H γερμανική φίρμα, πιστή στην υπόσχεσή της, κάνει τα αποκαλυπτήρια της νέας, τρίτης κατά σειρά γενιάς του Q5 δείχνοντας την «προσοχή» που απαιτεί το γεγονός ότι αποτελεί το πλέον δημοφιλές μοντέλο της παγκοσμίως αλλά και αυτή φυσικά που επιβάλλεται από το μέγεθος και το status του SUV.

Ξεκινώντας από τα ενδότερα, το Q5 έχει ως αφετηρία την αρχιτεκτονική Premium Platform Combustion (PPC), όντας το δεύτερο μετά το πρόσφατο και τεχνολογικά συγγενές Α5, μοντέλο της Audi που αξιοποιεί την συγκεκριμένη πλατφόρμα.

Όπως εύκολα υποθέτουν οι εξοικειωμένοι με τις εξελίξεις στη γερμανική φίρμα, σε αντίθεση με το Q6 e-tron και ως σηματοδοτούμενο από μονό διακριτικό αριθμό, το Q5 θα φιλοξενεί στην αθέατη πλευρά του κινητήρες εσωτερικής καύσης αν και σε συνδυασμό με υβριδική τεχνολογία σε διαφορετικές μορφές.

Ξεκινώντας από την εξωτερική του εμφάνιση το Q5, υιοθετεί μια σαφώς δυναμικότερη αισθητική γραμμή με πολύ περισσότερες ακμές και μυώδεις λεπτομέρειες σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του, στοιχεία εφαρμοσμένα με τέτοιο τρόπο που να τονίζουν ακόμα περισσότερο τον SUV χαρακτήρα αλλά και το μέγεθος του.

Όπως σε όλα τα νεότερα Audi, έτσι και στην περίπτωση του Q5 η Audi έχει επιδείξει ιδιαίτερη φροντίδα στην φωτεινή υπογραφή του μοντέλου. Τα κεντρικά, λεπτά φωτιστικά σώματα αποτελούνται από 15 παραμετροποιήσιμα στοιχεία τα οποία με την σειρά τους δημιουργούν οκτώ διαφορετικές φωτεινές υπογραφές. Αντιστοίχως τα πίσω φωτιστικά σώματα υιοθετούν την ψηφιακή τεχνολογία OLED 2.0 η οποία εμφανίστηκε στα A5 όσο και Q6 και παραλλάζει την φωτεινή εικόνα του Q5, με τα εναλλασσόμενα μοτίβα που προκύπτουν από τα έξι OLED πάνελ που με την σειρά τους αποτελούνται από 266 στοιχεία δημιουργώντας κινούμενες εικόνες προκαθορισμένες βάσει αλγορίθμου.

Για πρώτη φορά το Q5 εισάγει στον σχεδιασμό των αυτοκινήτων ένα σχεδιαστικό νεολογισμό σε ό,τι αφορά το τρίτο φως φρένου καθώς, χάρη στην τεχνολογία του όταν ανάβει αντανακλά συμμετρικά στο πίσω παρμπρίζ, λειτουργώντας ως μια επιπλέον προειδοποίηση στον οδηγό που ακολουθεί και χωρίς αυτό να φαίνεται ή να ενοχλεί τον οδηγό του Q5.

Σε ό,τι αφορά τις αναλογίες του μοντέλου, με εξαίρεση το μήκος που έχει αυξηθεί κατά 3,5 εκατοστά σε 4,717 μ. οι υπόλοιπες διαστάσεις είναι (ύψος 1,651 μ. πλάτος 1,9 μ. και μεταξόνιο 2,82 μ.) είναι σχεδόν ίδιες με την δεύτερη γενιά του μοντέλου.

Με δεδομένη την κοινή πλατφόρμα με το A5, το Q5 εφοδιάζεται και με ανάλογους κινητήρες συνδυασμένους με την ήπια υβριδική τεχνολογία MHEV η οποία παρά το γεγονός ότι δεν είναι πλήρως υβριδική, εγγυάται αποδοτικότητα εφάμιλλη πλήρως υβριδικών συνόλων.

Αρχικά το Q5 θα είναι διαθέσιμο σε τρεις επιλογές, με κινητήρα βενζίνης 2,0 λίτρων 204 ίππων, diesel ίδιας ισχύος και χωρητικότητας καθώς και το νέας τεχνολογίας V6 TFSI των 3,0 λίτρων ο οποίος εφοδιάζει την έκδοση SQ5 αποδίδοντας 367 ίππους. Κοινή συνισταμένη όλων των παραπάνω κινητήρων αποτελεί ο συνδυασμός τους με παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt, μπαταρία 1,7 kWh καθώς και ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ τοποθετημένο στο σύστημα μετάδοσης το οποίο μπορεί να συνεισφέρει στην ισχύ με έως και 24 ίππους. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι εκδόσεις πλην της βασικής βενζινοκίνητης που είναι εμπροσθοκίνητη επωφελούνται από σύστημα τετρακίνησης. Από το 2025 θα υπάρξουν και δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις με απόδοση 299 και 367 ίππους με αυτονομία που θα ξεπερνά τα 80 χλμ.

Τις προδιαγραφές του νέου Q5 συμπληρώνει βελτιωμένη ανάρτηση αποτελούμενη από πολλαπλούς συνδέσμους μπροστά όσο και πίσω σε συνδυασμό με ένα εξίσου βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης. Διατίθεται και επιλογή «παθητικών» αμορτισέρ FSD τα οποία υπόσχονται μια πιο σπορ οδική συμπεριφορά από τον μπροστινό άξονα και τα οποία διατίθενται ως standard στην περίπτωση της έκδοσης SQ5. H τρίτη επιλογή σε ό,τι αφορά το πλαίσιο, είναι η ρυθμιζόμενη αερανάρτηση η οποία σε σχέση με την προηγούμενη γενιά υπόσχεται μεγαλύτερο φάσμα παραμετροποίησης ανάμεσα στην άνεση και στην σπορ συμπεριφορά.

Στα ενδότερα, το Q5 υιοθετεί το γνωστό αλλά απολύτως εντυπωσιακό ψηφιακό μοτίβο που πρωτοείδαμε στο Q6. Aυτό έγκειται στην παρουσία μιας κοίλης οθόνης OLED η οποία συγκεντρώνει τις λειτουργίες του ψηφιακού πίνακα οργάνων των 11,9 ιντσών και του infotainment των 14,5 ιντσών και συνδυάζεται προαιρετικά με μια τρίτη οθόνη για την ψυχαγωγία-ενημέρωση του συνοδηγού. Αυτά συμπληρώνονται από HUD κατά 85% μεγαλύτερο σε σχέση με το παρελθόν.

Αυτονόητα το infotainment που βασίζεται σε λειτουργικό Android Automotive OS επιδέχεται αυτόματες over-the-air αναβαθμίσεις αλλά και ενσωματώνει εξαρχής δημοφιλείς εφαρμογές της Google. Επίσης ο νέος ψηφιακός βοηθός της Audi αποκτά το δικό του Avatar ενώ αξιοποιεί ChatGPT προς όφελος μιας πιο φυσικής και ευρείας αλληλεπίδρασης.

Σύμφωνα με τις συστάσεις η ευρεία διάθεση του νέου Q5 στην Ευρώπη θα ξεκινήσει από το 2025 αν και ήδη σε ορισμένες χώρες της γηραιάς ηπείρου είναι διαθέσιμο προς παραγγελία.