Συμφωνία στρατηγικού χαρακτήρα με τη Foot Locker υπέγραψε ο όμιλος Fourlis, αλλάζοντας πίστα στον κλάδο των αθλητικών ειδών, καθώς όχι μόνο ενισχύει τα ηγετικά του μερίδια στο εν λόγω industry, αλλά κυρίως θέτει τις βάσεις για υπερδιπλασιασμό των πωλήσεων του μεσοπρόθεσμα.

Όπως αποκάλυψε πριν λίγο ο πρόεδρος του ομίλου, Βασίλης Φουρλής σε συνέντευξη τύπου στα νέα γραφεία της Fourlis στην Κηφισιά, χθες υπογράφηκαν συμφωνίες αδειοδότησης (licensing agreements) με την Foot Locker για την περαιτέρω επέκταση του δικτύου καταστημάτων και του ηλεκτρονικού εμπορίου του αμερικανικού κολοσσού στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς και συμφωνίες εξαγοράς των δραστηριοτήτων της Foot Locker στην Ελλάδα και τη Ρουμανία.

«Αυτή η κίνηση έχει προοπτική να υπερδιπλασιάσει τις ενοποιημένες πωλήσεις στον τομέα των αθλητικών (σ.σ. Intersport και Foot Locker) την επόμενη τριετία – πενταετία, φθάνοντας περίπου τα 500 εκατ. ευρώ, ενώ θα πολλαπλασιαστεί η κερδοφορία», τόνισε ο κος Φουρλής, αναφέροντας μάλιστα ότι ο στόχος για συνολικό τζίρο 750 εκατ. ευρώ το 2026-2027 και 8% ebit θα αναβαθμιστεί.

Τι περιλαμβάνει το deal

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, ο όμιλος Fourlis σκοπεύει να εξαγοράσει το υπάρχον δίκτυο καταστημάτων της Foot Locker στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, το οποίο περιλαμβάνει επί του παρόντος 6 καταστήματα (3 φυσικά καταστήματα και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα και 3 φυσικά καταστήματα στη Ρουμανία), ενώ ταυτόχρονα συνάπτει αποκλειστικές συμφωνίες αδειοδότησης (licensing agreements) με την Foot Locker για την ανάπτυξη των αγορών της Ελλάδας και της Ρουμανίας, με παράλληλη επέκταση του δικτύου της μέσω της δημιουργίας καταστημάτων σε 6 επιπλέον χώρες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Συγκεκριμένα, στη Βουλγαρία, την Κύπρο, τη Σλοβενία, την Κροατία, τη Βοσνία & Ερζεγοβίνη και το Μαυροβούνιο.

Η εξαγορά των δραστηριοτήτων της Foot Locker σε Ελλάδα και Ρουμανία υπόκειται σε ορισμένους όρους και αναμένεται να κλείσει το πρώτο εξάμηνο του 2025.

Αυτή η εξέλιξη σηματοδοτεί μία σημαντική ανάπτυξη του ομίλου, ο οποίος ήδη αποτελείται από γνωστά brands όπως η IKEA, η Intersport και η Holland & Barrett, που λειτουργούν μέσω συμφωνιών franchise και αδειοδότησης στην Ελλάδα, την Κύπρο, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.

Στα 80 εκατ. ευρώ η επένδυση

Για την ανάπτυξη του δικτύου της Foot Locker στις 8 αγορές η επένδυση θα φθάσει τα 80 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου.

Πιο αναλυτικά, οι κεφαλαιακές δαπάνες του ομίλου (CaPex) για την επόμενη εξαετία διαμορφώνονται στα 40 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον κο Δημήτρη Βαλαχή, CEO του ομίλου Fourlis, με τη συνολική επένδυση να φθάνει τα 80 εκατ. ευρώ, όπως είπε ο ίδιος.

Η επένδυση θα καλυφθεί από τα λειτουργικά αποτελέσματα της ίδιας της Foot Locker, καθώς και από τα αποτελέσματα του ομίλου και τα διαθέσιμά του.

Πάνω από 100 καταστήματα

Ο όμιλος Fourlis στοχεύει να αναπτύξει 100 – 120 φυσικά καταστήματα στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, παράλληλα με 8 ηλεκτρονικά καταστήματα.

Επιπλέον, η ηγετική θέση της Foot Locker στην αγορά αθλητικού lifestyle και των sneakers συμπληρώνει τη μακροπρόθεσμη εστίαση του ομίλου Fourlis στην αγορά sport performance μέσω του brand Intersport, επιτρέποντάς του έτσι να προσφέρει μια ολοκληρωμένη πρόταση αθλητικών ειδών με κορυφαίες παγκόσμιες μάρκες λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Παράλληλα, ο όμιλος Fourlis αξιοποιώντας τα στρατηγικά του πλεονεκτήματα ενισχύει αυτήν την επέκταση μέσω των γραφείων του στην Αθήνα, το Βουκουρέστι, τη Σόφια και τη Λευκωσία, τα οποία ήδη διαχειρίζονται διεθνείς συνεργασίες με brands.

Πηγή: ot.gr