Η ευάριθμη ελίτ των ακριβοθώρητων supercars μόλις απέκτησε ένα νέο μέλος με την μορφή της ανοιχτής έκδοσης του Utopia. Όπως πολύ εύκολα υποθέτει κανείς, το Utopia Roadster διατηρεί στο ακέραιο όλες τις εξωπραγματικές προδιαγραφές του coupe με την Pagani να δηλώνει ότι δεν έχει κανένας απολύτως συμβιβασμός σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά ή τις επιδόσεις λόγω της απουσίας σταθερής μεταλλικής οροφής. Δεν θα μπορούσε άλλωστε με δεδομένη την αρχική τιμή των 3,1 εκ. ευρώ για το Roadster που θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα του με «σάρκα και οστά» στο πλαίσιο της διοργάνωσης του Monterey στις ΗΠΑ που ανοίγει αυλαία στις 9 Αυγούστου.
Το Roadster έχει ως αφετηρία το ίδιο εξεζητημένο monocoque ανθρακονημάτινο πλαίσιο με την Coupe έκδοση και όλως παραδόξως σε σχέση με τις συνήθεις διαφορές ανάμεσα σε ένα κλειστό και ένα ανοιχτό μοντέλο, οι δύο εκδόσεις έχουν ακριβώς το ίδιο βάρος το οποίο διαμορφώνεται σε 1.280 κιλά πάρα τις επιπλέον ενισχύσεις που απαιτεί η roadster έκδοση και τον μηχανισμό για την οροφή. Υπεύθυνο για την συγκεκριμένη παραδοξότητα ή μάλλον ακριβέστερα, επίτευγμα, είναι το διαφορετικό «κράμα» ανθρακονήματος που αξιοποιεί η Pagani στις κατασκευές της και το οποίο εκτός από ίνες πλαστικού περιλαμβάνει και μέταλλο καθιστώντας τις κατασκευές ελαφρές όσο και πιο άκαμπτες.
Σε ό,τι αφορά την ειδοποιό διαφορά, δηλαδή την οροφή επί της ουσίας είναι δύο μια σκληρή αποσπώμενη και μια υφασμάτινη η οποία μπορεί να αποθηκευτεί στο πορτ μπαγκά. Επίσης η σκληρή οροφή, αποτελείται από ένα ανθρακονημάτινο πλαίσιο στο κέντρο του οποίου βρίσκεται ηλεκτροχρωματικής λογικής γυαλί που αφήνει το φως να περνά στο εσωτερικό.
Στην αθέατη πλευρά του roadster παραμένει ο V12 των 6,0 λίτρων δια χειρός AMG o οποίος αποδίδει 826 ίππους και 1.100 Nm ροπής. Να σημειωθεί ότι αν και ο συγκεκριμένος κινητήρας εξακολουθεί να εφοδιάζει ορισμένα μοντέλα της AMG, η εκδοχή που αξιοποιείται από το ανοιχτό μοντέλο της Pagani αποτελεί μια αναπροσαρμοσμένη εκδοχή, μετασκευασμένη ειδικά για τις ανάγκες των ιταλικών coupe και roadster. Τον κινητήρα συμπληρώνει ένα ημιαυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων που σύμφωνα με την Pagani διαθέτει διαφορετική κλιμάκωση για πιο γρήγορες αλλαγές.
Το σύστημα μετάδοσης συμπληρώνει η παρουσία ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα και φυσικά ένα ειδικά προσαρμοσμένο στην περίσταση σύστημα ελέγχου δυναμικής ευστάθειας. Όπως ισχύει για κάθε τμήμα κάθε μοντέλου της Pagani έτσι και στην περίπτωση του Utopia Roadster, κάθε εξάρτημα έχει σχεδιαστεί ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο επιφυλάσσοντας εκπλήξεις ακόμα και εκεί όπου δεν το περιμένει κανείς όπως για παράδειγμα στην επιλογή επίστρωσης από χρυσό στους βραχίονες της ανάρτησης.
Σε ό,τι αφορά την σχεδίαση δεν ξεφεύγει από τη λογική της coupe έκδοσης με εξαίρεση το προφανές, δηλαδή την αποσπώμενη οροφή. Για την περίσταση βέβαια η Pagani επέλεξε ένα βαθυκόκκινο χρώμα σε συνδυασμό με πολλά στοιχεία από εκτεθειμμένο ανθρακόνημα, εμφάνιση η οποία ολοκληρώνεται από σφυρήλατους τροχούς 21 και 22 ιντσών μπροστά και πίσω με τη δυνατότητα επιλογής για πιο αεροδυναμικό σχεδιασμό.
Ανάλογη προσοχή έχει δοθεί και στο εσωτερικό όπου κυριαρχούν τα αναλογικά όργανα, οι φυσικοί διακόπτες από πολυτελή υλικά και το χαρακτηριστικό τιμόνι το οποίο έχει σμιλευτεί από ένα μπλοκ αλουμινίου 43 κιλών προκειμένου να προκύψουν τα μόλις 1,6 κιλά που περιβάλλονται από πολυτελές δέρμα. Στις διαθέσιμες επιλογές οι οποίες είναι πολυάριθμες συγκαταλέγονται τα νέας τεχνολογίας καθίσματα από ανθρακόνημα και τιτάνιο ενώ από τιτάνιο αποτελούνται και οι απολήξεις της εξάτμισης. Το παζλ συμπληρώνουν άφθονα εξαρτήματα από ανθρακόνημα, υλικό από το οποίο κατασκευάζονται τα paddles, τα αεροδυναμικά στοιχεία στην όψη του καθώς και ο επιλογέας των σχέσεων.
Προς το παρόν η Pagani δεν έχει ανακοινώσει τον ακριβή αριθμό αντιτύπων ωστόσο με βάση το coupe θα κινηθεί πέριξ των 100 μονάδων.