«Πρέπει να ζήσεις ή να πεθάνεις όταν η ζωή σου έχει ουσιαστικά τελειώσει; Σας ευχαριστώ πολύ» Με αυτά τα λόγια ο Πέδρο Αλμοδόβαρ έκλεισε τον ευχαριστήριο λόγο του έχοντας μόλις παραλάβει τον Χρυσό Λέοντα του 81ου Κινηματογραφικού Φεστιβάλ Βενετίας για την ταινία του «The room next door» (Το δωμάτιο της διπλανής πόρτας).

Η ταινία στην οποία πρωταγωνιστούν η Τίλντα Σουίντον και η Τζούλιαν Μουρ διαχειρίζεται με τρομερό σεβασμό το επίμαχο θέμα της ευθανασίας. Αυτός είναι ο πρώτος Χρυσός Λέοντας που κερδίζει ταινία του αγαπητού σε όλο τον κόσμο Ισπανού σκηνοθέτη και είναι βέβαιο, ότι η ταινία – που επίσης είναι η πρώτη αγγλόφωνη μεγάλου μήκους αλλά «με ισπανικό πνεύμα» όπως είπε ο ίδιος – έχει ήδη κάνει το πρώτο βήμα της προς τα Οσκαρ της προσεχούς χρονιάς.

Με το χαρακτηριστικά αυστηρό αλλά συγχρόνως φιλικό στιλ της η Γαλλίδα ηθοποιός Ιζαμπέλ Υπέρ, πρόεδρος της φετινής κριτικής επιτροπής έκανε όλες τις ανακοινώσεις των βραβευθέντων, αφού είπε στην εισαγωγή της ότι «το σινεμά βρίσκεται σε σπουδαία φόρμα»

Πολλές από τις ταινίες που το «ΒΗΜΑ» είχε προβλέψει ότι θα είναι στα βραβεία, πράγματι ήταν. Δύο έχουν σκηνοθετηθεί από γυναίκες. Η ιταλική «Vermiglio» της Μάουρα Ντελπέρο, ένα οικογενειακό δράμα τοποθετημένο σε κάποια ορεινή περιοχή της Ιταλίας στα τελευταία χρόνια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου απέσπασε το μεγάλο βραβείο της επιτροπής και η ταινία «April» από την Γεωργία, σε σκηνοθεσία Ντεα Κουλουμπεγκασβίλι που απέσπασε τον Αργυρό Λέοντα – Ειδικό βραβείο της επιτροπής.

Στην Κίντμαν το Copa Volpi γυναικείας ερμηνείας

Στους ηθοποιούς τώρα. Η απούσα από την τελετή Νικόλ Κίντμαν βραβεύτηκε με το Copa Volpi γυναικείας ερμηνείας για την ταινία «Babygirl», όπου δίνει μια γενναία ερμηνεία παίζοντας την γυναίκα που αναζητά το σεξ με έναν νεότερό της άντρα. Το βραβείο παρέλαβε η σκηνοθέτις της ταινίας, Χαλίνα Ρέιν η οποία μη μπορώντας να κρύψει τα δάκρυά της ανακοίνωσε ότι η απουσία της Κίντμαν οφείλεται στον θάνατο της μητέρας της.

Ο Βενσάν Λιντόν νικητής στους άντρες ηθοποιούς

Στους άντρες ηθοποιούς νικητής με το Copa Volpi ήταν ο σπουδαίος Γάλλος ηθοποιός Βενσάν Λιντόν για τον ρόλο του πατέρα ενός παιδιού με νεοναζιστικές τάσεις στην ταινία «Ο ήσυχος γιός». Ο Λιντόν ευχαρίστησε τέσσερις φορές την Ιζαμπέλ Υπέρ, πρόεδρο της φετινής κριτικής επιτροπής, φίλησε από δύο φορές όλα τα μέλη της επιτροπής και ξεπέρασε κάθε επιτρεπτό χρονικό όριο σε μια ομιλία που νόμιζες ότι δεν θα τελειώσει ποτέ. Ηταν όμως πολύ συγκινητικός και μάλιστα έκανε ως και χιούμορ για τα τικ του προσώπου του που τον ταλαιπωρούν (τα οποία όμως ως δια μαγείας εξαφανίζονται.

Τον Αργυρό λέοντα καλύτερης σκηνοθεσίας κέρδισε ο Αμερικανός σκηνοθέτης Μπρέιντι Κορμπέ για την ταινία «The brutalist», ένα έπος διάρκειας τρεισήμισι ωρών που αναφέρεται στην προσπάθεια ενός Ούγγρου αρχιτέκτονα (Εντριαν Μπρόντι) να βρει τον δρόμο του ως πρόσφυγας στις Ηνωμένες Πολιτείες μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ο Αργυρός Λέοντας βραβείο σεναρίου είχε ξεκάθαρα πολιτικό χρώμα και δόθηκε στους Μουρίλο Χάουζερ και Χέκτορ Λορέγκα για την ταινία «Είμαι ακόμα εδώ» του Βραζιλιάνου Βάλτερ Σάλες, η οποία πραγματεύεται την εποχή της δικτατορίας στην Βραζιλία με κεντρικό πρόσωπο μια γυναίκα (Φερνάντα Τόρες). Τέλος, ένας ακόμη Γάλλος ηθοποιός ο Πολ Κιρσέρ, γιός της Ιρέν Ζακόμπ και του Ζερόμ Κιρσέ, κέρδισε το βραβείο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι Νέου Ηθοποιού για την ταινία «Leurs enfants apre eux»