Aν και πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη εκφράσει την αντίθεση και τις ανησυχίες τους εν όψει της εφαρμογής των νέων, αυστηρότερων ευρωπαϊκών προδιαγραφών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που θα ισχύσουν από το 2025, ο όμιλος Stellantis δηλώνει την διαφωνία του σε οποιαδήποτε υπαναχώρηση από μέρους της ΕΕ.
«Θα ήταν σουρεαλιστικό να αλλάξουν οι κανόνες τώρα. Όλοι γνωρίζουν τους κανόνες εδώ και πολύ καιρό και είχαν τον χρόνο να προετοιμαστούν. Πλέον είναι η ώρα να αγωιστούμε», τόνισε ο επικεφαλής του ομίλου Carlos Tavares συμπληρώνοντας την επίσημη ανακοίνωση της Stellantis εκπρόσωπος της οποίας ανακοίνωσε ότι αντί μιας ενδεχόμενης υποχώρησης της ΕΕ «καλύτερο θα ήταν να εξακολουθήσουν οι κρατικές επιδοτήσεις που θα ενθαρρύνουν την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων από το κοινό»
Υπενθυμίζεται ότι οι νέες προδιαγραφές προβλέπουν την μείωση του μέσου όρου εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα του στόλου πωληθέντων οχημάτων κάθε εταιρείας για το 2025, από τα 106,6 γρ./χλμ. που ίσχυαν το 2023 σε 95 γρ./χλμ.
Σε πλήρη αντίθεση με τα ζητούμενα του ομίλου Stellantis, o ΑCEA (Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου) δια μέσου του προέδρου του και επικεφαλής της Renault, Luca de Meo, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να φανεί ευέλικτη σε σχέση με τους επικείμενους στόχους εκπομπών ρύπων.
«Η ΕΕ βρίσκεται σε μια δίνη η οποία προκλήθηκε από την χαμηλή ζήτηση για ηλεκτροκίνητα σε συνδυασμό με τον αθέμιτο ανταγωνισμό από κατασκευαστές τρίτων χωρών και η οποία συνεπάγεται ότι η ευρωπαϊκή βιομηχανία δεν θα είναι σε θέση να ανταποκριθεί στους στόχους εκπομπών ρύπων», φέρεται να αναφέρει το προσχέδιο επιστολής που θα αποσταλεί στην Κομισιόν σύντομα από μέρους του ACEA.
«Ως αποτέλεσμα η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα αναγκαστεί να μειώσει δραστικά την παραγωγή κάτι που θα απειλήσει εκατομμύρια θέσεις εργασίας, θα βλάψει τους καταναλωτές την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα αλλά και την οικονομική ασφάλεια», αναφέρεται επίσης στο ίδιο έγγραφο που είδε το φως της δημοσιότητας.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ACEA τα νέα όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα θα αναγκάσουν την αυτοκινητοβιομηχανία να μειώσει την παραγωγή κατά περίπου δύο εκατομμύρια οχήματα ή να βρεθεί αντιμέτωπη με πρόστιμα τα οποία θα ανέλθουν σε έως 13 δισεκατομμύρια ευρώ για τα «πολιτικά» οχήματα και άλλα τρία δισεκατομμύρια ευρώ για την κατηγορία των vans.
Την άποψη του Luca de Meo και του ACEA, συμμερίζεται απολύτως και ο όμιλος VW ο οποίος βρίσκεται σε κατάσταση περιδίνησης εξετάζοντας για πρώτη φορά στην ιστορία του το κλείσιμο εργοστασίων της ομώνυμης φίρμας σε γερμανικό έδαφος. Ο πρόεδρος του ομίλου VW Hans Dieter Pötsch, ανέφερε προσφάτως σε εκδήλωση στη Βιέννη ότι οι στόχοι «πρέπει να προσαρμοστούν στην πραγματικότητα».
«Η ηλεκτροκίνηση είναι δεδομένα το μέλλον της ιδιωτικής κινητικότητας, ωστόσο οι πολιτικοί έθεσαν στόχους για την αυτοκινητοβιομηχανία χωρίς αυτοί να συνοδεύονται από την κατάλληλη υποδομή και χωρίς να λαμβάνουν υπόψη κατά πόσο οι καταναλωτές είναι έτοιμοι να αποδεχτούν αυτή την αλλαγή» δήλωσε το στέλεχος του ομίλου VW.
Να σημειωθεί ότι ο όμιλος Stellantis έχει αποσυρθεί από τον ACEA από το 2022.