H δεύτερη μεγαλύτερη βάσει πωλήσεων κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely εξετάζει το ενδεχόμενο κατασκευής νέου εργοστασίου στην ευρωπαϊκή επικράτεια χωρίς όμως προς το παρόν να έχουν ληφθεί οι σχετικές αποφάσεις.
«Δεν είμαστε ακόμα 100% σίγουροι», δήλωσε Li Chuanhai, υψηλά ιστάμενο στέλεχος του κινεζικού ομίλου σε ερώτηση σχετικά με τις προθέσεις της Geely για την παραγωγή στην Ευρώπη.
Αυτό που έχει γίνει πάντως γνωστό είναι ότι η Geely βρίσκεται ήδη σε συνομιλίες με την νέα πολωνική κυβέρνηση με την προοπτική κατασκευής ενός εργοστασίου ηλεκτρικών οχημάτων όπου θα υπάρχει και κρατική συμμετοχή, αν και πολωνοί αξιωματούχοι έχουν δηλώσει, νωρίτερα μέσα στην χρονιά, την αντίθεσή τους, τονίζοντας ότι η Geely δεν αποτελεί την ιδανική περίπτωση εταίρου.
Σε κάθε περίπτωση, η Πολωνία δεν αποτελεί την μοναδική διέξοδο για την Geely καθώς όπως επεσήμανε ο Li Chuanhai «Έχουμε πολλές δυνατότητες» χωρίς ωστόσο να ανοίξει περισσότερο τα χαρτιά του σε σχέση με το εάν βολιδοσκοπεί και άλλες ευρωπαϊκές χώρες και ποιες.
Με βάση τις πωλήσεις του 2023, η Geely είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας μετά την BYD και, ως γνωστόν, ιδιοκτήτρια των Volvo, Polestar, Lotus, Lynk&Co, Zeekr αλλά και της LEVC των λονδρέζικών ταξί μεταξύ άλλων ενώ συνεργάζεται, σε κοινοπραξία με τη Renault για την κατασκευή αυτοκίνητων και κινητήρων εσωτερικής καύσης κατέχοντας παράλληλα μερίδια στις Mercedes-Benz και το ήμισυ της smart αλλά και μερίδιο στην Aston Martin.
Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς η παραπάνω συστοιχία συνεργασιών της εξασφαλίζει ήδη ένα βήμα σε ευρωπαϊκό έδαφος και ένα ισχυρό επιχείρημα σε περίπτωση που θέλει να επεκτείνει περαιτέρω τις δραστηριότητές της σε ευρωπαϊκό έδαφος.
Πλην των παραπάνω, η Geely δημιούργησε ήδη μια ακόμα βάση στη Φρανκφούρτη η οποία θα αξιοποιηθεί ως κέντρο δοκιμών για 13 νέα μοντέλα με εναλλακτικές τεχνολογίες, από απλά υβριδικά έως αυτοκίνητα με τεχνολογία κυψελών καυσίμου, αξιολογώντας τις επιδόσεις τους και σε σχέση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα πιστοποίησης.
Η Geely αποτελεί την τελευταία σε μια μακρά σειρά αυτοκινητοβιομηχανιών από την Κίνα που εν μέσω αυξανόμενων πιέσεων και δασμών, σχεδιάζουν να μεταφέρουν παραγωγή στην Ευρώπη. Ενδεικτικά η BYD έχει δρομολογήσει ήδη την κατασκευή εργοστασίου ηλεκτρικών και υβριδικών «πολιτικών» οχημάτων στην Ουγγαρία με την προοπτική να ανοίξει τις πύλες του το 2026 ενώ ήδη από το 2016 παράγει ηλεκτρικά λεωφορεία σε ευρωπαϊκό έδαφος.
Η Chery έχει ήδη συνάψει συμφωνία προκειμένου να αποκτήσει το πρώην εργοστάσιο της Nissan στην Βαρκελώνη το οποίο θα αναλάβει την παραγωγή αυτοκινήτων της φίρμας Omoda ενώ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την ιταλική κυβέρνηση με την προοπτική κατασκευής ενός εργοστασίου στην Ιταλία. Σε διαπραγματεύσεις με την ιταλική κυβέρνηση βρίσκεται και η Donngfeng η οποία αναζητά εργοστάσιο με δυναμικότητα παραγωγής 100.000 μονάδων.
Η εταίρος του ομίλου Stellantis, Leapmotor διαθέτει ήδη χάρη στην συγκεκριμένη συνέργεια βάση στην Ευρώπη καθώς η παραγωγή του ηλεκτρικού city car T03 έχει ήδη ξεκινήσει στο εργοστάσιο του ομίλου, στο Tychy της Πολωνίας.
Αντιστοίχως η SAIC, ιδιοκτήτρια της MG, μεταξύ πολλών άλλων έχει ήδη μπει στη διαδικασία αναζήτησης βιομηχανικής βάσης σε ευρωπαϊκό έδαφος με δεδομένο ότι αποτελεί και τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αυτοκινήτων στην Ευρώπη εκ Κίνας αλλά και ότι οι στην περίπτωση της οι ευρωπαϊκοί δασμοί έχουν διαμορφωθεί προς το παρόν σε 35,3% συν το υφιστάμενο 10%.
Σε ευρωπαϊκή βάση προσανατολίζεται και η εταίρος της VW, Xpeng η οποία έχει ανακοινώσει ότι βρίσκεται στα αρχικά στάδια επιλογής χώρας για την κατασκευή ενός εργοστασίου στη γηραιά ήπειρο.