Ερχεται τον Σεπτέμβριο σε δημόσια διαβούλευση, μετά από 17 χρόνια, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Τα θέματα της οδικής ασφάλειας είναι επί σειρά μηνών, σύμφωνα με πληροφορίες, πολύ ψηλά στην ατζέντα του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης.
Στόχος είναι να πέσουν οι ταχύτητες μέσα στην πόλη καθώς η Ελλάδα βρίσκεται ακόμα στην 4η χειρότερη θέση ως ευρωπαϊκή χώρα σε νεκρούς από τροχαία. Σημειωνεται δε, πως πριν από 10 με 15 χρόνια, η Ελλάδα ήταν πρώτη. Οι νεκροί το 2023 ήταν περίπου 650.
Από την περασμένη ανοιξη, αναφέρει η ΕΡΤ, οι πληροφορίες ήθελαν το νέο, αναμορφωμένο ΚΟΚ να έχει νέα πολιτική ποινών, επικεντρωμένη στην οδική ασφάλεια. Στόχος ήταν από τότε να είναι εφαρμόσιμες οι ποινές, να είναι δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και στην επικινδυνότητα κάθε παράβασης.
Για πρώτη φορά, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, κατηγοριοποιούνται οι ποινές και αυστηροποιούνται, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης (πχ. κινητό τηλέφωνο, κράνος, ζώνη κ.α.). Βάσει του νέου ΚΟΚ οι ποινές θα αφορούν τον οδηγό και όχι το όχημα.
Εξετάζεται, ακόμη, η μείωση του ορίου ταχύτητας στον εσωτερικό αστικό ιστό και σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας.
Έτσι, στην περίπτωση που η παράβαση αφορά το ίδιο το όχημα -όπως για παράδειγμα η στάθμευση σε θέση ΑμεΑ, καθώς προβλέπεται η αφαίρεση των πινακίδων του οχήματος- θα πρέπει, για να παραλάβει τις πινακίδες ο οδηγός, να παραδώσει την άδειά του.