Κάποτε ήταν το κόσμημα των θαλασσών, ωστόσο σήμερα βρίσκεται ημιβυθισμένο στην Σικελία και περιμένει την μοίρα του. Ο λόγος για το «Αίολος Κεντέρης», το ταχύπλοο που ήρθε για να αλλάξει το χάρτη στη διασύνδεση των ελληνικών νησιών κάνοντας τα ταξίδια πιο γρήγορα.

Ωστόσο, η πορεία του δεν ήταν η ανάλογη λόγω των πολλών προβλημάτων που δημιουργούνταν από τα απόνερά του. Έτσι, αφού άλλαξε ιδιοκτησία, έφτασε σήμερα στο σημείο να βρίσκεται σε τραγική κατάσταση.

Ένας εξερευνητής μπήκε μέσα στο σκουριασμένο κουφάρι του και κατέγραψε πλάνα από την κατάστασή που επικρατεί μέσα σε αυτό.

@kylesthenix The Jewel of the Aegean, the fastest high speed ferry of its time, reached speeds of 43 knots and created waves so large that it would injure nearby beachgoers. Its prolific history was plagued with omens, and it reached its final resting place in Augusta Bay, Sicily, after NEL Lines went bankrupt and the ship was seized for a debt of 5 million euro. #abandoned #aeoloskenteris #cruiseship #ferry #tragedy #shipwreck #documentary #kylesthenix ♬ ICARUS – Orchestral Version – Tony Ann


Η ιστορία του Αίολος Κεντέρης

Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 2000 στο Γαλλικό ναυπηγείο Alsthom Leroux Naval S.A. Ήταν το ένα από τα τρία επιβατηγά-οχηματαγωγά «υπερταχύπλοα» που παρήγγειλε η ΝΕΛ. Τα άλλα δύο ήταν το Αίολος Εξπρές ΙΙ (Αργότερα Αίολος Κεντέρης ΙΙ) και το Αίολος Εξπρές (Αργότερα Αίολος Κεντέρης Ι).

Με την παραλαβή του, το πλοίο έγινε η ναυαρχίδα της εταιρείας και θεωρήθηκε τότε το γρηγορότερο πλοίο που λειτούργησε στο Αιγαίο. Δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Λέσβος. Αν και στην αρχή θεωρήθηκε επιτυχές, τελικά όμως άρχισαν να παρουσιάζονται τα πρώτα προβλήματα, όπως παράκτιες ζημιές και απώλειες από τα απόνερα και προβλήματα από τους κινητήρες, κατασκευής Pielstick.

Παρόλο που ήρθε κλιμάκιο από τη Γαλλία για την επισκευή τους, τα προβλήματα παρέμειναν. Τα συχνά ατυχήματα λόγω τον απόνερων, ήταν η αφορμή, ακόμη και να προειδοποιούνται οι λουόμενοι των παραλιών της Χαλκιδικής και του Αιγαίου για τη διέλευσή του, ενώ μετά από σχετική καταγγελία αποφασίστηκε όταν περνάει από παραλίες να κινείται σε απόσταση 10 μιλίων από αυτές και με χαμηλότερη ταχύτητα. Το 2006, αντικαταστάθηκαν οι κινητήρες του, και έτσι το πλοίο, αφού έλαβε το προσωνύμιο «Κόσμημα του Αιγαίου», δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος-Νάξος-Σαντορίνη.

Το 2007 αποφασίστηκε η πώλησή του, μαζί με το Ε/Γ – Ο/Γ Τ/Χ Παναγία Πάρου, στην Pictor Shipping SA έναντι 85 εκατ. δολαρίων, ενώ αυτά ήταν ναυλωμένα στην Ερυθρά Θάλασσα από την ίδια εταιρεία, ενώ τα δύο εναπομείναντα ταχύπλοα «Αίολος Εξπρές» και «Αίολος Εξπρές ΙΙ» έλαβαν το όνομά του («Αίολος Κεντέρης Ι» και «Αίολος Κεντέρης ΙΙ» αντίστοιχα.). Το πλοίο μετονομάστηκε σε Red Sea I, ενώ δρομολογήθηκε στη γραμμή Σαφάγκα-Τζέντα, υπό τη διαχείριση της Namma Lines, συνδέοντας την Αίγυπτο με τη Σαουδική Αραβία.

Το 2016, κι ενώ είχε γυρίσει στην Ελλάδα και επανήλθε στην αρχική του ονομασία, το πλοίο ναυλώθηκε στην Ιταλία, προκειμένου να συνδέσει την Αουγκούστα με τη Βαλέττα Μάλτας. Εκεί ξεκίνησαν εργασίες ανακαίνισης, οι οποίες όμως καθυστέρησαν αρκετά, με αποτέλεσμα το πλοίο να κατασχεθεί για χρέη 5.000.000 ευρώ. Σήμερα, το πλοίο να παραμένει ημιβυθισμένο στη Αουγκούστα Ιταλίας, μεταφερμένο από τη Σαλαμίνα. Οι προσπάθειες απομάκρυνσής του από το λιμάνι, μέχρι στιγμής έχουν αποβεί άκαρπες