Ίσως η θέση που κατέβαλε στην Ευρωπαϊκή Ένωση η διευθύντρια του διπλωματικού γραφείου του Πρωθυπουργού Άννα-Μαρία Μπούρα να είναι από τις πλέον σημαντικές που έχει καταλάβει η χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Τοποθετήθηκε στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, υπό τον Αντόνιο Κόστα, εκεί όπου λαμβάνονται οι αποφάσεις της Συνόδου Κορυφής. Έτσι η Ελλάδα θα έχει πλέον λόγο (και να υποβάλει προτάσεις) στα ευρωπαϊκά συμβούλια. Αρχικά είχε ειπωθεί ότι η πρέσβης Άννα-Μαρία Μπούρα επρόκειτο να καταλάβει τη θέση του προϊσταμένου του cabinet του νέου επιτρόπου Απόστολου Τζιτζικώστα, πλην όμως αυτό δεν κατέστη δυνατόν και έτσι ο Πρωθυπουργός προσπάθησε να την τοποθετήσει σε άλλη πιο σημαντική ευρωπαϊκή θέση.
Η τοποθέτηση της Άννας- Μαρίας Μπούρα στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο άφησε κενή τη θέση της/του διευθύντριας/διευθυντή του διπλωματικού γραφείου του Πρωθυπουργού, η οποία έως τώρα ήταν γυναικεία υπόθεση (Ελένη Σουρανή, Αννα- Μαρία Μπούρα). Η θέση αυτή αναμένεται να καλυφθεί γρήγορα. Και κάτι ακόμα ενδιαφέρον θα έχει ποιος ή ποια θα τοποθετηθεί στο cabinet του Απόστολου Τζιτζικώστα, αφού η πρέσβης Μπούρα πήγε στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.
***
Πάλι το IEVOLI RELUME για έρευνες σε Κάσο, με… τουρκική φρεγάτα
Μετά τα όσα συνέβησαν, προ τριών εβδομάδων, στη θαλάσσια περιοχή της Κάσου, με την τουρκική προκλητική παρέμβαση για τις εργασίες του ιταλικού ερευνητικού σκάφους IEVOLI RELUME, το ιταλικό πλοίο που ποντίζει καλώδια επανέρχεται στην περιοχή για συνέχιση των ερευνών, αλλά με την «επίβλεψη» τουρκικής φρεγάτας. Όμως αυτή τη φορά οι NAVTEX που εξέδωσαν οι ελληνικές αρχές αποφεύγουν περιοχές που θα μπορούσαν να προκαλέσουν εκ νέου εμπλοκή, αλλά έτσι προβλεπόταν από τον αρχικό σχεδιασμό. Παρά ταύτα ενώ οι έρευνες γίνονται νοτίως της Κάσου, εντός χωρικών υδάτων, έκανε ξαφνικά την εμφάνισή της στην περιοχή η τουρκική φρεγάτα Gelibolu (F-493-TCG). Τι ακριβώς έχει συμβεί;
Σύμφωνα με τη NAVTEX που εκδόθηκε το απόγευμα της Κυριακής το IEVOLI RELUME θα πραγματοποιήσει έρευνες για την εγκατάσταση υποβρύχιου καλωδίου από 20-21 Αυγούστου στην περιοχή νοτίως της Κάσου, η οποία είναι εντός ελληνικών χωρικών υδάτων εκτός του δυτικού σημείου της που οριακά βρίσκεται εκτός ελληνικών χωρικών υδάτων, αλλά σε περιοχή που δε σχετίζεται με το Τουρκολιβυκό Μνημόνιο. Σύμφωνα με το Marine traffic, το ιταλικό πλοίο πλέει ήδη νοτίως της Κάσου.
***
Κασσελάκης: Η λίστα γαμήλιων προσφορών, το γλέντι και η… εφορία
Επειδή πολύς λόγος έγινε για τη γαμήλια λίστα γάμου του ζεύγους Στέφανου Κασσελάκη και του Αμερικανού νοσηλευτή Τάιλερ ΜακΜπέθ, ρώτησα αρμοδίως και έμαθα λεπτομέρειες.
Πρώτον δεν πρόκειται για γάμο αλλά για γλέντι, αυτό θα γίνει στον Βοτανικό Κήπο στα Χανιά, αφού το ζεύγος είναι ήδη παντρεμένο στις ΗΠΑ. Δεύτερον τη λίστα αυτή με τα ποσά, ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, όταν ολοκληρωθεί, θα την παραδώσει στις αρμόδιες φορολογικές αρχές για φορολόγηση, αφού όπως λέει στους συνεργάτες του, εκείνο που τον ενδιαφέρει είναι η διαφάνεια. Τρίτον ονόματα, δηλαδή ποιοι είναι αυτοί που προσέφεραν και τι ποσό δεν πρόκειται να δοθούν (προσωπικά δεδομένα, βλέπετε). Τέταρτον, μαθαίνω ότι ανάμεσα στους καλεσμένους θα είναι και ο Άλεν εις εκ των αντιπροέδρων της ΜΕΤΑ, με τον οποίο ο κ. Κασσελάκης διατηρεί φιλικές σχέσεις. Είχε ξαναέρθει στην Ελλάδα και πήγαν μαζί στη Βουλή. Και πέμπτο οι περισσότεροι καλεσμένοι θα είναι φίλοι του ζεύγους από την Αμερική και ουδείς έως τώρα γνωρίζει εάν θα κληθούν ή όχι Έλληνες πολιτικοί, ή στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.
***
Όταν η Πολεμική Αεροπορία υμνεί το αυγουστιάτικο φεγγάρι
Όσοι πέρασαν χθες βράδυ από το Μουσείο της Ακρόπολης σίγουρα θα εντυπωσιάστηκαν από την μπάντα της Πολεμικής Αεροπορίας που έπαιζε τραγούδια για το φεγγάρι, το «φεγγάρι του Οξύρρυγχου», όπως το ονομάζουν. Με ρομαντική διάθεση οι Αεροπόροι πήραν μέρος στις εκδηλώσεις στο πλαίσιο εκδηλώσεων του Μουσείου της Ακρόπολης για την Αυγουστιάτικη Πανσέληνο.
Πραγματοποίησαν συναυλία στον προαύλιο χώρο του Μουσείου, που περιελάβανε ελληνικά τραγούδια για το φεγγάρι, μουσική κινηματογράφου και γνωστές ξένες μελωδίες. Τη μπάντα διευθύνει ο επισμηναγός (ΜΣ) Αλέξανδρος Λιτσαρδόπουλος και ερμηνεύουν οι Σοφία Ζώδα (σοπράνο) και Άγγελος Μουσίκας (βαρύτονος).
***
Οι Χούθι, τα «Ψαρά» και ο κόλπος του Αντεν
Ίσως λίγοι να το πρόσεξαν, αλλά τούτες τις ημέρες επικρατεί μια σχετική ηρεμία στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι επιθέσεις των Χούθι με πυραύλους έχουν μειωθεί, τα εμπορικά πλοία περνούν όλο ευκολότερα και η φρεγάτα «Ψαρά» επιχειρεί την αποστολή της χωρίς προβλήματα. Τι ακριβώς έχει συμβεί; Η αναμενόμενη επίθεση του Ιράν εναντίον του Ισραήλ, ανάγκασε τους Χούθι να στρέψουν την προσοχή τους (και τους πυραύλους τους) στην ενίσχυση του Ιράν. Εξ αιτίας αυτού, επικρατεί η σχετική ηρεμία στην Ερυθρά Θάλασσα.
***
Γάμος αλά ΠαΣοΚ με τον ήλιο καλημέρα
Η είσοδος της νύφης αλλά και του γαμπρού στη γαμήλια δεξίωση συνήθως συνοδεύεται από ένα επικό τραγούδι για τους νεόνυμφους, επιλογή του ζευγαριού. Αλλά αυτό που συνέβη σε γάμο στο Αγρίνιο (στον Ι.Ν. Αγίου Κωνσταντίνου) δεν έχει ξανασυμβεί, ούτε καν στα χρόνια που μεσουρανούσε το ΠαΣοΚ. Οι νεόνυμφοι έκαναν είσοδο υπό τον ήχο του «Καλημέρα, ήλιε», αφού είχε προηγηθεί και το «Κάρμινα Μπουράνα». Και νάταν μονάχα αυτό; Υπήρξαν σημαίες και λάβαρα του ΠαΣοΚ που κυμάτιζαν. Η αγάπη τους, βλέπετε για το ΠαΣοΚ τους συνόδευσε και την ημέρα του γάμου τους.
***
Ο Αλέν Ντελόν, η Κατίνα Παξινού και ο Σπύρος Φωκάς
Πρώτο θέμα στα μεγαλύτερα ειδησεογραφικά δίκτυα εξακολουθεί να είναι ο θάνατος του Αλέν Ντελόν. Η στήλη θα αναφερθεί στην ελληνική αναφορά στη φιλμογραφία του Άλεν Ντελόν η οποία προσδιορίζει σημαντικά το ιταλικό νεορεαλιστικό πνεύμα του Λουκίνο Βισκόντι. Συγκεκριμένα, στην ταινία του 1960 «Ο Ρόκο και τα αδέλφια του» Ο Ντελόν υποδύεται τον καλόψυχο Ρόκο, γιο της μαυροφορεμένης Ροζάρια ( Κατίνα Παξινου) που μεταναστεύει με τα 4 ορφανά της μετά τον πόλεμο στο Μιλάνο από την Καλαβρία, στα βήματα του 5ου μεγαλύτερου Βιντσέντσο ( Σπύρος Φωκάς), αρραβωνιασμένους την Τζινέτα (Κλαούντια Καρντινάλε).
Η συγκλονιστική ταινία που εξέφρασε αριστοτεχνικά την εσωτερική μετανάστευση στην Ιταλία από τον φτωχό νότο στον πλούσιο Βορρά κατά τη δεκαετία του 1950 , απέσπασε αμέσως βραβεία, ωστόσο η κοινωνικοπολιτική της διάσταση και η επιλογή του Βισκόντι να αναθέσει τους πρωταγωνιστικούς ρόλους σε μη Ιταλούς ηθοποιούς, ήγειρε αντιδράσεις. Ωστόσο ο Ντελόν έσωσε την παράσταση. Αν και κλασσική και πρωτότυπη ταινία, εξακολουθεί έως σήμερα να βρίσκεται στα πίσω ράφια των Ταινιοθηκών.