Aston Martin Vanquish: Σύνοδος κορυφής

Διθέσια αλλά επιβλητική σε μέγεθος, ισορροπώντας ανάμεσα σε GT και sporstcar η νέα Vanquish τοποθετείται στην κορυφή της πυραμίδας φέρνοντας μαζί της και τον ισχυρότερο V12 στην ιστορία της ΑΜ

Οι Βρετανοί επανέρχονται στην Vanquish μετά από μια διακοπή ολίγων ετών, επαναφέροντας την δημοφιλή ονομασία στην γκάμα τους, με όχημα ένα γοητευτικό sportscar με επίκεντρο έναν τοποθετημένο μπροστά νέο V12 κινητήρα με χωρητικότητα 5,2 λίτρων o οποίος συνοδεύεται από τον χαρακτηρισμό του ισχυρότερου V12 από καταβολής του συγκεκριμένου μοτέρ.

Αυτονόητα με δεδομένη την θέση του μοντέλου στην προϊοντική πυραμίδα των Βρετανών, ο κινητήρας αποτελεί μόνο ένα από τους νεολογισμούς και τις εκκεντρικότητες της νέας Vanquish για την οποία η Aston Martin ανακοίνωσε αρχική τιμή 333.000 στερλίνες (σχεδόν 395.000 ευρώ) αλλά και ότι δεν προτίθεται να παράγει παραπάνω από 1.000 μονάδες ετησίως.

Ξεκινώντας αντιστρόφως από τα ενδότερα, ο παραπάνω κινητήρας αποτελεί μια βαρέως βελτιωμένη εκδοχή του ήδη γνωστού V12 καθώς διαθέτει νέα ενισχυμένη κυλινδροκεφαλή σε συνδυασμό με ανασχεδιασμένους σπινθηριστές ενώ νέου σχεδιασμού είναι και τα συστήματα εισαγωγής και εξαγωγής, το σύστημα ψεκασμού.

Τον σχεδόν εξαρχής ανασχεδιασμένο κινητήρα συμπληρώνουν νέοι εκκεντροφόροι καθώς και νέο σύστημα υπερτροφοδότησης το οποίο εγγυάται να ελαχιστοποιήσει τα φαινόμενα υστέρησης αλλά και επωφελείται από μια νέα λειτουργία (Boost Mode) η οποία διαφοροποιεί την πίεση του turbo, εξασφαλίζοντας καλύτερη απόδοση της ισχύος χωρίς ο οδηγός να εξαντλήσει τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ.

Το αποτέλεσμα των παραπάνω είναι απόδοση 835 ίππων και 1.000 Nm ροπής, ισχύς που μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς με την συνδρομή αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων της ZF και την παρέμβαση ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.

\

Σε επίπεδο επιδόσεων, τα παραπάνω μεγέθη μεταφράζονται στη δυνατότητα της Vanquish να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε4 3,3 δευτερόλεπτα και σε μέγιστη ταχύτητα 344 χλμ./ώρα.

Εκτός από τις εξαιρετικά σημαντικές αλλαγές που έχουν συντελεστεί κάτω από το καπό, η Vanquish έχει υποστεί μια συνολική αναθεώρηση των αναλογιών της. Με μήκος 4,85 μ. και μεταξόνιο αυξημένο κατά 8,0 εκατοστά η Vanquish είναι σαφώς μεγαλύτερη σε μέγεθος σε σχέση με το παρελθόν αλλά μεγάλου μεγέθους σε απόλυτες τιμές για ένα αυτοκίνητο που έχει αυστηρά διθέσια διάταξη στο εσωτερικό του. Παρά το επιβλητικό της μέγεθος, το βάρος της διαμορφώνεται σε 1.774 κιλά χάρη στην κατασκευή του αμαξώματος εξολοκλήρου από ανθρακόνημα αλλά και στην γνώριμη αρχιτεκτονική από αλουμίνιο των Βρετανών.

Η ανάρτηση υιοθετεί διάταξη διπλών ψαλιδιών μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω και συνδυάζεται με νέας γενιάς DTX αμορτισέρ της Bilstein τα οποία υπόσχονται μεγάλο φάσμα παραμετροποίησης μεταξύ άνετης και σπορ διαμόρφωσης. Το πλαίσιο υπόσχεται κατά 75% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία υπό πίεση σε σύγκριση με την απερχόμενη DBS την οποία και ουσιαστικά αντικαθιστά η νέα Vanquish, χάρη σε νέες ενισχύσεις στο μπροστινό και στο πίσω τμήμα. Το παζλ συμπληρώνουν τροχοί ελαφρού κράματος 21 ιντσών με ελαστικά της Pirelli ειδικά σχεδιασμένα για την περίσταση. Πίσω τους βρίσκονται carbon κεραμικά δισκόφρενα διάστασης 410 χιλ. μπροστά και 380 χιλ. πίσω τα οποία, σε σχέση με δισκόφρενα από χάλυβα είναι κατά 27 κιλά «ελαφρύτερα».

Σε αισθητικό επίπεδο, η Vanquish εκτός από το επιβλητικό μέγεθός της ξεχωρίζει για την νέα υπερμεγέθη γρίλια της που καταλαμβάνει σχεδόν το σύνολο της όψης της και περιστοιχίζεται μόνο από δύο εισαγωγές οι οποίες εξασφαλίζουν την ψύξη των φρένων. Εισαγωγές αέρα παρεπιδημούν και στο καπό που υιοθετεί μια πιο νοσταλγική σχεδίαση σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν των Aston Martin ενώ απλούστερο είναι και το design της οροφής. Ακόμα μεγαλύτερες είναι οι αλλαγές στο πίσω τμήμα με το χαρακτηριστικό αεροδυναμικό σχήμα και όπου κυριαρχούν οι απολήξεις της εξάτμισης από τιτάνιο, ο αεροδυναμικής διαχύτης και η χαρακτηριστική καμπύλη της πτέρυγας.

Στα ενδότερα το περιβάλλον είναι  πιο οικείο σχεδιαστικά καθώς η Aston Martin επέλεξε μια ανάλογη διαμόρφωση με τα πιο πρόσφατα μοντέλα της με την εξαίρεση ενός νέου βελτιωμένου συστήματος infotainment και της πλήρως ανασχεδιασμένης κεντρικής κονσόλας. Ο χώρος πίσω από τα καθίσματα έχει αξιοποιηθεί για αποσκευές οι οποίες έχουν δημιουργηθεί ειδικά για την έκδοση και συμβάλλουν στην μεγιστοποίηση της χρηστικότητας και την πλήρη αξιοποίηση του μικρού πορτ μπαγκάζ των 248 λίτρων.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.