Γενικότερη είναι η τάση στον τουρισμό να γίνεται σταδιακά… πεντάστερος, και στη χώρα μας, καθώς την τελευταία δεκαετία υπερδιπλασιάστηκε ο αριθμός των υπερπολυτελών ξενοδοχείων που λειτουργούν ενώ διπλασιάστηκαν σχεδόν τα δωμάτια και οι κλίνες των ξενοδοχείων αυτών.
Η τάση αυτή, με συνεχείς επενδύσεις σε πολυτελείς μονάδες, έχει αναβαθμίσει σημαντικά το τουριστικό προϊόν που σημαίνει και άνοδο των αφίξεων αλλά κυρίως σημαντική αύξηση των τουριστικών εισπράξεων καθώς πληθαίνουν οι τουρίστες μεσαίας και ανώτερης εισοδηματικής τάξης.
Σε αυτό το κλίμα η Hilton Hotels Worldwide Holdings επιθυμεί να μπει στη λίστα των brands των υπερπολυτελών ξενοδοχείων και να πλαισιώσει τα Four Seasons Resort & Club, Marriott International’s Luxury Collection, Ritz-Carlton Hotel, αν και αρκετοί θεωρούν ότι βρίσκεται ήδη εκεί τουλάχιστον με τα brands Waldorf Astoria Hotels & Resorts και Conrad Hotels & Resorts.
Αλλά ακόμη και οι πιο… φανατικοί της Hilton παραδέχονται ότι η φήμη του ξενοδοχειακού κολοσσού βασίζεται κυρίως στους καθημερινούς, διεθνείς ταξιδώτες και όχι σε όσους αναζητούν την πολυτέλεια. «Εδώ είναι η ειρωνεία – η Hilton δεν είχε μάρκες πολυτελείας σε ολόκληρη την κατηγορία πριν από μερικά χρόνια», δηλώνει στο Bloomberg ο Ντίνο Μάικλ, ανώτερος αντιπρόεδρος και παγκόσμιος επικεφαλής των εμπορικών σημάτων πολυτελείας Hilton.
«Αλλά αν κοιτάξετε πίσω πριν από τη σημερινή εξάπλωση των εμπορικών σημάτων πολυτελείας, το Hilton ήταν μία διεθνής μάρκα ξενοδοχείων», προσθέτει, αναφέροντας την εξέχουσα θέση από τη δεκαετία του 1950 έως τη δεκαετία του 1970. «Έχουμε νομιμότητα σε αυτόν τον χώρο, απλώς αλλάξαμε εστίαση για λίγο».
Αυτό είναι που η Hilton πιέζει επιθετικά να αλλάξει. Ο κολοσσός της εταιρικής φιλοξενίας βρίσκεται σε διαδικασίες εξαγοράς και συνεργασίες για να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο πολυτελούς lifestyle του. Η ελπίδα της δεν είναι απλώς να αναπτυχθεί σε ένα τμήμα που έχει διατηρήσει υψηλή ζήτηση από την πανδημία του Covid-19, αλλά να προσφέρει στους πιο πιστούς πελάτες της – 190 εκατομμύρια μέλη του Hilton Honors – πιο δελεαστικούς τρόπους για να ξοδέψουν τους κερδισμένους πόντους τους.
«Πηγαίνουμε από τα 100 σε 500 πολυτελή ξενοδοχεία το 2024», λέει ο κ. Κρις Σάιλοκ, πρόεδρος παγκόσμιων εμπορικών σημάτων και εμπορικών υπηρεσιών της Hilton. «Αυτό θα είναι εκπληκτικό για τους πελάτες μας και θα συνεχίσει να τροφοδοτεί το πρόγραμμα πίστης μας – είναι μια τεράστια, τεράστια χρονιά για εμάς».
Εκατοντάδες ξενοδοχεία σε ένα χρόνο
Η συντονισμένη ώθηση πολυτελείας της Hilton ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2024, όταν υπέγραψε αποκλειστική συνεργασία με τα Small Luxury Hotels of the World, μια συλλογή από 560 πολυτελή boutique ξενοδοχεία σε 90 χώρες. Στα περισσότερα από αυτά μπορεί πλέον να γίνει κράτηση από σημεία Hilton.
Επίσης, τον Φεβρουάριο, η Hilton συνεργάστηκε με την επωνυμία AutoCamp σε εξωτερικούς χώρους. Μέχρι να ξεκινήσει η καλοκαιρινή ταξιδιωτική σεζόν, οι πιστοί του Hilton μπορούσαν να κάνουν κράτηση για τα προσαρμοσμένα Airstreams και τις πολυτελείς σκηνές της μάρκας, που βρίσκονται κοντά σε εθνικά πάρκα των ΗΠΑ σε τοποθεσίες όπως το Zion στη Γιούτα και το Yosemite στην Καλιφόρνια.
Μετά ήρθαν οι εξαγορές. Τον Μάρτιο, η Hilton δαπάνησε 210 εκατομμύρια δολάρια στα Graduate Hotels, μια συλλογή από περίπου τριάντα κομψά ξενοδοχεία σε στρατηγική τοποθεσία κοντά σε πανεπιστημιουπόλεις, τα οποία το 2024 θα προσθέσουν τοποθεσίες κοντά στα πανεπιστήμια Πρινστον και Όμπερν. Με την απόκτηση του πλειοψηφικού ελέγχου στον Όμιλο Sydell του Άντριου Ζόμπλερ, πρόσθεσε στη συνέχεια δικαιώματα επέκτασης στο boho-luxe brand NoMad, το οποίο η Hilton οραματίζεται να μεγαλώσει από μια ναυαρχίδα του Λονδίνου σε έως και 100 ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο.
Η συμφωνία με την NoMad είναι ιδιαίτερα γλυκιά. Ενώ οι περισσότεροι ξενοδοχειακοί όμιλοι διαχειρίζονται τα ακίνητα των χαρτοφυλακίων τους χωρίς να τα κατέχουν, η Hilton δεν θα κάνει τίποτα για το NoMad, θα προσφέρει μόνο υπηρεσίες ανανάπτυξης ακινήτων για τη μάρκα, ενώ θα τη διατηρεί στο μείγμα για τα μέλη του Hilton Honors.
Επανεξέταση των παλαιών επωνυμιών
Η Hilton προσπαθεί παράλληλα να ανεβάσει το ενδιαφέρον για τα Waldorf Astoria και Conrad καθώς επεκτείνει γρήγορα και τις δύο μάρκες. Άνοιξε 50 παραθαλάσσιες βίλες και έξι εστιατόρια σε ένα εξαιρετικά απομονωμένο ιδιωτικό νησί στις Σεϋχέλλες στα τέλη Ιανουαρίου, όλα ανάμεσα σε καταπράσινα δάση, λιμνοθάλασσες και κοραλλιογενείς υφάλους. Το Waldorf Astoria Maldives Ithaafushi, εν τω μεταξύ, άνοιξε το 2019. Εκτείνεται σε τρία νησιά, με βίλες πάνω από το νερό σκαρφαλωμένα πάνω από τον Ινδικό Ωκεανό. Καθένα έχει τη δική του γκαρνταρόμπα με γυάλινο δάπεδο και πισίνα υπερχείλισης, καθώς και πρόσβαση στο μεγαλύτερο σπα της χώρας.
Η ναυαρχίδα της Waldorf Astoria στη Νέα Υόρκη θα ανοίξει ξανά το 2024, επίσης, μετά από μια εξαιρετικά περίπλοκη ανακατασκευή που διαρκεί αρκετά χρόνια. Μετά από αυτό, θα ανοίξει ένα Waldorf Astoria στο Λονδίνο – χτίζεται στο Admiralty Arch, ένα κτίριο ορόσημο που γειτνιάζει με τα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και χρησιμοποιήθηκε αρχικά από το βρετανικό ναυτικό. Συνολικά, 15 νέα Waldorf Astoria και Conrad είναι στα σκαριά, όλα πρόκειται να ανοίξουν μέχρι το 2026.
Οι προσπάθειες της εταιρείας για περαιτέρω αναβάθμιση αυτών των εμπορικών σημάτων βοηθούν ήδη το τελικό αποτέλεσμα της Hilton. Στην ανακοίνωση αοτελεσμάτων της 7ης Αυγούστου, είπε ότι τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο αυξήθηκαν κατά 7,5% το δεύτερο τρίμηνο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι για την μάρκα Waldorf Astoria και 8,7% για την επωνυμία Conrad. Εν τω μεταξύ, μάρκες όπως το Hampton by Hilton, που επικεντρώνεται περισσότερο σε μια αγορά ανώτερης μεσαίας κλίμακας, σημείωσαν αύξηση 1,8%.
Οι κινήσεις της Hilton στην Ελλάδα
Την ίδια ώρα η τουριστική Ελλάδα, που αλλάζει και προσελκύει όλο και πιο «βαριά πορτοφόλια», δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τον ευρύτερο σχεδιασμό της Hilton.
Η Hilton διαθέτει πληθώρα brands στην ελληνική αγορά. Ειδικότερα έχει παρουσία με το brand Curio και με άλλα επτά ξενοδοχεία σε Κρήτη, Ρόδο Σαντορίνη και Κόρινθο. Επίσης στο πλαίσιο της Curio Collection θα λειτουργήσει από το 2025 το ιστορικό «Πεντελικόν» ενώ το 2024 θα ξεκινήσει και το Hampton by Hilton Piraeus Μικρολίμανο, στο λιμάνι του Πειραιά.
Η Μύκονος είναι ο νέος σταθμός για το brand Curio της Hilton στο νησί, με το νέο πεντάστερο ξενοδοχείο Semeli Coast Mykonos Resort. Το νέο μέλος του brand «CurioCollection by Hilton», που άνοιξε φέτος τις πόρτες του ανήκει στην οικογένεια Ηρακλή Ζησιμόπουλου, του Semeli Group που διαθέτει και άλλες δυο ξενοδοχειακές μονάδες (Hotel Semeli στην πόλη της Μυκόνου και το Mykonos View) η οποία το διαχειρίζεται παράλληλα ενώ η DHR Services παρέχει την εμπορική υποστήριξη του ξενοδοχείου πριν και μετά το άνοιγμα.
Το ξενοδοχείο διαθέτει και εστιατόριο με τοπικά προϊόντα απευθείας από ντόπιους παραγωγούς όπως επίσης και ένα πλήρες εξοπλισμένο spa.
Το πρώην Hilton που έγινε Conrad
Κορωνίδα της παρουσίας της Hilton στη χώρα μας θα από το τρίτο τρίμηνο του 2025, οι μονάδες της στο νέο προορισμό της Αθήνας στο THE ILISIAN της ΤΕΜΕΣ, στο πρώην Hilton της Αθήνας. Εκεί, θα στηθεί το νέο πολυτελές ξενοδοχείο Conrad που θα διαθέτει 280 δωμάτια και σουίτες και τις 50 πολυτελείς κατοικίες οι οποίες θα λειτουργήσουν υπό τα brands Conrad Residences και Waldorf Astoria Residences της Hilton.
Για το 2026 έχει προγραμματιστεί η λειτουργία του Imperial Flair Chania Old Town, το οποίο θα αποτελέσει τη νεότερη προσθήκη της Curio Collection by Hilton, έπειτα από συμφωνία της διεθνούς αλυσίδας με την εταιρεία Τσιλεδάκης Α.Ε., ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου των Χανίων.
…και το νέο πεντάστερο resort στην Κρήτη
Το νέο 5άστερο resort της Κρήτης θα είναι δυναμικότητας 85 δωματίων, όλα με ιδιωτική πισίνα, ενώ θα παρέχει στους επισκέπτες του και άμεση πρόσβαση στην παραλία. Με την οικογένεια Τσιλεδάκη η Hilton έχει συνεργασία και στο Chania Flair Boutique Hotel, Tapestry Collection by Hilton.
Το brand Tapestry της Hilton εμφανίσθηκε για πρωτη φορά στα Χανιά σύντομα όμως θα επεκταθεί περαιτέρω. Tέλος έχει παρουσία με το δίκτυο Small Luxury Hotels (SLH Hotels) το οποίο στη χώρα μας πεπριλαμβάνει 24 ξενοδοχεία.
Πηγή: ot.gr