οποία μέτρησε 1,9 εκατομμύρια παραγωγής γεμίζοντας με υπερηφάνεια τον δημιουργό της αλλά και τα «ταμεία» της γερμανικής φίρμας καθώς, για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με την ιστορία των μοντέλων της φίρμας, το συγκεκριμένο μοντέλο αποτέλεσε την πρώτη εκδοχή της C-Class, στην οποία μετασχηματίστηκε αργότερα, αποτελώντας διαχρονικό best-seller των Γερμανών.

«Δική του» ήταν και η πρώτη A-Class του 1997 η οποία εκτός από την εξέλιξή της στο σήμερα ως ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της γερμανικής φίρμας, υπήρξε μια τομή για την πορεία της Mercedes-Benz, ούσα το πρώτο μοντέλο με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς το οποίο αν και κάπως αμφιλεγόμενο, έτυχε ευρείας αποδοχής από το κοινό με πωλήσεις που ξεπέρασαν το 1,1 εκατομμύριο.

Από την γραφίδα του ιταλού σχεδιαστή προέκυψαν επίσης οι SLK όσο και η CLK αλλά και η E-Class του 1996, αποδεικνύοντας ότι μπορούσε να ελιχθεί εξίσου επιτυχημένα σχεδιάζοντας αυτοκίνητα με διαφορετική στόχευση και ζητούμενα, δημιουργώντας τελικά πολλές διαφορετικές εικόνες που τελικά σμίλεψαν το τοπίο που συνιστά την ταυτότητα της γερμανική φίρμα και σημαδεύοντας ανεξίτηλα μια ολόκληρη εποχή.

Σε δική του ιδέα άλλωστε βασίστηκε και το πρώτο smart, ο αστικός θρύλος που αν και κατασκευαζόταν από διαφορετική εταιρεία, δεν μπορεί να αγνοηθεί ως ένα από τα δημιουργήματά του αλλά και ως απτή απόδειξη της ικανότητας του να διαβάζει τα ζητούμενα κάθε εποχής.

Η Mercedes-Benz αποχαιρέτησε τον άνθρωπο που υπήρξε από τους ιθύνοντες νόες της εικόνας της σήμερα με τον νυν επικεφαλής σχεδιασμού της φίρμας, Gorden Wagener να δηλώνει: «Ο Bruno Sacco άφησε ανεξίτηλο το στίγμα του στην εταιρεία με τα εμβληματικά του σχέδια και το άσβεστο πάθος του για την αισθητική. Με τον Bruno Sacco χάσαμε μια εξαιρετική προσωπικότητα και έναν εντυπωσιακό αισθητικό. Τα θερμότερα συλλυπητήρια μας στην οικογένεια και τους φίλους του».

O Marcus Breitschwerdt, Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz Heritage GmbH δήλωσε: «Η Mercedes-Benz θα θυμάται πάντα αυτόν τον εξαιρετικό σχεδιαστή και ταπεινό άνθρωπο. Καθόρισε τη μορφή πολυάριθμων σπουδαίων μοντέλων της εταιρείας και πολλά από αυτά κυκλοφορούν ακόμη και σήμερα στους δρόμους ή γοητεύουν ως κλασικά μοντέλα της μάρκας».