O όμιλος Stellantis, δια στόματος του επικεφαλής του, Carlos Tavares δηλώνει ότι ήδη έχει προβεί και θα εξακολουθήσει να εργάζεται σκληρά προκειμένου να αποφύγει το ενδεχόμενο να κλείσει εργοστάσια.
«Έχουμε λάβει πολλά αντιδημοφιλή μέτρα τα τελευταία χρόνια προκειμένου να αποφύγουμε δεινές καταστάσεις όπως αυτή που βρίσκεται ο όμιλος VW», τόνισε χωρίς περιστροφές ο πορτογάλος επικεφαλής του ομίλου Stellantis.
«Έχουμε δεχτεί κριτική για αυτό και για αποφάσεις που δεν γίνονταν πάντοτε αντιληπτές», συμπλήρωσε ο C. Tavares τονίζοντας ότι το «κλειδί» βρίσκεται στην εξίσωση των τιμών ηλεκτροκίνητων μοντέλων με τα βενζινοκίνητα.
Εν είδει υπενθύμισης ο όμιλος Stellantis σχηματίστηκε το 2021 από την συγχώνευση των ομίλων Fiat-Chrysler και PSA. Έκτοτε ο νέος όμιλος έχει προβεί σε μείωση του δυναμικού του στην Ευρώπη κατά σχεδόν 20.000 εργαζόμενους μέσω, ωστόσο, προγραμμάτων εθελούσιας εξόδου.
Σε ό,τι αφορά τον όμιλο VW, πριν λίγο καιρό ανακοινώθηκε ότι σχεδιάζει το κλείσιμο εργοστασίων της φίρμας VW σε ευρωπαϊκό έδαφος για πρώτη φορά στην 87χρονη ιστορία της, επικαλούμενη τις αυξημένες τιμές ενέργειας, το αυξημένο κόστος εργατικού δυναμικού στη Γερμανία σε συνδυασμό με τις υψηλές επενδύσεις που απαιτεί η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση καθώς και τον ολοένα αυξανόμενο ανταγωνισμό συνδυαστικά με την κάμψη στα EV που παρατηρείται στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η ανακοίνωση της VW πυροδότησε αυτονόητα ανησυχία ότι και άλλοι ευρωπαίοι κατασκευαστές θα μπορούσαν να εξετάσουν ανάλογες πρακτικές προκειμένου να ελέγξουν την παραγωγή των εργοστασίων τους εν μέσω ενός δυσμενέστερου οικονομικού περιβάλλοντος αλλά και του αυξημένου ανταγωνισμού από την Ασία στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
«Εργαζόμαστε πολύ σκληρά προκειμένου να αποφύγουμε ανάλογες καταστάσεις, ωστόσο είναι το μέλλον που θα δείξει τελικώς αν θα μπορέσουμε να αποφύγουμε τα προβλήματα ή όχι. Είναι πολύ νωρίς για να προδικάσουμε το όποιο αποτέλεσμα», κατέληξε ο C. Tavares σε δηλώσεις του από το Τορίνο όπου βρέθηκε για τα εγκαίνια του σκέλους επαγγελματικών του ομίλου, Pro One.