H γαλλική φίρμα έχει πλούσια ιστορία σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων και όπως αποδεικνύουν πρόσφατες προϊοντικές της δραστηριότητες όπως το ηλεκτρικά αναγεννημένο Renault 5 και η αντίστοιχη έκδοση Alpine, έχει ιδιαίτερο ταλέντο να επαναφέρει στο σήμερα θρυλικά αυτοκίνητα του παρελθόντος.

Στο ίδιο πνεύμα με αφορμή την έκθεση επαγγελματικών στο Ανόβερο της Γερμανίας, η γαλλική φίρμα παρουσιάζει μια πρωτότυπη ηλεκτροκίνητη εκδοχή του Estafette η οποία αποτελεί την απάντηση των Γάλλων σε ό,τι αφορά την κατηγορία οχημάτων “last mile”, δηλαδή των vans παραδόσεων μέσα στις πόλεις.

Ως υπενθύμιση το Estafette υπήρξε ο πρόγονος του Trafic αποτελώντας το κυρίαρχο μικρό επαγγελματικό van της Renault από το 1959 έως το 1980. Αυτονόητα σε αντίθετα με το βενζινοκίνητο αρχέτυπο, η πρωτότυπη εκδοχή του Estafette υιοθετεί ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο.

Σχεδιαστικά το νέο Estafette μιμείται τις στρογγυλάδες του van από όπου έλκει την καταγωγή του με την Renault να σημειώνει χαρακτηριστικά για τις καμπύλες ότι «η σχεδίαση των ψυγείων Smeg συναντά τους τέσσερις τροχούς σε ένα πολυτελές παιχνίδι».

Αν και το Estafette έχει ανάλογο μέγεθος με το Kangoo σε μήκος, το αυξημένο ύψος του (2,59 μέτρα) δημιουργεί ένα σχεδόν αχανή χώρο στο εσωτερικό ο οποίος ανέρχεται σε όγκο 7,1 μέτρων δηλαδή είναι ανάλογος του μεσαίου Trafic.

H πρόσβαση στον χώρο φόρτωσης επιτυγχάνεται μέσω πλευρικής κυλιόμενης πόρτας και μιας καινοτόμου πίσω πόρτας που έχει σχεδιαστεί με την λογική του «ρολού». Σύμφωνα με τη Renault η συγκεκριμένη διάταξη έχει επιλεγεί προκειμένου η φόρτωση να γίνεται από την πίσω πόρτα και η εκφόρτωση από την πλευρική ούτως ώστε, το Stafette να συμβαδίζει με την συνήθη συνθήκη φόρτωσης/εκφόρτωσης σε αστικό περιβάλλον.

Στις σχεδιαστικές λεπτομέρειες ξεχωρίζουν το έντονα καμπύλο παρμπρίζ που υπόσχεται αυξημένη περιμετρική ορατότητα, η pop-up γυάλινη οροφή για περισσότερη φωτεινότητα ενώ την εικόνα συμπληρώνει η διχρωμία και το φωτιζόμενο σήμα της Renault.

Στο εσωτερικό οι Γάλλοι έχουν επιλέξει μια απολύτως σύγχρονη προσέγγιση με ένα περιστρεφόμενο κάθισμα για τον οδηγό για ευκολία στην πρόσβαση καθώς και ένα σχεδιασμό με πλήθος αποθηκευτικών χώρων οι οποίοι είναι εύκολα προσβάσιμοι και αξιοποιήσιμοι με δεδομένο ότι και το ύψος του van επιτρέπει στον οδηγό να σταθεί όρθιος στο εσωτερικό του με την προϋπόθεση βέβαια ότι το δικό του ύψος δεν ξεπερνά το 1,9 μ.

Στο ταμπλό παρεπιδημούν πλήθος οθόνες, από την επτά ιντσών οθόνη για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, την κεντρική οθόνη των 12,0 ιντσών και τις δύο ακόμα οθόνες των 10,0 ιντσών που τροφοδοτούνται με δεδομένα από τις κάμερες οπισθοπορείας δίνοντας μια περιμετρική θέαση στον οδηγό.

Να σημειωθεί ότι το Estafette έχει βασιστεί στην ηλεκτρονική αρχιτεκτονική για τα ηλεκτρικά Software Defined Vehicles και είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει απρόσκοπτη συνδεσιμότητα σε διαχειριστές στόλων, περιλαμβάνοντας στο τεχνολογικό παλμαρέ του υπηρεσίες τηλεματικής και πολλές υπηρεσίες βασισμένες σε cloud που σημαίνουν και την συνεχή αναβάθμισή των χαρακτηριστικών του μέσω over-the air updates.

Προς το παρόν η Renault δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα λεπτομέρειες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του συνόλου ωστόσο έχει φροντίσει να επιβεβαιώσει ότι πρόκειται για ένα μοντέλο που θα οδηγηθεί στην παραγωγή προσφέροντας ανάλογα χαρακτηριστικά με το πρωτότυπο.

Να σημειωθεί επίσης ότι η αναβίωση του Estafette εντάσσεται στο πλαίσιο της συνεργασίας Volvo, Renault και CMA για την κατασκευή ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων.