Μετά το SUV Eletre, την επιβλητική Emeya και φυσικά την εκτός συναγωνισμού λόγω hypercar υπόστασης καταιγιστική Eviya, η Lotus αποφάσισε να στραφεί σε μια κατηγορία με την οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη, αυτή των ελαφρών sportscars, αν και αυτή την φορά σε ηλεκτρικό μοτίβο, παρουσιάζοντας τo πρωτότυπο Theory 1 το οποίο αποτελεί προπομπό μιας αντίστοιχης έκδοσης παραγωγής.
Οι πρώτες συστάσεις αναφέρουν ως κύρια επιρροή του Theory 1 τόσο στην εμφάνιση όσο και στην τεχνολογική λογική την κλασική πια Esprit αν και στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα ηλεκτρικό supercar 1.000 ίππων.
Επωφελείται από ένα δίδυμο ηλεκτρικών μοτέρ αντίστοιχης ονομαστικής ισχύος τα οποία τροφοδοτούνται από μπαταρία 70 kWh και χάρη στην λογική ελαφριάς κατασκευής του Theory 1, υπόσχονται καταιγιστικές επιδόσεις που συνοψίζονται στη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα.
Παράλληλα η μέγιστη ταχύτητα του concept διαμορφώνεται σε 320 χλμ./ώρα ενώ για την ιστορία, η ηλεκτρική αυτονομία του ανέρχεται στο καθ΄όλα αξιοπρεπές με δεδομένους τους παραπάνω αριθμούς, μέγεθος των 402 χλμ.
Πλην των εντυπωσιακών επιδόσεων το Theory 1, επιφυλάσσει και μια εντελώς διαφορετική και καινοτόμο προσέγγιση σε ό,τι αφορά την εμπειρία που υπόσχεται να προσφέρει το τριθέσιο εσωτερικό του σε όλους τους επιβαίνοντες.
Μαζί με το Theory 1 κάνει πρεμιέρα ένα ολιστικό σύστημα ονόματι Lotuswear το οποίο υπόσχεται να επαναπροσδιορίσει την έννοια της διάδρασης ανάμεσα σε άνθρωπο και μηχανή καθώς πρόκειται για ένα ειδικής κατασκευής, ιδιαίτερα ελαφρύ και μαλακό στην υφή, υλικό επένδυσης οποίο επιτρέπει στους επιβαίνοντες να αλληλεπιδρούν με το όχημα και να τους εξασφαλίζει την μέγιστη δυνατή άνεση αλλά και διαισθητική χρήση.
Για παράδειγμα το συγκεκριμένο υλικό που επενδύει το τιμόνι μπορεί μέσω δονήσεων να καθοδηγήσει τον οδηγό στην ιδανική γραμμή σε μια στροφή ενώ συνδυαστικά και με τα υπόλοιπα συστήματα επιτήρησης του Theory1, το βασισμένο σε AI σύστημα ελέγχου μπορεί να επιλέξει το ιδανικό κάθε φορά πρόγραμμα οδήγησης αναλόγως και με τις συνθήκες.
Να σημειωθεί ότι το Theory 1 διαθέτει hardware από πολυάριθμους αισθητήρες και κάμερες που εγγυώνται περιμετρική θέαση και έλεγχο ανά πάσα στιγμή χάρη και στην ταχύτητα επεξεργασίας δεδομένων με την συνδρομή ενός επεξεργαστή της Nvidia.
Πλην της παραπάνω καινοτομίας το σύστημα Lotuswear, περιλαμβάνει και ενεργά προσκέφαλα κατασκευασμένα από ανθρακόνημα, προϊόντα τρισδιάστατης εκτύπωσης και εφοδιασμένα με ένα καινοτόμο σύστημα ήχου το οποίο φέρει την υπογραφή της KEF και υπόσχεται να προσφέρει μια πρωτόγνωρη και εξατομικευμένη εμπειρία σε κάθε επιβάτη ξεχωριστά.
Να σημειωθεί ότι το εν λόγω σύστημα αναλόγως και με τις προτιμήσεις καθενός από τους επιβαίνοντες, μπορεί να προσφέρει είτε ένα εντονότερο βίωμα που να ενισχύει την εμπειρία ταχύτητας και επιδόσεων του Theory 1 είτε ακόμα και να προσφέρουν noise cancelling αλλά και βελτιωμένη ηχητική εμπειρία με την χρήση του συστήματος ψυχαγωγίας.
Την hi-tech εικόνα συμπληρώνει ένα σύστημα που αποτελείται OLED οθόνες στο εξωτερικό του αυτοκινήτου και, ανάλογα με την συνθήκη φροντίζει για την αλληλεπίδραση του αυτοκινήτου με τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου.
Σε ό,τι αφορά τα πιο «χειροπιαστά» χαρακτηριστικά του, να σημειωθεί ότι εκτός από τα όσα μπορεί να συμπεράνει κανείς από την σφηνοειδή εικόνα του που θυμίζει κλασικά κεντρομήχανα sportscar, τo Theory1 αποτελεί ένα τετράτροχο με μήκος 4,49 μέτρων, πλάτος 2,0 μέτρων και ύψος μόλις 1,14 μ. Στις λεπτομέρειες, θα μπορούσε να εντοπίσει κανείς αμυδρές επιρροές από την σχεδίαση των Lamborghini στον τρόπο ένταξης των φωτιστικών σωμάτων στον σχεδιασμό και από την Bugatti sτον τρόπο που οι καμπύλες διαδέχονται τις ακμές στο αμάξωμα του βρετανικού ηλεκτρικού sportscar.
Παρεμπιπτόντως το καινοτόμο σύστημα φωτισμού, τεχνολογίας laser τόσο εκτός όσο και στο εσωτερικό εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Kyosera SLD Laser.
Όπως και να έχει με τους συνειρμούς και τον σχεδιασμό τα οποία ούτως ή άλλως ενέχουν μια υποκειμενικότητα, σε απόλυτα μεγέθη το Theory 1 έχει βάρος μικρότερο των 1.600 κιλών χάρη στον συνδυασμό υλικών όπως το ανθρακόνημα, το φάιμπεργκλας βασισμένη σε κυτταρίνη, το τιτάνιο, το και διάφορες επιστρώσεις από ανακυκλωμένες πρώτες ύλες όπως ο πολυεστέρας, το καουτσούκ και το αλουμίνιο. Να σημειωθεί ότι η Lotus έβαλε ένα ιδιότυπο στοίχημα σε ό,τι αφορά την κατασκευή του συγκεκριμένου concept car καθώς αντί των 100 και πλέον διαφορετικών υλικών που χρησιμοποιούνται συνήθως στην κατασκευή ενός concept car, η βρετανική φίρμα αποφάσισε να χρησιμοποιήσει μόλις 10.
Tις προδιαγραφές του Theory 1 συμπληρώνουν ελαστικά Pirelli P Zero Elect τα οποία εφοδιάζουν επίσης τις Eletre και Emeya, πίσω από τα οποία βρίσκεται ένα σύστημα πέδησης σχεδιασμένο από την AP Racing, αποτελούμενο από carbon κεραμικά δισκόφρενα και σφυρήλατες δαγκάνες Monoblock από αλουμίνιο.