Στις 30 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί στο θέατρο Βράχων «Άννα Συνοδινού» μια συναυλία αφιερωμένη στον νέο, ωραίο δίσκο με τίτλο «Της ομορφιάς το άγριο φιλί» σε στίχους Παρασκευή Καρασούλου και συνθέσεις που τις υπογράφουν διάφορα σπουδαία πρόσωπα της ελληνικής μουσικής. Φυσικά θα ακουστεί και μια επιλογή από παλαιότερα αγαπημένα τραγούδια του γνωστού στιχουργού (μεταξύ άλλων τα «Δυο μέρες μόνο», «Μικρή Πατρίδα», «Αν», «Τον εαυτό του παιδί» και «Εφτά ζωές»), ερμηνευμένα από το Θοδωρή Νικολάου, σε μια παράσταση – ανθολόγιο που επιμελήθηκε ο ίδιος ο δημιουργός, ειδικά αφιερωμένη στην πόλη που μεγάλωσε και εξακολουθεί να ζει, στον τόπο που γέννησε τα περισσότερο από αυτά τα κομμάτια. Ο νέος αυτός ερμηνευτής γίνεται ξεναγός στον ποιητικό κόσμο του Καρασούλου, έχοντας στο πλάι του μια εκλεκτή καλεσμένη, τη Δήμητρα Σελεμίδου («παιδί» της τέταρτης Ακρόασης της Μικρής Άρκτου) αλλά και το Φωνητικό σύνολο σπουδαστών της Σχολής Θεάτρου 10Θ. Την καλλιτεχνική επιμέλεια της παράστασης έχει ο Παρασκευάς Καρασούλος. Την ενορχήστρωση των τραγουδιών της παράστασης υπογράφει ο συνθέτης Χρίστος Θεοδώρου, ενώ συμπράττουν τέσσερεις μουσικοί επί σκηνής. Το Βήμα μίλησε με τον ανερχόμενο τραγουδιστή λίγες ημέρες πριν την εκδήλωση. 

Κύριε Νικολάου, πως προέκυψε η συνεργασία σας με τον Παρασκευά Καρασούλο; Ποια ήταν τα βήματα που οδήγησαν στη δημιουργία του δίσκου «Της ομορφιάς το άγριο φιλί»;

Γνωριστήκαμε με τον Παρασκευά τον Απρίλιο του 2019. Ήταν δική του η  πρωτοβουλία της γνωριμίας μας, κάτι το οποίο με ξάφνιασε ευχάριστα, καθώς δεν περίμενα ότι ένας τόσο σημαντικός δημιουργός θα επικοινωνούσε ο ίδιος μαζί μου. Στις πρώτες μας συναντήσεις, πάντα ευγενής και ειλικρινής, δεν μου είχε προτείνει κάτι. Στην πραγματικότητα, μέσα από τις πολύωρες συζητήσεις μας για το τραγούδι, την τέχνη, τη ζωή, συνειδητοποίησα εκ των υστέρων, πως προσπαθούσε να καταλάβει πώς αντιλαμβάνομαι τα παραπάνω – τις ιδέες και τις αντιλήψεις μου δηλαδή – και, κυρίως τον δικό μου αξιακό κώδικα. Τελικά, όταν μου πρότεινε να συνεργαστούμε, ήδη δούλευε τα καινούργια του τραγούδια με τον νέο και ταλαντούχο συνθέτη Γκωτιέ Βελισσάρη. Παράλληλα είχε εξασφαλίσει και τη συμμετοχή της Ελένης Καραΐνδρου, του Γιώργου Ανδρέου και του Νίκου Κυπουργού στο δίσκο που ετοίμαζε. Τον ευχαριστώ και θα τον ευχαριστώ για αυτό το πολύτιμο δώρο που μου έκανε, για τη συνεργασία μας, για την ένταξή μου στην οικογένεια της Μικρής Άρκτου, και για τον δίσκο μας που κυκλοφόρησε τον περασμένο Απρίλιο.

Πείτε μας λίγα λόγια ακόμη για τους συνθέτες που μελοποίησαν τους στίχους.

Νιώθω, ειλικρινά, ευλογημένος, καθώς τα τραγούδια αυτής της δουλειάς, με τις τόσο “βαριές” υπογραφές είναι το παράσημό μου. Μιλάμε για τον Γιώργο Ανδρέου, τον Γκωτιέ Βελισσάρη, τον Χρίστο Θεοδώρου, την Ελένη Καραΐνδρου, τον Στέφανος Κορκολή, τον Νίκο Κυπουργό, τον Χρήστο Νικολόπουλο και τον Θοδωρή Οικονόμου και το βάρος της ευθύνης θα είναι μεγάλο για μένα και από εδώ και πέρα, σε κάθε επόμενο βήμα μου θα λογοδοτώ σε αυτό το υλικό. Είναι μεγάλη τιμή, λοιπόν, για μένα να ερμηνεύω τραγούδια τόσο και τόσων σημαντικών συνθετών. Τους ευχαριστώ, και αυτούς, από την καρδιά μου και ελπίζω να έχω σταθεί ερμηνευτικά αντάξιος της ιστορίας τους στο ελληνικό τραγούδι.

Ποια είναι τα αγαπημένα σας τραγούδια από το άλμπουμ;

Το προσωπικό μου γούστο νομίζω ότι δεν ενδιαφέρει και δε θα ήθελα να αδικήσω με αυτόν τον τρόπο τα τραγούδια του δίσκου. Μπορώ να σας πω με σιγουριά μόνο, πόσο τυχερός νιώθω. Γιατί συζητάμε για έναν δίσκο, που απαριθμεί τόσα μικρά διαμαντάκια, στιγμές αληθινής τέχνης, όσα και τα τραγούδια του. 

Με ποιον τρόπο θα συμπράξετε στην παράστασή σας στις 30 Σεπτεμβρίου με τη Δήμητρα Σελεμίδου («παιδί» της τέταρτης Ακρόασης της Μικρής Άρκτου) αλλά και με το Φωνητικό σύνολο σπουδαστών της Σχολής Θεάτρου 10Θ;

«Η Δήμητρα Σελεμίδου είναι μία πολύ σπουδαία ερμηνεύτρια και είναι μεγάλη η χαρά μου, που θα βρεθούμε να τραγουδήσουμε μαζί επί σκηνής, τιμώντας έναν δημιουργό, που θαυμάζουμε και αγαπάμε. Μαζί με την Δήμητρα και το δεκαμελές φωνητικό σύνολο σπουδαστών της Σχολής Θεάτρου 10Θ (πρόκειται για τους Σιμόνη Γεωργίτση, Φρόσω Ζαρίφη, Έφη Ιωαννίδου, Παναγιώτη Καραΐσκο, Αλέξη Κουτσοχέρα, Ζωηνίκη Μαργαρώνη, Κωνσταντίνο Μπεφάνη, Απόστολο Πραφτσιώτη, Νίκο Τσιότσιο και Μαρτασώ Τσότρα) έχουμε καταρτίσει ένα πρόγραμμα με τραγούδια σε στίχους του Παρασκευά με άξονα το άλμπουμ «Της ομορφιάς το άγριο φιλί» αλλά και μέρος του συνόλου της δισκογραφίας του».

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες δυσκολίες που καλείται να αντιμετωπίσει ένας νέος τραγουδιστής στην Ελλάδα του 2024;

«Δυσκολίες πάντα υπήρχαν, σε κάθε εποχή, και για διαφορετικούς λόγους. Όποιες κι αν είναι αυτές (κατάρρευση της μουσικής βιομηχανίας και της δισκογραφίας, απαξίωση του εγχώριου ρεπερτορίου, απομυθοποιητική εποχή, διαμόρφωση κατάστασης υποκουλτούρας και αποχαύνωσης του κοινού) νομίζω ότι αυτό που χρειάζεται να κάνει ένας νέος άνθρωπος που θέλει να ασχοληθεί με το τραγούδι είναι να ασχοληθεί σοβαρά, με πείσμα, επιμονή και υπομονή. Απαιτείται βέβαια το ταλέντο, η γνώση του αντικειμένου του, αλλά και πολλή δουλειά, σωστή κρίση στις επιλογές και στην προβολή της δουλειάς του, και τύχη».

Ποιους καλλιτέχνες θαυμάζετε πιο πολύ; Ποιοι ερμηνευτές έχουν ασκήσει τη μεγαλύτερη επιρροή στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεστε την τέχνη του τραγουδιού;

«Δεν θα ήθελα να μπω στη διαδικασία της ονοματολογίας, για πολλούς λόγους. Θα σας περιγράψω όμως τα κύρια γνωρίσματά τους και θα καταλάβετε. Αναφέρομαι καταρχάς σε Καλλιτέχνες που υπηρετούν την τέχνη της μουσικής και του τραγουδιού. Είναι εκείνοι που εξέλιξαν/εξελίσσουν τις δεξιότητές τους, το ταλέντο τους, με δουλειά και με μυαλό, και εξελίχθηκαν/ εξελίσσονται, μέσω της τέχνης, ως άνθρωποι. Εκείνοι που δεν εφησύχασαν/εφησυχάζουν από μία επιτυχία και που η φήμη τους δεν τους αλλοίωσε – αλλοιώνει. Εκείνοι που ρίσκαραν/ρισκάρουν, αδιαφορώντας για το ρεύμα της εποχής ή το εφήμερο σουξέ. Είναι εκείνοι που, μέσω της προσωπικότητάς τους και της όποιας επιρροής τους στο κοινό, δρουν θετικά στην κοινωνία και γίνονται πρότυπα καλλιτεχνών και πολιτών».