Οι πλαστικές κάρτες-κλειδιά, που ανοίγουν τα δωμάτια που κάνουμε κράτηση στα ξενοδοχεία όταν πάμε διακοπές, αργοπεθαίνουν.

Ιδίως την περίοδο της πανδημίας, που το άγγιγμα ήταν ταμπού, οι κάρτες αυτές άρχισαν να αντιμετωπίζονται με επιφυλακτικότητα. Μαζί με τις ανησυχίες για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, που κάνουν τις πλαστικές κάρτες-κλειδιά βορά στους χάκερς, το κοκτέιλ γίνεται εκρηκτικό και πολλές αλυσίδες ξενοδοχείων τις αντικαθιστούν πλέον με ψηφιακές επιλογές όπως το Apple Wallet και το Google Wallet.

Οι μεγάλες αμερικανικές αλυσίδες διαθέτουν τη δυνατότητα ψηφιακών κλειδιών εδώ και χρόνια, δίνοντας την επιλογή στους πελάτες να αποθηκεύουν τα κλειδιά των δωματίων στο πορτοφόλι τους. Η πρόσβαση είναι απλή: ακουμπάς απλά το πίσω μέρος του κινητού σου σε έναν ηλεκτρονικό «αναγνώστη» κοντά στο χερούλι της πόρτας και μπαίνεις αναφέρει το δημοσίευμα του CNBC.

Ωστόσο ειδικοί σε θέματα ασφαλείας προειδοποιούν ότι οι νέες μέθοδοι ξεκλειδώματος μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα. «Τα συστήματα χωρίς κλειδιά μπορούν να φέρουν νέες απειλές για την ασφάλεια του ξενοδοχείου», δήλωσε ο Lee Clark, διευθυντής στο Κέντρο Ανταλλαγής και Ανάλυσης Πληροφοριών για το Λιανικό Εμπόριο και τη Φιλοξενία (RH-ISAC).

Και ενώ οι απειλές μπορούν να περιοριστούν μέσω ρυθμίσεων ελέγχου ασφαλείας, όπως ο έλεγχος ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων (MFA), αυτά τα επιπλέον βήματα μπορούν να προκαλέσουν την γκρίνια των πελατών. «Η μετάβαση σε ψηφιακά συστήματα κλειδαριών -χωρίς κλειδιά- συνεπάγεται σημαντικό κόστος σε εξοπλισμό, εγκατάσταση, συντήρηση και ασφάλεια», δήλωσε ο Clark.

Η έρευνα

Στοιχεία από την έρευνα της J.D. Power για τα ξενοδοχεία διαπίστωσαν ότι μόνο το 14% του συνόλου των επισκεπτών επώνυμων ξενοδοχείων χρησιμοποίησαν ψηφιακά κλειδιά κατά τη διάρκεια της διαμονής τους. Ακόμη και οι επισκέπτες που κατέβασαν την εφαρμογή στο τηλέφωνό τους χρησιμοποίησαν την πλαστική κάρτα-κλειδί.

Η έρευνα έδειξε ότι το 30% των πελατών χρησιμοποιεί ψηφιακό κλειδί και το 70% πλαστική κάρτα. Παρά τη σχετικά αργή υιοθέτηση των ψηφιακών επιλογών από τους πελάτες, τα στοιχεία έδειξαν ότι οι πελάτες χωρίς κλειδιά αισθάνονται πιο ασφαλείς από εκείνους που χρησιμοποιούν πλαστικές κάρτες.

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα με τις κάρτες-κλειδιά, λέει ο Τσαντ Σπένσκι, διευθύνων σύμβουλος της Allthenticate, είναι ότι όταν εντοπίζεται μια ευπάθεια δεν υπάρχει εύκολος τρόπος να επιδιορθωθεί. «Με τα smartphones οι επιδιορθώσεις μπορούν να προωθηθούν σχεδόν αμέσως μέσω του αέρα» ανέφερε.