Σε μια λίγο έως πολύ αναμενόμενη κίνηση το κινεζικό υπουργείου εμπορίου συγκάλεσε συνάντηση με εκπροσώπους αυτοκινητοβιομηχανιών και φορείς της τοπικής αγοράς προκειμένου να συζητήσει ή μάλλον ακριβέστερα να κοινοποιήσει την πρόθεσή του να αυξήσει τους δασμούς για τα αυτοκίνητα που εισάγονται στην Κίνα από την Ευρώπη.
Η στόχευση των κινεζικών αρχών δεν εστιάζει στα ηλεκτροκίνητα όπως ισχύει για τους δασμούς από 9 έως 36,3% που επιβάλλονται από την ΕΕ στα EV αυτοκίνητα που εισάγονται στην Ευρώπη από την Κίνα, αλλά σε εκείνα με μεγάλους κινητήρες βενζίνης.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη από τον περασμένο Ιούνιο οι Κινέζοι εξετάζουν επίσης την επιβολή υψηλότερων δασμών σε γαλακτοκομικά και αλλά προϊόντα τόσο ευρείας κατανάλωσης όσο και πολυτελείας που εισάγονται στην αχανή ασιατική χώρα από την ευρωπαϊκή αγορά.
Πλέον στην λίστα προστίθενται και τα αυτοκίνητα με κινητήρα 2,5 λίτρων και άνω, μέτρο που αν ισχύσει αναμένεται να πλήξει ιδιαίτερα τους γερμανούς premium κατασκευαστές που «αριστεύουν» είδος έχοντας στο ενεργητικό τους το 2023 πωλήσεις αυτοκινήτων αντίστοιχου κυβισμού αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Σημειώνεται ότι η Κομισιόν έχει ήδη προβεί σε μειώσεις σε σχέση με τους αρχικά ανακοινωθέντες δασμούς που κοινοποιήθηκαν στις αρχές Ιουλίου με την τελική απόφαση να λαμβάνεται στα τέλη Οκτωβρίου οπότε και το ζήτημα αναμένεται να τεθεί προς ψήφιση στο Ευρωκοινοβούλιο με τις προκαταρκτικές ψηφοφορίες να δείχνουν προς το παρόν επικράτηση του μπλοκ που είναι υπέρ των δασμών και του οποίου ηγούνται Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία έναντι των Γερμανών που μαζί με χώρες όπως η Ουγγαρία, η Φινλανδία και η Σουηδία δείχνουν να αντιτίθενται στην επιβολή δασμών για τα «κινεζικά» EV.