Με την σχεδιαστική και τεχνολογική «διάθεση» που θα της εγγυηθεί την πρόσβαση σε ένα ευρύτερο και πιο «οικογενειακό» κοινό η Cupra παρουσιάζει το SUV Terramar που αν και δεν απεμπολεί πλήρως την δυναμική της ισπανικής φίρμας, υιοθετεί ένα πιο mainstream προφίλ που αντικατοπτρίζεται τόσο στην αισθητική και στις διαστάσεις του όσο και στην γκάμα κινητήρων.

     

Αυτή περιλαμβάνει ένα μείγμα από ήπιες υβριδικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις χωρίς να λείπει και η «απλή» βενζίνη. Εφαλτήριο αποτελεί η ήπια υβριδική έκδοση eTSI με τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου απόδοσης 150 ίππων και σε συνδυασμό αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων σε εμπροσθοκίνητη διαμόρφωση.

Δίνει τη σκυτάλη σε δίλιτρους βενζινοκινητήρες του ομίλου VW αναβαθμισμένους ώστε να συμβαδίζουν με τις τελευταίες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων, αποδίδοντας 204 και 265 ίππους και συνδυάζονται με σύστημα τετρακίνησης και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Η δεύτερη θα σηματοδοτείται από τα διακριτικά VZ τα οποία σηματοδοτούν τις ισχυρότερες εκδόσεις των μοντέλων Cupra ενώ το ίδιο θα ισχύσει και για την ισχυρότερη plug-in υβριδική έκδοση.

Οι συγκεκριμένης τεχνολογίας εκδόσεις θα είναι δύο, απόδοσης 204 και 272 ίππων και θα συνδυάζουν τον κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου με ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία 19,4 kWh. H κίνηση στις plug-in εκδόσεις θα μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς ενώ σε ό,τι αφορά την ηλεκτρική αυτονομία αυτή θα διαμορφώνεται σε 112 χλμ. με τη διαδικασία επαναφόρτισης να πραγματοποιείται με ισχύ έως και 50 kW σε ταχυφορτιστή DC ή με 11 kW σε οικιακό σύστημα φόρτισης.

Αφετηρία για το Terramar αποτελεί η αρχιτεκτονική MQB Evo αν και με σαφείς βελτιώσεις οι οποίες περιλαμβάνουν και το σύστημα ανάρτησης το οποίο αποτελείται από γόνατα MacPherson στον μπροστινό άξονα και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω που φροντίζουν χάρη σε μια σειρά συγκεκριμένων ρυθμίσεων να προσφέρουν μια πιο δυναμική συμπεριφορά συνδυαστικά και με μια αντίστοιχης λογικής διαμόρφωση του συστήματος διεύθυνσης. Επιπλέον το Terramar θα προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής αμορτισέρ δύο βαλβίδων τα οποία συνδυαστικά με τα προγράμματα οδήγησης θα εξασφαλίζουν μια ακόμα πιο δυναμική εμπειρία.

Σε σχεδιαστικό επίπεδο το διαστάσεων 4,52 μ. μήκους, 1,86 μ. πλάτους και 1,58 μ. ύψους SUV, διαθέτει όλα τα σχεδιαστικά στοιχεία που συναντάμε και στα υπόλοιπα μοντέλα της Cupra αν και παρατηρώντας τις λεπτομέρειες πρόκειται για ένα πιο «προσγειωμένο» σύνολο. Σε κάθε περίπτωση η «shark nose» όψη είναι εκεί όπως εκεί είναι και ο διακριτός αεροδυναμικός διαχύτης στο πίσω τμήμα μαζί με το μοτίβο των τριγώνων σε όλα τα φωτιστικά σώματα.

Στα ενδότερα, ξεχωρίζει η γνωστή εξίσου δυναμική σχεδιαστική γραμμή η οποία και στην συγκεκριμένη υλοποίηση έχει έναν σαφώς οδηγοκεντρικό χαρακτήρα όπως αποτυπώνεται από την σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας και την κλίση του infotainment. Aυτό έχει διαγώνιο 12,9 ίντσες και βασίζεται σε αναβαθμισμένο λογισμικό 3.0 το οποίο εγγυάται υψηλότερη απόκριση αλλά και μεγαλύτερη ευχρησία χάρη στα νέα γραφικά του και στη νέα δομή το μενού. Την εικόνα συμπληρώνουν ψηφιακός πίνακας οργάνων και head-up display ενώ το παρών δίνουν λειτουργικά Android Auto και Apple CarPlay μαζί με σύστημα επαγωγικής φόρτισης κινητών καθώς και ηχοσύστημα 12 ηχείων.

Σε επίπεδο πρακτικότητας, το Terramar είναι ελαφρώς πιο μικρό σε μήκος σε σχέση με το συγγενές τεχνολογικά Tiguan, κάτι που συνδυαστικά και με την διαφορετική αισθητική λογική επηρεάζει και τα σχετικά μεγέθη. Το πορτ μπαγκάζ ξεκινά από τα 540 λίτρα ή 630 λίτρα με τη δυνατότητα κύλισης της δεύτερης σειράς καθισμάτων μεγέθη που στις plug-in υβριδικές εκδόσεις διαμροφώνονται σε 400-490 λίτρα.

Το Terramar επωφελείται από μια ολοκληρωμένη σουίτα  συστημάτων άνεσης, υποβοήθησης και ασφάλειας στα οποία συγκαταλέγονται σύστημα αυτόνομης πέδησης, ενεργο cruise control, σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων, διατήρησης της πορείας στην λωρίδα κυκλοφορίας καθώς και αναγνώρισης της οδικής σήμανσης.