Έξι Μέτρα και 15 Πρωτοβουλίες Κατά της Διαφθοράς στο Δήμο Αθηναίων

Σε μια ουσιαστική κίνηση για την καταπολέμηση της διαφθοράς, ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, ανακοίνωσε έξι μέτρα και δεκαπέντε πρωτοβουλίες κατά τη διάρκεια της 25ης Τακτικής Συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου.

Η ανακοίνωση έρχεται μετά τις συλλήψεις και την ποινική δίωξη μελών κυκλώματος εκβίασης, συμπεριλαμβανομένων τριών δημοτικών υπαλλήλων.

Τα πρώτα μέτρα περιλαμβάνουν την αναστολή καθηκόντων των τριών εμπλεκόμενων υπαλλήλων, με δύο από αυτούς να τίθενται σε αυτοδίκαιη αργία. Το Πειθαρχικό Συμβούλιο επίσης γνωμοδότησε υπέρ της αργίας του τρίτου υπαλλήλου. Ο Δήμος Αθηναίων έχει δηλώσει παράσταση για την υποστήριξη της κατηγορίας και συνεργάζεται στενά με τις αρχές για τη διαλεύκανση της υπόθεσης.

Ο κ. Δούκας διέταξε τη διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (ΕΔΕ) για την υπόθεση, με την ευθύνη να καταμερίζεται στους Γενικούς Διευθυντές του Δήμου. Η ΕΔΕ στοχεύει στη διερεύνηση των δυσλειτουργιών στις υπηρεσίες, ειδικά σε ό,τι αφορά την καθημερινή λειτουργία και τη διαχείριση έργων, καθώς και στον εντοπισμό τυχόν πειθαρχικών ευθυνών άλλων υπαλλήλων. Επίσης, θα υποβληθούν προτάσεις για τη βελτίωση των διαδικασιών.

Οι πρωτοβουλίες του Δήμου Αθηναίων περιλαμβάνουν την ενίσχυση της Διεύθυνσης Εσωτερικού Ελέγχου και τη σύσταση Επιτροπής Ελέγχου, σύμφωνα με τον νόμο ν.4795/2021. Επίσης, ο Δήμος θα ζητήσει πληροφορίες από την αρμόδια Υπηρεσία «Πόθεν Έσχες» για την υποβολή δηλώσεων από τους υπαλλήλους του και θα καταθέσει αίτημα στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας για την έγκριση σύστασης θέσης Συμβούλου Ακεραιότητας.

Ένα από τα κεντρικά σημεία των πρωτοβουλιών είναι η δημιουργία μιας ψηφιακής πλατφόρμας για την υποβολή αναφορών και καταγγελιών, η οποία θα διασυνδεθεί με το πληροφοριακό σύστημα του Δήμου. Αυτό θα επιτρέψει την άμεση και διαφανή διαχείριση των καταγγελιών, με ψηφιακή αποθήκευση όλων των σχετικών εγγράφων.

Επιπλέον, θα υπάρξει επικαιροποίηση της Κανονιστικής Απόφασης για τον έλεγχο των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, με την υποχρέωση ανάρτησης QR Code στην είσοδο των καταστημάτων, το οποίο θα περιέχει την άδεια λειτουργίας και τις λεπτομέρειες της παραχώρησης χώρου για τραπεζοκαθίσματα. Αυτό το μέτρο στοχεύει στην αύξηση της διαφάνειας και της ευθύνης.

Επίσης, το πληροφοριακό σύστημα της Δημοτικής Αστυνομίας θα αναβαθμιστεί, ενισχύοντας την παρακολούθηση και τον έλεγχο των καταστημάτων, ενώ θα ενεργοποιηθεί πλήρως η ψηφιακή διακυβέρνηση του Δήμου, μειώνοντας την ανάγκη για φυσική παρουσία των πολιτών στις υπηρεσίες.

Ο Δήμος Αθηναίων προωθεί και την επεξεργασία ενός ειδικού προγράμματος δράσης για την πρόληψη και καταπολέμηση της διαφθοράς, το οποίο θα περιλαμβάνει και τη σύνταξη Εσωτερικού Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας για τους υπαλλήλους του Δήμου και τα εποπτευόμενα νομικά πρόσωπα.

Τέλος, ο Δήμος προτείνει τη σύσταση μιας ομάδας έργου από την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) για την επανεξέταση της συνεργασίας μεταξύ των Υπηρεσιών Δόμησης των Δήμων και της νεοσυσταθείσας Υπηρεσίας Ειδικού Επιθεωρητή Ελέγχου και Καταστολής της Αυθαίρετης Δόμησης, καθώς και άλλων αρμόδιων φορέων, με στόχο την αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων και την ενίσχυση της διαφάνειας.

Με αυτές τις ενέργειες, ο Δήμος Αθηναίων στοχεύει στην οικοδόμηση ενός πιο διαφανούς και δίκαιου συστήματος διαχείρισης, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη των πολιτών και προάγοντας την αξιοπιστία των δημοτικών υπηρεσιών.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.