Συνεχίζονται οι τιτάνιες προσπάθειες που καταβάλλουν στα σωστικά συνεργεία. για την ανάσυρση και της τελευταίας σορού από το ναυάγιο του σούπερ γιοτ Bayesian ανοικτά του Πορτιτσέλο στο Παλέρμο της Σικελίας.

Οι πληροφορίες οι οποίες ανέφεραν ότι βρέθηκε τελικά και σορός της 18χρονης κόρης του Μάικ Λιντς μέσα στο σούπερ γιοτ που ναυάγησε στο Παλέρμο της Σικελίας τελικά δεν επαληθεύτηκαν.

Η δυσκολία να βρεθεί η σορός της Χάνα Λιντς

Σύμφωνα με τους ανθρώπους των σωστικών συνεργείων της Ιταλίας θα χρειαστεί μια… γυάλινη σφαίρα προκειμένου να εντοπιστεί η σορός της 18χρονης Χάνα Λιντς.

Ο Λούκα Κάρι, εκπρόσωπος της πυροσβεστικής υπηρεσίας διάσωσης, είπε στο Sky News: «Θα χρειαζόμασταν μια κρυστάλλινη σφαίρα για να ξέρουμε πότε θα μπορέσουμε να βρούμε το επόμενο πτώμα. Είναι πολύ δύσκολο να κινηθείς μέσα στα συντρίμμια. Η μετακίνηση ενός μόνο μέτρου μπορεί να διαρκέσει έως και 24 ώρες».

Νωρίς το πρωί είχε ανασυρθεί η σορός του πατέρα της, Μάικ Λιντς, ο οποίος είχε οργανώσει το ταξίδι με το γιοτ και το οποίο αποδείχθηκε μοιραίο για επτά άτομα. Χθες Τετάρτη (21.08.2024), οι δύτες είχαν ανασύρει τέσσερα πτώματα από το βυθισμένο σκάφος και μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία του Παλέρμο.

Συγκεκριμένα είχαν ανασύρει τη σορό του προέδρου της Morgan Stanley International Τζόναθαν Μπλούμερ, του δικηγόρος της Clifford Chance Κρις Μορβίλο, και των δύο συζύγων τους.

Φυσικά όλοι αναζητούν τα αίτια της τραγωδίας που οδήγησαν στο θάνατο επτά συνολικά άτομα.

«Το συγκεκριμένο γιοτ είναι σχεδόν αβύθιστο»

Την ίδια ώρα, η εταιρεία που κατασκεύασε το σκάφος θεωρεί υπεύθυνα για το ναυάγιο τα μέλη του πληρώματος του σούπερ γιοτ Bayesian, αξίας 30 εκατομμυρίων λιρών.

Στο πρώτο δημόσιο σχόλιό του μετά το ναυάγιο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Italian Sea Group, Τζιοβάνι Κονσταντίνο, είπε στο SkyNews: «Αυτό ήταν ανθρώπινο λάθος, το γιοτ βυθίστηκε επειδή πήρε νερό».

Ο κ. Κονσταντίνο επέμεινε ότι χρειάστηκαν 16 λεπτά από τη στιγμή που ο άνεμος πήρε το σκάφος και άρχισε να σέρνει την άγκυρά του πριν τελικά βυθιστεί, κάτι που θα έπρεπε να είχε δώσει στο πλήρωμα αρκετό χρόνο για να προειδοποιήσει τους επιβάτες.

«Η δυναμική της βύθισης φαίνεται και διαβάζεται από τα δεδομένα AIS (Automatic Identification System) και διήρκεσε 16 λεπτά», είπε. «Έχουμε δώσει αυτά τα δεδομένα στους εισαγγελείς στο Termini Immerse. Από τις εικόνες φαίνεται σαν το γιοτ να έπαιρνε νερό για τέσσερα λεπτά. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν άλλη μια ριπή ανέμου για να τo αναποδογυρίσει, αυτό σήμαινε ότι έμπαινε περισσότερο νερό. Στη συνέχεια ίσιωσε για λίγο πριν βυθιστεί».

«Μακρύς ο κατάλογος των ανθρώπινων σφαλμάτων»

Ο κ. Κονσταντίνο είπε στην ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera ότι υπάρχει ένας μακρύς κατάλογος σφαλμάτων. «Η πρύμνη ήταν σαφώς ανοιχτή, η καρίνα του πλοίου έπρεπε να έχει χαμηλώσει, οι άνθρωποι δεν έπρεπε να είναι στις καμπίνες τους και το πλήρωμα θα έπρεπε να γνωρίζει για την καταιγίδα».

Πρόσθεσε πως η τραγωδία θα μπορούσε να αποφευχθεί, λέγοντας: «Ρωτήστε τον εαυτό σας – γιατί δεν βγήκαν ψαράδες από το Πορτιτσέλο εκείνο το βράδυ; Ένας ψαράς διαβάζει τις καιρικές συνθήκες και ένα πλοίο όχι; Η καταιγίδα ήταν σε όλα τα δελτία καιρού. Δεν θα μπορούσε να είχε αγνοηθεί».

Νωρίτερα, ένας εκπρόσωπος της εταιρείας είπε στη MailOnline πως «δεν ακολουθήθηκαν οι διαδικασίες» στο πολυτελές σκάφος και η βύθιση προκλήθηκε γιατί ήταν «ανοιχτά τα φινιστρίνια παρά την κακοκαιρία που είχε προβλεφθεί ώρες νωρίτερα».

Ο εκπρόσωπος συνέχισε, λέγοντας: «Το Bayesian κατασκευάστηκε με πολύ υψηλές προδιαγραφές και δεν θα είχε βυθιστεί αν είχαν ακολουθηθεί οι κατάλληλες διαδικασίες από το πλήρωμα.