Με υψηλούς ρυθμούς επεκτείνεται στην ελληνική αγορά η πολωνική Pepco παρότι τα δεδομένα του λιανικού εμπορίου δεν δικαιολογούν μεγάλο ενθουσιασμό.
Στο τέλος Σεπτεμβρίου εφέτος, όταν δηλαδή κλείνει η οικονομική χρήση 2023 – 2024 για τον μητρικό όμιλο, οι μετοχές του οποίου διαπραγματεύονται στο Χρηματιστήριο της Βαρσοβίας, η πολωνική αλυσίδα value for money θα διαθέτει 37 καταστήματα στην εγχώρια αγορά συνολικής επιφάνειας άνω των 18.500 τετραγωνικών μέτρων.
Πιο αναλυτικά, όπως λέει στον ΟΤ ο κος Κωνσταντίνος Βλάσσης, Expansion Manager Greece για την Pepco, οι επόμενοι σταθμοί της αλυσίδας είναι τα Τρίκαλα, το Αιγάλεω –επί της Ιεράς Οδού- και τα Γιαννιτσά. Στην βορειοελλαδίτικη πόλη το νέο Pepco θα στεγαστεί σε ενοικιαζόμενο χώρο εντός του καταστήματος της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος.
Το deal της Pepco με την ΑΒ Βασιλόπουλος
Θυμίζουμε ότι η «συγκατοίκηση» των Πολωνών και της ελληνικής θυγατρικής του ολλανδο-βελγικού ομίλου Ahold-Delhaize ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2023 και ήδη μετρά 5 «συνεργατικά» καταστήματα.
Στην ουσία δεν πρόκειται για εγχείρημα τύπου shop in shop, αφού οι δυο εταιρικές οντότητες λειτουργούν αυτόνομα, αν και κάτω από την ίδια στέγη, με την ΑΒ Βασιλόπουλος να προχωρά σε μείωση του χώρου πώλησης σε συγκεκριμένα καταστήματά της, παραχωρώντας τον στην Pepco έναντι μισθώματος. Η μέση επιφάνεια καταστημάτων της πολωνικής αλυσίδας στα καταστήματα ΑΒ είναι περίπου 500 τετραγωνικά μέτρα.
Η συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος θα συνεχιστεί, όπως αναφέρει ο κος Βλάσσης, με τις δύο πλευρές να εξετάζουν κι άλλες περιπτώσεις co-working, ειδικά στην επαρχία.
Αντίθετα οι συνέργειες με την Public (λειτουργούν δύο καταστήματα Pepco στη Θεσσαλονίκη και ένα τρίτο στη Λεωφόρο Συγγρού στην Καλλιθέα) φαίνεται ότι έχουν λάβει τέλος, καθώς οι υπόλοιποι χώροι της αλυσίδας τεχνολογίας είναι μικρότερου εμβαδού.
Το στοίχημα της Πάτρας και γιατί καθυστερεί το ντεμπούτο στα νησιά
Για το τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους έχουν υπογραφεί μισθωτικές συμβάσεις για το άνοιγμα ακόμη δύο καταστημάτων στην Πάτρα, ανεβάζοντας τον αριθμό των καταστημάτων Pepco στην αχαϊκή πρωτεύουσα σε 3, καθώς έχει προηγηθεί η λειτουργία του σημείου πώλησης πάνω από το σούπερ μάρκετ Μασούτης στα Ψηλά Αλώνια.
Συγκεκριμένα στην Πάτρα νέο κατάστημα θα εγκαινιαστεί στο retail park που αναπτύσσει η Trade Estates του ομίλου Fourlis, καθώς και στο εμπορικό συγκρότημα Patra Mall στην περιοχή Περιβόλα (Γλαύκου) όπου διατηρεί μεγάλο κατάστημα η αλυσίδα Σκλαβενίτης.
Επιπλέον αναζητούνται τα κατάλληλα ακίνητα σε περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης στις οποίες η αλυσίδα δεν έχει παρουσία.
Σε ότι αφορά τις νησιωτικές περιοχές, όπως για παράδειγμα η Κρήτη και η Ρόδος, η διοίκηση της εταιρείας εξετάζει το ενδεχόμενο επέκτασης, αλλά δεν αποτελεί άμεση προτεραιότητα, καθώς ακόμα παραμένουν υψηλά τα κόστη των θαλάσσιων μεταφορών.
Συνολικά, σύμφωνα με τον κο Βλάσση, στο τέλος του 2024 περίπου 40 καταστήματα ανά την Ελλάδα θα φέρουν την ταμπέλα του πολωνικού brand.
Στα 10 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2023
Η διοίκηση του μητρικού ομίλου σχεδόν δύο χρόνια μετά το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος Pepco στην ελληνική αγορά εμφανίζεται ικανοποιημένη από τις επιδόσεις σε επίπεδο τζίρου, σύμφωνα με τον κο Βλάσση, ενώ φέρεται να έχει προϋπολογίσει αυξημένο budget για περαιτέρω επέκταση. Εφόσον τηρηθεί ο αρχικός σχεδιασμός στο τέλος του 2025 περίπου 60 καταστήματα Pepco θα λειτουργούν πανελλαδικά -από 34 σήμερα- ώστε να ενισχυθεί το brand awareness.
Το 2023 οι πωλήσεις της Pepco Greece Μονοπρόσωπη ΙΚΕ ανήλθαν σε 9,99 εκατ. ευρώ έναντι 2,96 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ τα μικτά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε 3,35 εκατ. ευρώ, έναντι 1,17 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.
Ωστόσο τη χρονιά που πέρασε η αλυσίδα λόγω και της ταχείας επέκτασής της κατέγραψε αυξημένες ζημιές. Συγκεκριμένα σε επίπεδο αποτελεσμάτων προ φόρων οι ζημιές ήταν συνολικού ύψους 2,56 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 298.707 ευρώ το 2022, ενώ και το αποτέλεσμα μετά φόρων ήταν ζημίες ύψους 2,13 εκατ. ευρώ το 2023, έναντι ζημιών ύψους 298.707 ευρώ κατά την προηγούμενη οικονομική χρήση.
Οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν έως και το 87% όλων των αγοραστών
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που διεξήγαγε η πολωνική εταιρεία, πάνω από 30 εκατομμύρια συναλλαγές πραγματοποιούνται στα καταστήματα Pepco κάθε μήνα, με την πλειονότητα των πελατών να είναι γυναίκες, κάτι απόλυτα λογικό, καθώς τα περισσότερα είδη της αλυσίδας είναι για το σπίτι, τη γυναίκα και το παιδί, ήτοι ρούχα, υποδήματα, αξεσουάρ, καλλυντικά, παιχνίδια, σχολικά είδη και προϊόντα εξοπλισμού και διακόσμησης.
Η Pepco, επίσης, εστιάζει στην εναλλασσόμενη ποικιλία των προϊόντων που προσφέρει. Στην ίδια έρευνα επισημαίνεται πως ο αριθμός τους είναι εξαιρετικά υψηλός, καθώς σε κάθε κατάστημα υπάρχουν 530 κατηγορίες κατά μέσο όρο, αριθμός που μεταφράζεται σε περίπου 13.000 είδη.
Πηγή: ot.gr