Στη συνάντηση συμμετείχαν Αντιδήμαρχοι Τουρισμού από διάφορους δήμους της περιοχής, καθώς και ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων. Κεντρικό θέμα της συζήτησης ήταν ο σχεδιασμός και η οργάνωση συντονισμένων ενεργειών για την προώθηση των νησιών στις παγκόσμιες τουριστικές αγορές.
Συμμετέχοντες και Στόχοι της Σύσκεψης
Στη σύσκεψη συμμετείχαν αντιπρόσωποι από διάφορους δήμους, επιβεβαιώνοντας τη συλλογική προσπάθεια για την ενίσχυση της τουριστικής προβολής των Ιονίων Νήσων. Από τον Δήμο Αργοστολίου παρευρέθηκε ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Νικόλαος Κουρκουμέλης, ενώ τον Δήμο Σάμης εκπροσώπησε ο Δήμαρχος Παναγής Δρακουλόγκωνας και τον Δήμο Ληξουρίου η Αντιδήμαρχος Τουρισμού Ελένη Λουκέρη.
Ο βασικός στόχος της σύσκεψης ήταν ο σχεδιασμός στρατηγικών για την προώθηση των Ιονίων Νήσων το 2025. Συζητήθηκαν δράσεις που θα στοχεύσουν στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας των νησιών και στην προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού επισκεπτών, εστιάζοντας στις παραδοσιακές και νέες αγορές τουριστών.
Στρατηγικές Προβολής και Συμμετοχή σε Εκθέσεις
Ο Περιφερειάρχης ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους για την πρόθεση της Περιφέρειας να συμμετάσχει ενεργά σε σημαντικές τουριστικές εκθέσεις και δράσεις σε διεθνές επίπεδο. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε:
- Στη συμμετοχή της Περιφέρειας σε εκθέσεις που αφορούν τις παραδοσιακές τουριστικές αγορές, όπου τα Ιόνια Νησιά έχουν ήδη καθιερωμένη παρουσία.
- Στην παρουσία της Περιφέρειας στην Αμερική για συναντήσεις με την ομογένεια, ενισχύοντας τους δεσμούς και προωθώντας τον τουρισμό από την αμερικανική αγορά.
- Στη συμμετοχή της Περιφέρειας σε workshop στην έκθεση του Κατάρ, επιδιώκοντας το άνοιγμα σε νέες αγορές υψηλού δυναμικού.
- Στην προγραμματισμένη συνεργασία με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ) για συμμετοχή σε τουριστική έκθεση στην Ιαπωνία, με στόχο την προσέλκυση επισκεπτών από την ασιατική αγορά.
Brand Ιονίων Νήσων και Προβολή της Κεφαλονιάς
Ένα από τα σημαντικά αποτελέσματα της σύσκεψης ήταν η απόφαση να συμπεριλαμβάνονται τα ονόματα των νησιών στο brand των Ιονίων Νήσων, με στόχο την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας και της προβολής κάθε νησιού ξεχωριστά. Αυτό το νέο branding αναμένεται να προσδώσει στα νησιά μεγαλύτερη διεθνή αναγνώριση, προσελκύοντας περισσότερους επισκέπτες.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην προβολή της Κεφαλονιάς. Οι συμμετέχοντες αναγνώρισαν την ανάγκη για ενίσχυση της προβολής του νησιού μέσα από:
- Διαφημίσεις σε διεθνή κανάλια και ηλεκτρονικά μέσα, που θα φέρουν το νησί στο προσκήνιο των τουριστικών αγορών.
- Συντονισμένες συναντήσεις της Περιφέρειας και των Δήμων με αεροπορικές εταιρείες, σε συνεργασία με την Fraport, με σκοπό τον σχεδιασμό και την υλοποίηση καμπανιών συν-διαφήμισης που θα αυξήσουν την επισκεψιμότητα στο νησί.
Συνεργασία για το Μέλλον
Τέλος, αποφασίστηκε ότι οι υπηρεσίες των Δήμων θα συνεργαστούν στενά με τις αντίστοιχες υπηρεσίες της Περιφέρειας για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των δράσεων προβολής για το 2025. Αυτή η συνεργασία αναμένεται να φέρει ουσιαστικά αποτελέσματα, αναδεικνύοντας τα Ιόνια Νησιά ως κορυφαίο τουριστικό προορισμό.
Με τις αποφάσεις αυτές, τα Ιόνια Νησιά προετοιμάζονται για μια δυναμική τουριστική προβολή, που θα τους επιτρέψει να ενισχύσουν τη θέση τους στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, προσελκύοντας ακόμη περισσότερους επισκέπτες και ενισχύοντας την τοπική οικονομία.